AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #1 Skrevet 14. juli 2023 Jeg lurer rett og slett på om det er flere som har hatt problemstillingen der mannen sier nei til et barn til, men du klarer å mase deg til det, og ting gikk over all forventning. Kanskje fikk dere endelig sovebabyen? Kanskje ble han en enda bedre pappa? Kanskje gikk ting til helvete? Har to, ønsker nr tre, men samboer ikke enig... Klarer ikke slå meg til ro med to, mangler sistemann. Og han har sagt kanskje en gang i tiden, for meg er det et ja 🙈 Anonymkode: a91a8...aab
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Følger og bumper😅 Regner med man må ta på seg mye som mor slik at far får litt egentid osv., være flink til å være den som står opp oftest i helgene, tar dem med ut på lekeplassen osv. så ikke småbarnsperioden føles overhvelmende😅 Høres ut som mye arbeid da, men om mor vil ha flere barn er det jo sikkert noe hun ønsker og synes er verdt det (hvertfall jeg ). Men til syvende og sist er det jo den som synes at «nok er nok» som har veto, kan ikke tvinge noen til flere barn (dessverre😂) Anonymkode: d5109...63e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Noe så stort som et barn syns jeg faktisk man skal være enige om i utgangspunktet, ikke at den ene parten maser seg til det og den andre gir etter for maset. Det er så utrolig feil. Anonymkode: a49b1...400 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noe så stort som et barn syns jeg faktisk man skal være enige om i utgangspunktet, ikke at den ene parten maser seg til det og den andre gir etter for maset. Det er så utrolig feil. Anonymkode: a49b1...400 Kommer jo helt an på settingen. Mannen min er delt etter to barn, han skulle gjerne hatt tre om han kunne hoppet over småbarnsperioden og fått et skolebarn😅 så da er det jo noe som kan diskuteres Anonymkode: d5109...63e 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #5 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noe så stort som et barn syns jeg faktisk man skal være enige om i utgangspunktet, ikke at den ene parten maser seg til det og den andre gir etter for maset. Det er så utrolig feil. Anonymkode: a49b1...400 👆 Anonymkode: 6d859...ed5 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #6 Skrevet 14. juli 2023 Jeg kjenneer lun to par hvor damene maste så mye, de fikk barn til og gikk fra hverandre Anonymkode: 6d859...ed5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #7 Skrevet 14. juli 2023 Å mase seg til noe er vel sjelden en god idé. Så hvis svaret er et kontant "nei" i utgangspunktet, så hadde jeg tatt det for det. Er svaret derimot "vi får se" eller "kanskje" så er saken annerledes. Men da skal du selvsagt ha tid til å vente og se det an, og være forberedt på et mulig nei i fremtiden også. For meg er barn uansett noe som har vokst frem i takt med forholdet, ikke noe som har vært der isolert sett. Jeg vet at noen kvinner har ønsket seg barn siden de kom i puberteten, eller fantasert om kjernefamilien siden barndommen. Jeg har ikke vært blant dem, og ønsket om barn kom med tiden ettersom mannen og jeg ble nærere og nærere hverandre. Det tror jeg det gjorde også for ham. Han var skilt og hadde to barn da vi traff hverandre. Siden jeg var en del år yngre, sa han allerede da at han ikke kunne garantere at han ville ha flere. Vi hadde det fint sammen og jeg var 28, så jeg tenkte fint jeg kunne gi forholdet ett eller to år og se hva vi begge følte. Vi ble mer og mer etablert, og etter tre år ble vi forlovet og snakket om barn. Det var han som da ymtet til at jeg kunne slutte på prevensjon. Han følte seg så trygg på at dette forholdet var solid og at vår relasjon er unik og særdeles god, og at han sånn sett kunne få en "ny sjanse" til en fungerende familie. Da jeg var gravid hadde vi litt samme diskusjon igjen, der han sa at han ikke kunne garantere at han ville ha mer enn ett. Jeg sa at det var greit, jeg ville ikke ha den diskusjonen da, og jeg visste heller ikke hvordan jeg - som er så vant med frihet og selvstendighet i livet mitt - ville takle morsrollen. Kanskje ville det være så overveldende at mer enn ett barn var uaktuelt. Graviditeten gikk veldig fint og overhodet ikke som fryktet, jeg var i god form mesteparten av tiden. Fødselen var tøff, men babyen som kom er rolig og med godt humør, så vi har begge kunne hentet oss inn veldig fint. Mannen har nå begynt å snakke om hvor mye plass vi trenger når vi flytter neste gang "hvis vi skal ha en til". Min "strategi", hvis jeg kan kalle det det, har jo egentlig vært å ta det meste med ro. Jeg vet at det ikke alltid vil være et godt råd, og avhenger helt av hvor viktig dette faktisk er for en selv. For mange menn handler det også om hvor smidig hverdagen fungerer med ett eller to barn i utgangspunktet. Hvordan det står til med økonomien, sexlivet, stressnivået og jobb/fritidsbalansen. Anonymkode: 921fe...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #8 Skrevet 14. juli 2023 Jeg fikk viljen min jeg, etter 6 år. Jeg la det helt på is i et par år og så tok om tråden igjen. Han ga etter. Vi fikk en rosa gavepakke som skrek 15-18 timer i døgnet det første året og som kun lå til lading de 4 første årene😅 Jammen god ikke denne kom først, da hadde det neppe blitt flere 😛 Anonymkode: 8fe53...a7c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #9 Skrevet 14. juli 2023 Fikk ham på bedre tanker? For dine tanker er bedre enn hans? Anonymkode: 6bf0c...f65 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #10 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk ham på bedre tanker? For dine tanker er bedre enn hans? Anonymkode: 6bf0c...f65 I mine øyne, ja. At det er tilfelle, er en annen sak. Men selvsagt mener jeg at min sak er rett, ellers hadde jeg jo ikke kjempet for det. Anonymkode: a91a8...aab 2
