AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Vi følger anbefalingen om å holde baby med hodet over resten av kroppen i ca en halvtime etter amming for å unngå gulping. Det fungerer bra og babyen gulper lite. Babyen er 7 uker og spiser ca annenhver time, også på natta. Hvis jeg i tillegg sitter med henne i en halvtime etter at hun er ferdig å spise, blir det knapt en time mellom hver gang jeg må opp og amme på natta. Sitter noen ganger og lurer på om alle følger den halvtimesanbefalingen. Eller legger dere babyen ned igjen raskere etter amming på natta? Anonymkode: e401f...aa7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Jeg satt ikke med ham en halvtime hver amming nei. Hadde madrassbeskytter for gulp. Ammet liggende så fort jeg fikk det skikkelig til. Anonymkode: b581c...953 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Min er 7 uker. Ammer, holder han opp i 5 minutter, så legger jeg han ned igjen. Anonymkode: 1f9b8...ca7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 Med mindre det er en storgulper så hadde jeg sittet i 5 min bare. Legg noe under han (gulpeklut feks) så dere sparer madrassen litt. Anonymkode: 097c5...2fa
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 Hvis hun er en gulpe-baby så la henne gulpe. Ikke gjør noe for å forsinke/unngå det. Hvis melken er koaguleret når den kommer opp igjen har hun allerede tatt næringen. Du trenger heller ikke bli ved å amme annenhver time om natten med mindre hun er undervektig. (Det var det ingen som fortalte meg, så jeg gjorde det trolig i 5 måneder..) Anonymkode: 9b949...b0e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Skrevet 14. juli 2023 Jeg holdt aldri min opp for å unngå gulp etter amming om natta. Ammet liggende. Når hun var ferdig la jeg henne over flanken min (slik at jeg ikke trengte reise meg opp) noen minutter i tilfelle hun trengte å rape, så la jeg henne ned igjen og vi sovnet begge raskt. Hadde en gulpeklut tilgjengelig og madrassbeskytter. Hun gulpet og rapte mindre om natta enn dagen, kanskje fordi hun diet litt saktere. Anonymkode: c7021...f46
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Skrevet 14. juli 2023 Ammer liggende. Tar ikke opp for rap med mindre hun kaver. Er lite plaget med luft og gulp men har på madrassebeskytter. Ingen er like, finn ut hva som funker for dere. Anonymkode: a774d...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #8 Skrevet 14. juli 2023 Holdt ikke opp etter amming, men ammet ikke på natten så ble vel kanskje mer naturlig å holde oppreist på dagen uansett 🤔 Jeg tok alltid rape pause midt i matingen, og raping etter mat, det hjalp mye på gulpingen. Anonymkode: 91748...604
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 Barnet var ikke en gulper. Så etter 1-2 mnd så holdt det med og bare holde barnet opp i 2 min og høre rapen kom og så legge ned igjen. Når barnet var større så lå det ved siden meg og ammet liggende, da bare løftet jeg det tilbake i sidesengen og alt gikk fint. men hadde selvfølgelig gjort annerledes om det er en gulper. Anonymkode: 4e5f9...edd
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 Er det innafor med madrassbeskytter da? Mtp. at det ikke puster (hvis det er den vanntette typen). Anonymkode: 1f87b...475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå