Gå til innhold

Skolesekk, så dyrt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis du går på beckmann sin nettside er det noe tilbud. Skolesekker er dyre, og barna vokser fort i fra de med mye motiver og greier. Jeg syns det var greiest med en ensfarget, da varer den noen år. 

Anonymkode: 60f2e...5af

Takk for tips 👍

Anonymkode: 32079...0e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kunne jo vært litt lur og sett på sekker utenom høysesongen. Dette blir jo som å prøve å bestille sydentur rett før fellesferien starter. Men som sagt finnes det jo flotte brukte sekker på Finn. Bare tull å kjøpe nytt hele tiden til barn.

Anonymkode: e8000...180

Takk for lite lur kommentar. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du sjekket Troll of Norway? Usikker på om de fortsatt har kule sekker til barn.

Det er som flere skriver billigere sekker på markedet, men barna vil så klart ha det de ser rundt om kring, det som reklameres for og er tilgjengelig overalt. Ville prøvd Finn, Tise osv. Bruktbutikk om du har i nærheten. Anbefaler riktignok ikke Fretex ettersom prisene har økt betraktelig der de siste årene uten at kvaliteten på produktet er tilsvarende.

Lykke til i jakten.

Anonymkode: 8cd7d...cb8

Takk!👍

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mulighet til å kjøpe etter skolestart, så har dem tilbud. 

Anonymkode: 32833...b8a

AnonymBruker
Skrevet

Ligger mange på Finn.no

For de eldste er Beckmann ukult, så der kan du slippe billig unna med billig sekk. 

Anonymkode: 614e5...766

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er store mengder skolesekker å få kjøpt på finn.no

Anonymkode: b8fb1...0a0

• Liker 1
Skrevet

Kjøre brukt på finn til vår førsteklassing, Beckmann brukt i ei år til 170,-  inkl frakt 👍☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for lite lur kommentar. 

Hva i alle dager var lite lurt med det ...180 skrev?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva i alle dager var lite lurt med det ...180 skrev?

Enig. Det var jo en ganske lur kommentar. Ungen som starter på skolen må muligens ha ny sekk nå før skolestart, med mindre de har en annen passende sekk de kan bruke. Men de to andre ungene kan jo vente litt med å få sekk til det kommer noe på tilbud. 

Anonymkode: 5d9c1...5a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En ny på skolen, en for liten sekk, en ny da hen begynner på 5. trinn og har hatt samme sekk siden 1.trinn. En sekk skal besteforelder kjøpe, men poenget mitt er at det er synd Beckmann er det regjerende merket. Vi har økonomi til sekk, det ordner seg, men jeg synes det er stive priser for folk generelt, kunne ønske det var mer konkurranse på feltet. 

Det ER stive priser.

Og det ER Beckmann som har de ''beste'' sekkene, dvs mest ergonomiske.

Det er som med alt annet altfor lite utvalg i norske butikker og det presser prisene opp.

Jeg ser ofte tilbud på sekker, men ikke i høysesongen som er nå. 

Besteforeldre kan kjøpe sekk til den som er ny på skolen (førsteklassing?) og så venter de andre 2 til høsten når det pleier å være tilbud og rabatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En pose gjør sanne nytte.

Anonymkode: ff51a...a50

Virkelig ikke. 

Anonymkode: 1b236...d19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe DB, 2000kr.. ja dyrt med sekk.

Ikke noe tilbud..

Men den du ser etter får du kanskje på salg på becham sin egen side. Og på finn. 

Anonymkode: 0af37...c39

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk frii of  norway

Anonymkode: 4f976...8e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte alltid at det var litt pussig å bruke store summer på en god sekk til førsteklassingen, så lenge flertallet uansett ble kjørt til skoleporten og mor eller far bar sekken for det hjelpeløse barnet helt inn i klasserommet.

Anonymkode: ee6cf...c96

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva trenger egentlig barna skolesekk til der hvor man bruker nettbrett og digitale verktøy på skolen ...?

I min tid var det fullt kjør med analoge bøker, og sekken kunne bli så tung at det ikke var direkte sunt for ryggen (lang skolevei), men idag har jeg inntrykk av at man mange steder holder på å si farvel til skolebøkene.

Anonymkode: 880f7...8d8

Annonse
Skrevet

Skolesekkene mener jeg bruker å være på salg en stund etter skolestart, litt utpå høsten. Men det finnes jo mange plasser som har litt mer rimelige sekker. Vet at clas ohlson blant annet har. Men det er vel kanskje ikke sekker som barna syns er så fine da. Mindre farger og mønstre på de, men de er billigere. Sikkert mange foreldre som selger brukte sekker på nettet også, kanskje se inne på Finn?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte gode sekker til barna på XXL i fjor til 349 kr - Troll sekker. 

Anonymkode: df152...c00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Skal kjøpe skolesekk til tre barn. Det er så stive priser! Og Beckmann er det ene gode merket?? Iallefall det som ungene ser og er mest appellerende til barn. Det kunne godt vært litt konkurranse i skolesekkverden, ikke alle Jar økonomi til sekk. Vet noen om de pleier komme på salg  nå snart? 

Når det mangler konkurranse så er det som regel en grunn. Hvis du mener her er er marked for sekker så er det bare å starte produksjon og salg av dette…

sannheten er at hvis det er lite å velge mellom så betyr det at marginene er små og få aktører gidder å hive seg på produksjonen og salget. 

Anonymkode: b47bf...6ff

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vet noen om de pleier komme på salg  nå snart? 

Selvklart ikke rett før skolestart. 

Anonymkode: af99b...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En ny på skolen, en for liten sekk, en ny da hen begynner på 5. trinn og har hatt samme sekk siden 1.trinn. En sekk skal besteforelder kjøpe, men poenget mitt er at det er synd Beckmann er det regjerende merket. Vi har økonomi til sekk, det ordner seg, men jeg synes det er stive priser for folk generelt, kunne ønske det var mer konkurranse på feltet. 

Både Bergans , troll og fri har gode sekker så nei må ikke kjøpe beckmann 

Anonymkode: 72d7e...1de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...