Gå til innhold

Urimelig pris på bremseskift? Hva er normal pris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser ut som jeg må skifte bremser på bilen. Det kommer en hylelyd noen ganger når jeg bremser i lav hastighet, da er det vel et tegn på at klossene begynner å bli slitte, eller?

Jeg fikk et tilbud av et verksted på 6500 kr for å skifte skiver og klosser foran. Er dette urimelig pris? Syntes det hørtes litt drøyt ut!

Anonymkode: e45cc...c41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer an på hvilken bil du har?

På en liten bil kan det ligge på rundt ca 1000-2300kr per skive og bremseklosser 500-1000. 
På en stor bil kan kan skiver fort komme opp i 2000-4000kr per stk.

Også spiller det inn om det er originale deler som brukes, om det er noe spesielt feks ventilerte skiver osv

Bilmekanikeren bruker mest sannsynlig under en time på å bytte disse skivene, så prisen du betaler er hovedsaklig for delene pluss at verkstedet står med garantiansvar på delene i x antal år/mnder. 

Du kan jo høre med andre verksted også, eventuelt si at du ønsker det billigste delene som er å få tak i. 

Alt i alt hørtes prisen ca normal ut hvis den er inkl. Moms og det er en mellomstor bil

Hyling i bremsene kan være tegn på at klossene er nedslitt og går på stålet. 

Anonymkode: 91b65...054

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kommer an på hvilken bil du har?

På en liten bil kan det ligge på rundt ca 1000-2300kr per skive og bremseklosser 500-1000. 
På en stor bil kan kan skiver fort komme opp i 2000-4000kr per stk.

Også spiller det inn om det er originale deler som brukes, om det er noe spesielt feks ventilerte skiver osv

Bilmekanikeren bruker mest sannsynlig under en time på å bytte disse skivene, så prisen du betaler er hovedsaklig for delene pluss at verkstedet står med garantiansvar på delene i x antal år/mnder. 

Du kan jo høre med andre verksted også, eventuelt si at du ønsker det billigste delene som er å få tak i. 

Alt i alt hørtes prisen ca normal ut hvis den er inkl. Moms og det er en mellomstor bil

Hyling i bremsene kan være tegn på at klossene er nedslitt og går på stålet. 

Anonymkode: 91b65...054

Takk for svar. Dette er en SUV og det er ventilerte skiver ja.

Men da er det greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ser ut som jeg må skifte bremser på bilen. Det kommer en hylelyd noen ganger når jeg bremser i lav hastighet, da er det vel et tegn på at klossene begynner å bli slitte, eller?

Jeg fikk et tilbud av et verksted på 6500 kr for å skifte skiver og klosser foran. Er dette urimelig pris? Syntes det hørtes litt drøyt ut!

Det kommer jo ann på hvilken bil det er snakk om og om det er merke-verksted eller ikke. 

Sånn umiddelbart synes jeg ikke nødvendigvis prisen er så ille. Må nok regne med i hvertfall 5-6000,- på den type jobb. Er forøvrig ikke en vanskelig jobb å gjøre selv 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prisen høres slett ikkje urimleg ut, og her kommer det mye an på bilmerke,modell m.v.  Rust er den største utfordringen både for bileier, og repratører, og  ein møter på ved understellsreprasjoner. Kan ofte oppstå uforutsette problem ved bilreprasjoner. 

Anonymkode: b83ca...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betalte nå i år rundt 5000 for det samme. Også var det rust på eksosrør som måtte sveises så legg på ytterligere 5000 😅

Anonymkode: a724c...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hørtes ikke ille ut, men kan alltid være greit å sjekke flere plasser.

Husk også at det er veldig store kvalitets forskjeller og egenskaper på både skiver og klosser, så ved prisforskjeller er det viktig å ta med dette i regnestykket også.

(Til sammenligning om du synes 6.500 er dyrt for klosser og skiver ferdig byttet foran på bilen din, så er veiledende pris på 1 stk bremseskive til en av bilene mine 79.000 kr…)

Anonymkode: 8d380...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hørtes ikke ille ut, men kan alltid være greit å sjekke flere plasser.

Husk også at det er veldig store kvalitets forskjeller og egenskaper på både skiver og klosser, så ved prisforskjeller er det viktig å ta med dette i regnestykket også.

(Til sammenligning om du synes 6.500 er dyrt for klosser og skiver ferdig byttet foran på bilen din, så er veiledende pris på 1 stk bremseskive til en av bilene mine 79.000 kr…)

Anonymkode: 8d380...fee

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 4fcd8...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min hyler ved bremsing i lav hastighet fem måneder etter at klosser, skiver og kalipere ble skiftet ut på verksted. Betalte over 13’. 

Anonymkode: 17036...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min hyler ved bremsing i lav hastighet fem måneder etter at klosser, skiver og kalipere ble skiftet ut på verksted. Betalte over 13’. 

Høres ut som klossene henger fast i klaven. Bør sees på (og rengjøres og smøres opp), ellers risikerer du at bremseklossene slite ut unødvendig fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi betalte 10000 for å skifte våre bremseskiver så…

Anonymkode: 2a58d...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6500 for skiver og klosser foran er ikke billig, men er ikke urimelig heller. Sånn midt på treet dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
C-girl skrev (6 minutter siden):

Høres ut som klossene henger fast i klaven. Bør sees på (og rengjøres og smøres opp), ellers risikerer du at bremseklossene slite ut unødvendig fort. 

Takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min bil koster det mellom 1 500,- til 2 000,- skifter sjøl og har inntjent spesialverktøy mitt mange ganger Bildeler.no kjører nå 10% kampanje på bremsesett 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6500 med ventilerte skiver på stor-SUV er et godt tilbud. Skjønner ikke hvor mye rimeligere du skal ha det.

Anonymkode: e5960...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

På min bil koster det mellom 1 500,- til 2 000,- skifter sjøl og har inntjent spesialverktøy mitt mange ganger Bildeler.no kjører nå 10% kampanje på bremsesett 😀 

Ikke er det spesielt vanskelig å skifte klosser og skiver heller 😁

Jeg har selv gjort det (med litt hjelp fra samboer) på 2 forskjellige biler 😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg fikk prisoverslag på bytte av bremseskiver og bremseklosser bak i går. 4500kr.

Anonymkode: f5c4a...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (9 minutter siden):

Nei det er det ikke veldig viktig med rengjøring også  sånn at ting glir lett 😀 jeg har gjort det en drøss av ganger for meg selv og bekjente har egen løftebukk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk nettopp byttet skiver og klosser bak. På en av de Snap Drive avdelingene. 

3000kr betalte jeg. 

Skiver og klosser kjøpte jeg selv for 2000kr på nett.

Vanlig Toyota bil, ikke SUV.

Anonymkode: c640c...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/15/2023 at 12:43 AM, Mardina said:

Det er ikke vanskelig, ikke før noe er rustet fast og man må finne ut hvordan man løser problemet :) Og før man oppdager at man burde hatt noe verktøy som man ikke har (momentnøkkel eller verktøy til å presse inn stempelet med for eksempel)

Men jeg heier på alle som vil lære å gjøre slike jobber, men med bremser må man være sikker på at man ikke gjør noe galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...