Brunello Skrevet 14. juli 2023 #11 Skrevet 14. juli 2023 Å gå fra to til tre barn er en ganske stor avgjørelse. Barn nummer tre er ekstremt dyrt.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #12 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Følger og bumper😅 Regner med man må ta på seg mye som mor slik at far får litt egentid osv., være flink til å være den som står opp oftest i helgene, tar dem med ut på lekeplassen osv. så ikke småbarnsperioden føles overhvelmende😅 Høres ut som mye arbeid da, men om mor vil ha flere barn er det jo sikkert noe hun ønsker og synes er verdt det (hvertfall jeg ). Men til syvende og sist er det jo den som synes at «nok er nok» som har veto, kan ikke tvinge noen til flere barn (dessverre😂) Anonymkode: d5109...63e Er jeg som tar det meste. Mest av husarbeid, og er aktiv med barna. Han har helger alene der jeg tar barna med ca hver 3. Helg, om ikke mer. Jeg farter ellers med barna vi har til basseng, vennebesøk, familiebesøk, turer andre plasser enn hjemme og tar det ekstra taket. Helt ok for meg, og ønsker veldig en til, til tross for dette. Han er en pappa som er veldig god, og tar lett barna en helg dersom jeg vil ut å farte, men trenger og å puste, noe jeg respekterer og legger til rette for i hverdagen. Han har ulike tilbakemeldinger angående å få flere barn. "Vi får se", "nei, aldri.", "Kanskje en gang". Så er det som driver meg til å håpe på en til. Hadde han slått i bordet at, nei det blir ikke aktuelt, så hadde det vert en annen sak:) Anonymkode: a91a8...aab
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #13 Skrevet 14. juli 2023 Brunello skrev (Akkurat nå): Å gå fra to til tre barn er en ganske stor avgjørelse. Barn nummer tre er ekstremt dyrt. Hvordan det? Har jo alt av utstyr så er ingenting som trenger å handles inn av klær eller ting de første 5 årene. Og økonomien vår eg ok+. Har råd til alt vi vil og er langt ifra å måtte snu på kronene. Anonymkode: a91a8...aab
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #14 Skrevet 14. juli 2023 Vi hadde 2 og etter mye om og men fra begges side ble vi enige om en tredje. Jaja! Ble trillinger, så nå har vi 5😜. Anonymkode: 7cf53...b64 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #15 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde 2 og etter mye om og men fra begges side ble vi enige om en tredje. Jaja! Ble trillinger, så nå har vi 5😜. Anonymkode: 7cf53...b64 Ja, det er jo litt av en problemstilling😂🙈 Anonymkode: a91a8...aab
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #16 Skrevet 14. juli 2023 1 hour ago, Brunello said: Å gå fra to til tre barn er en ganske stor avgjørelse. Barn nummer tre er ekstremt dyrt. Og ødeleggende for planeten vår Anonymkode: 6487e...988 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #17 Skrevet 14. juli 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lurer rett og slett på om det er flere som har hatt problemstillingen der mannen sier nei til et barn til, men du klarer å mase deg til det, og ting gikk over all forventning. Kanskje fikk dere endelig sovebabyen? Kanskje ble han en enda bedre pappa? Kanskje gikk ting til helvete? Har to, ønsker nr tre, men samboer ikke enig... Klarer ikke slå meg til ro med to, mangler sistemann. Og han har sagt kanskje en gang i tiden, for meg er det et ja 🙈 Anonymkode: a91a8...aab Han sa først nei etter 2 tette barn. Det var virkelig kaos. Så voskte de opp og vle 5 og 6 år. Jeg vet han liker å lage barn. Jeg ble litt mer uimotståelig og vipps var han med. Nå vil han lage fjerdemann men nå er vi virkelig ferdig. Anonymkode: b15f1...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #18 Skrevet 14. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan det? Har jo alt av utstyr så er ingenting som trenger å handles inn av klær eller ting de første 5 årene. Og økonomien vår eg ok+. Har råd til alt vi vil og er langt ifra å måtte snu på kronene. Anonymkode: a91a8...aab Helt enig. Jeg hadde alt av utstyr og klær. Vi byttet bil men det var på tide. Det blir litt mer krøll med ferier men hvis vi planlegger i god tid, blir det greit. Anonymkode: b15f1...ca6 1
NiceOrNothing Skrevet 14. juli 2023 #19 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommer jo helt an på settingen. Mannen min er delt etter to barn, han skulle gjerne hatt tre om han kunne hoppet over småbarnsperioden og fått et skolebarn😅 så da er det jo noe som kan diskuteres Anonymkode: d5109...63e Man kan faktisk ende opp med tvillinger . En venninne av meg ble mast på til å få tredjemann . Av sin mann . Så kom det to. Han sviktet totalt , å det endte med skilsmisse . Rart folk tør å «gamble « med å presse / la seg presse til et barn. Det er ikke en kosebamse liksom . Men et livslangt ansvar . 2
Brunello Skrevet 14. juli 2023 #20 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan det? Har jo alt av utstyr så er ingenting som trenger å handles inn av klær eller ting de første 5 årene. Og økonomien vår eg ok+. Har råd til alt vi vil og er langt ifra å måtte snu på kronene. Anonymkode: a91a8...aab Dersom du tror det er klær og utstyr som koster, tar du helt feil. Det er veldig mange ting so er basert på at en familie er fire. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå