Gå til innhold

Hva er forventet levetid på smartklokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokka mi har sluttet å ta lading og jeg vil reklamere på den, men lurer på om reklamasjonstiden kun er 2 år. 

Det er snakk om en Polar Ignite til 2.300,-. Kjøpt mai 2020 (3 år siden). 

Ikke superdyr klokke, men dyr nok til at jeg ikke planlegger å bytte den annethvert år... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elektronikk skal holde i fem år, reklamasjonstiden er 5 år. 

Anonymkode: fe790...5fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd med en annen lader?

Anonymkode: 4427c...2da

Skrevet

Jeg ville ha reklamert og tatt det derifra. Kan hende det går uten problemer og :)

Men i utgangspunktet ville jeg sagt at du har 5 års reklamasjonsfrist.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du prøvd med en annen lader?

Ja, 2 ulike ladere og 2 ulike klosser.

Butikken tok den i mot og sendte den videre. Jeg hadde forventet meg motstand og noe feilaktig info om garanti. De var bare hyggelige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blomstereng_ skrev (32 minutter siden):

Ja, 2 ulike ladere og 2 ulike klosser.

Butikken tok den i mot og sendte den videre. Jeg hadde forventet meg motstand og noe feilaktig info om garanti. De var bare hyggelige. 

Så bra 😊

Skrevet

Har vel hatt min Garmin Instinct nå i 3-4 år tipper jeg 😀

AnonymBruker
Skrevet

Til batteriet er gåent. På nyere smartklokker er dette en to år ca. Ikke er det mulig å bytte batteri heller, det er et chip i batteriet som klokken sjekker. Har batteriet ikke riktig "id-kode", så nekter klokken å starte (*google "planned obsolescence").

Anonymkode: 04274...716

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Til batteriet er gåent. På nyere smartklokker er dette en to år ca. Ikke er det mulig å bytte batteri heller, det er et chip i batteriet som klokken sjekker. Har batteriet ikke riktig "id-kode", så nekter klokken å starte (*google "planned obsolescence").

Anonymkode: 04274...716

Blir spennende å se hvordan slike klokker utvikler seg.  Nye felleseuropeeiske regler er vedtatt og fra 2027 må det være mulig å bytte batterier i slike og alt annet som bruker batterier. https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2023/07/10/council-adopts-new-regulation-on-batteries-and-waste-batteries/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...