Gå til innhold

Han slo opp, kan jeg ringe?

Anbefalte innlegg

Gjest Calaska
Skrevet

Kort fortalt, daten/kjæresten avsluttet forholdet vårt etter fem måneder. 

Vi har møttes mye, møtt hverandres barn, flere familiemedlemmer, venner og snakket om å flytte sammen. 

Vi definerte oss som kjærester. 

Han skrev i melding at han måtte gi slipp på meg (jeg vil ikke skrive så mye mer, vær så snill å ikke spør så mye om det). Sendte meg en melding etter at han ikke fikk svar på telefon. 

Og her kommer det jeg lurer på, når jeg ringer han tilbake SÅ SPØR HAN, HVA TENKER DU DA? 

Da var jeg så forbanna og skuffa at jeg bare sa, det betyr vel ikke noe det da når du har gjort det slutt. 

Hva tenker dere om det han sa, ville han at jeg skulle komme med forslag til løsning? 

-vær så snill og bare svar på det jeg lurer på, dette er ganske vondt. Har erfart en gang at det ble litt spydige svar her inne og det er slitsomt 🤗

Videoannonse
Annonse
Gjest Calaska
Skrevet

Og en ting til, jeg fikk en veldig umoden reaksjon og gråt og var sint, men forstår nå at det var vondt for han også. Har sendt melding og sagt mer etterpå. Så vi er venner. Men ikke hatt kontakt på en uke. 

Og vi er 50/60 år 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å ville få en forklaring når man blir slått opp med på en slik måte. Men du kan dessverre ikke forvente at han forstår det.

Du gir oss bruddstykker av historien, så det er svært vanskelig å komme med forslag/tanker/meninger.

Helt ærlig, jeg tror ikke han ønsker at du skal komme med noen løsning. Jeg ville ansett dette som over og bare latt det være. Spesielt å være 50/60 år og slå opp på sms. 

Anonymkode: 2880a...ada

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet ikke hva dette dreier seg om. Å da er det vel lite å råde om. Historien hans her er jo viktig iht hva du kan/bør gjøre videre.

Feks har du vært utro, må du be om unnskyld og vinne tilitt.

Er der uoverensstemmelser iht feks du er avhengig av noe han ikke tåler. Da er dialog om en mellomting eller komme frem til at det ikke går.

Er han deprimert, gi han tid

Vil han bare ikke , respekterer  du det og lar være å ta kontakt. 

Altså,  vil du ha råd.  Må du gi mer info. Fordi ingenting av det du skriver gir noe grunnlag for godt råd. 

Anonymkode: 34ed5...428

AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (5 minutter siden):

Han skrev i melding at han måtte gi slipp på meg (jeg vil ikke skrive så mye mer, vær så snill å ikke spør så mye om det). Sendte meg en melding etter at han ikke fikk svar på telefon. 

Og her kommer det jeg lurer på, når jeg ringer han tilbake SÅ SPØR HAN, HVA TENKER DU DA? 

Jeg hadde synest det høres ut som en merkelig måte han avsluttet forholdet på,  å sende en melding og ber deg samtidig om ikke å spørre så mye om det. Altså WTF... 

Og det med "hva tenker du da".. vanskelig å si, siden en vet jo ikke noe om årsak til at han valgte å avslutte det med en sånn melding.

Jeg hadde ville hatt en prat med han ja. Men jeg tror du må ta kontakt når følelsene ikke er så overstrømmende.

Anonymkode: 29e6a...74b

Skrevet

Vi mangler jo enormt med små viktige detaljer for å kunne svare riktig, men kan det være at han bare fikk kalde føtter? Redd for å bli såret, så han trekker seg heller før følelsene får utvikle seg enda mer? Kanskje noen han har truffet tidligere har tatt kontakt igjen? Kanskje best at dere begge får snakke ut, vær ærlig om dine følelser og at du synes det var rart han valgte å avslutte men vil respektere det om det er det han vil 

Skrevet

Å bli dumpa over SMS,chat eller sosiale medier burde være forbrudt. Lovpålagt med face to face..

Kan ikke fordra den feigheten der. Har opplevd den selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (2 minutter siden):

Å bli dumpa over SMS,chat eller sosiale medier burde være forbrudt. Lovpålagt med face to face..

I visse situasjoner er jeg for å slå opp via tlf. Fordi noen blir sykt dramatiske face to face. Og har opplevd å ikke tørre å ta det face to face, pga jeg mest sannsynligvis hadde fått julig. Da sendte jeg melding, sorry dette fungerer ikke for meg pg har valgt at vi to ikke er noe par lengre. Samme kveld var det ny dame. Og tenker ja, det var jo et riktig valg 

Gjest Calaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde synest det høres ut som en merkelig måte han avsluttet forholdet på,  å sende en melding og ber deg samtidig om ikke å spørre så mye om det. Altså WTF... 

Og det med "hva tenker du da".. vanskelig å si, siden en vet jo ikke noe om årsak til at han valgte å avslutte det med en sånn melding.

Jeg hadde ville hatt en prat med han ja. Men jeg tror du må ta kontakt når følelsene ikke er så overstrømmende.

Anonymkode: 29e6a...74b

Innhold i parentes er mine ord her og nå.. Han skrev ikke det. 

Gjest Calaska
Skrevet
Fant80 skrev (15 minutter siden):

Det var ikke feigt. Han tok telefonen med en gang jeg ringte tilbake. Facetime så vi så hverandre.. 

AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (38 minutter siden):

Da var jeg så forbanna og skuffa at jeg bare sa, det betyr vel ikke noe det da når du har gjort det slutt. 

Hadde ikke orket å bruke tid på en sånn fyr. Gjør noen det slutt, er det slutt.

Jeg kryper ikke for noen. 

Anonymkode: ba7d7...836

Gjest Calaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi vet ikke hva dette dreier seg om. Å da er det vel lite å råde om. Historien hans her er jo viktig iht hva du kan/bør gjøre videre.

Feks har du vært utro, må du be om unnskyld og vinne tilitt.

Er der uoverensstemmelser iht feks du er avhengig av noe han ikke tåler. Da er dialog om en mellomting eller komme frem til at det ikke går.

Er han deprimert, gi han tid

Vil han bare ikke , respekterer  du det og lar være å ta kontakt. 

Altså,  vil du ha råd.  Må du gi mer info. Fordi ingenting av det du skriver gir noe grunnlag for godt råd. 

Det du skriver er fine innspill for meg👌 nyttig å reflektere over dette 🤗

Gjest Calaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke orket å bruke tid på en sånn fyr. Gjør noen det slutt, er det slutt.

Jeg kryper ikke for noen. 

Takk for ditt råd, bra for deg at du vet hva du mener om du skulle oppleve det. 

AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (Akkurat nå):

Takk for ditt råd, bra for deg at du vet hva du mener om du skulle oppleve det. 

Synes du det er riktig å krype for han som har slått opp med deg? 

Skal du grine og mase tilbake fyren? Når en voksen mann sier det er slutt, hvorfor ikke akseptere det og gå videre? Eller skal du overtale ham til å forsøke en gang til? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei han ville ikke at du skulle komme med forslag til løsning. Løsningen var jo å slå opp. Å spørre hva du tenkte var kanskje litt korttenkt men han mente nok bare å høre om det gikk greit med deg og om du forstod at det var best sånn. 

Anonymkode: fabb6...7f0

• Liker 1
Gjest Calaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes du det er riktig å krype for han som har slått opp med deg? 

Skal du grine og mase tilbake fyren? Når en voksen mann sier det er slutt, hvorfor ikke akseptere det og gå videre? Eller skal du overtale ham til å forsøke en gang til? 

Neida. 

Jeg var vel bare litt sliten av å gå og tenke på dette og tenkte det er fint å lufte det og høre hva andre synes. 

Jeg burde presisert det i innlegget mitt. 

Takk for ditt innspill. 

AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (2 minutter siden):

Neida. 

Jeg var vel bare litt sliten av å gå og tenke på dette og tenkte det er fint å lufte det og høre hva andre synes. 

Jeg burde presisert det i innlegget mitt. 

Takk for ditt innspill. 

For all del, jeg forstår at det er vondt og sårt. 

Lykke til videre ❤️ 

Gjest Calaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For all del, jeg forstår at det er vondt og sårt. 

Lykke til videre ❤️ 

Takk, det går bra med meg ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...