Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #1 Skrevet 14. januar 2006 Det ser ut som det blir indrefilet på oss i kveld, men siden jeg personlig IKKE er glad i typen "biff med ekle poteter og fet saus", vil jeg helst forsøke noe lettere. Men hodet er tomt. Ofte har jeg hatt potetbåter, saus med pesto, og ovnsbakte cherrytomater til, men forandring fryder.
Mrs. K Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Hehe, jeg trodde at det var en oppskrift på indrefilét du ville ha og skulle til å sende deg en god en - og så er det forslag til tilbehør du vil ha. En god tomatsalat, Hasselbach-poteter og tzatziki?
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #3 Skrevet 14. januar 2006 Hehe, jeg trodde at det var en oppskrift på indrefilét du ville ha og skulle til å sende deg en god en - og så er det forslag til tilbehør du vil ha. En god tomatsalat, Hasselbach-poteter og tzatziki? ← Indrefileten blir nok grillet i ovnen. :lat: Tilbehøret hørtes ikke så dumt ut.
Plym Skrevet 14. januar 2006 #4 Skrevet 14. januar 2006 Den absolutt beste måten å bruke en indrefilet på er å lage Jamie Olivers lynstekte carpacchio. Etter hukommelsen: Bland salt,pepper,litt rosmarin og støtt koriander,og vend fileten i blandingen. Lynstek fileten på alle sider i en glovarm, tørr panne. Skjær fileten i så tynne skiver du klarer. Denne kan brukes på mange måter. Jeg foretrekker en litt japansk vri. Jeg koker eggnudler, og blander dem med ristede sesamfrø, litt sesamolje, presset lime og hakket vårløk. Kjøttet kan du servere på en seng av slatblader, litt reddiker eller noe annet godt. Når vi spiser dypper jeg kjøttet i en blanding av soyasaus og presset lime, omtrent som når vi spiser sushi. Dette er stønnegodt, det garanterer jeg
Brunhilde Skrevet 14. januar 2006 #5 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Den absolutt beste måten å bruke en indrefilet på er å lage Jamie Olivers lynstekte carpacchio... ← Sikker? Jeg syns det beste er å lage biff Wellington hvis jeg slumper til å ha en hel indrefilet i hus. Serveres med poteter etter ønske, rødvinssaus og masse grønnsaker... Endret 14. januar 2006 av Brunhilde
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Jeg gikk for Trilles alternativ i dag. Tomatsalat hørtes plutselig så fristende ut. Nå skal potetene, og snart kjøttet, i ovnen
Fakse Skrevet 14. januar 2006 #7 Skrevet 14. januar 2006 En annen variant jeg liker godt er guacamole og nacho-chips som tilbehør. Gjerne store halve tomater som stekes på grillpanne og gis et generøst dryss av salt og pepper til.
Mrs. K Skrevet 14. januar 2006 #8 Skrevet 14. januar 2006 Bland en masse gode ting i kjøttdeig. Rull ut butterdeig, legg kjøttdeig og brunet filét opp på, dekk med kjøttdeig og tull buterdeigen rundt så du får et brød. Settes i ovenen og vips har man innbakt indrefilét. Festmiddag her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå