Gå til innhold

Barndom ødelagt av noen som ville "hjelpe", men føles feil å hate dem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Under oppveksten var det ei i familien som slet psykisk og fikk det for seg at jeg ble grovt mishandlet av foreldre, uten annet bevis enn at hun mente klærne var for gamle, sengetøy ikke skifta ofte nok og hun trodde jeg ble regelmessig slått av en eller annen grunn. Når hun var på besøk fikk jeg høre fra henne blant annet at de var psykopater og at hun visste grusomme hemmeligheter som jeg bare kunne få høre om når jeg ble eldre. Dette fra jeg bare var rundt seks år gammel. Hun ville også at jeg skulle flytte til henne og da dette ikke skjedde ville hun at jeg skulle love å flytte til henne som voksen (???). Som naiv unge begynte jeg etter hvert å tro på noen av disse tingene hun sa og at når foreldrene mine var strenge var dette mishandling, og det resulterte i litt barnevernkaos når hun fikk ei uvitende vennine til å melde om bekymring. På grunn av henne mista jeg i lang tid følelsen av å kunne stole på familie, jeg visste ikke om jeg kunne være trygg på foreldre eller henne og dette forstyrra en del, og barnevernkaoset kom også i veien for skolegang blant annet. Jeg er overbevist om at mye av det dagligdagse jeg nå sliter med i dag er 100% hennes feil. På den annen side føler jeg nesten litt guilt for sinnet mot henne fordi hun helt klart var mentalt syk og sikkert trodde hun gjorde det rette selv.

Noen andre som har hatt familiemedlemmer som har greid å ødelegge mye med gode intensjoner? Har dere slått dere til ro med følelser rundt det?

Anonymkode: 0d09e...27b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er sikkert, er at du får ikke endret en tøddel fra fortiden din uansett hvordan du snur å vender på det. Du kan være sint og bitter, men til syvende å sist så er det å slå seg til ro med det som vil gjøre deg best. 

Jeg har hatt endel bitterhet i meg pga barndom, men fikk det mye bedre når jeg erkjente (og klarte å leve etter) at det eneste jeg kan påvirke er fremtiden min - og ta valg og bruke krefter og energi deretter. 

Anonymkode: 3571f...a7b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi var 4 barn/ungdommer som selv meldte fra om slikt og ble ikke hørt. Det eneste jeg får gjort med min barndom er å være en bedre mamma for egne barn.

Du bør godta at du var liten nok til å bli manipulert. Du bør legge skylda der den hører hjemme. Så hever du hodet og ser alt du har fått til hittil i livet. 

Anonymkode: 81a3c...ad8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...