Gå til innhold

Aldersforskjell

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kilder? 

Anonymkode: c2741...ed3

Det er allment kjent at kvinner lever lengre enn menn, så det gidder jeg ikke. Og at offentlig hjelp er dårlig er like velkjent. I beste fall er de innom seks ganger i døgnet, men da er man såpass dement eller fysisk redusert at det er kort tid igjen av livet.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Statistikk er en ting, men det er jo tilfeldigheter som rår. Både min far og svigerfar er enkemenn, selv om de begge hadde yngre koner.

Anonymkode: e07b0...abf

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Det er allment kjent at kvinner lever lengre enn menn, så det gidder jeg ikke. Og at offentlig hjelp er dårlig er like velkjent. I beste fall er de innom seks ganger i døgnet, men da er man såpass dement eller fysisk redusert at det er kort tid igjen av livet.

Kanskje vi burde innføre aktiv dødshjelp? 

Anonymkode: c2741...ed3

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (8 minutter siden):

Håper du er gift med en jevnaldrende kone, om dyu har en da😀

Anonymkode: ae2b5...8a1

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (13 minutter siden):

Statistisk sett dør faren din 7 år før moren din, og de fleste blir hjelpetrengende. Og hjelp fra det offentlige er begrenset. Så det er stor sjanse for at hun blir det.

Hvorfor er du så opptatt av at man blir hjelpepleier ?  Om begge er 70 år og kvinnen plutselig blir hjelpetrengende, hva da? Livets realiteter kan ramme hvem som helst og min erfaring er at det er voksne barn som må trå til. 

Anonymkode: eca03...01b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

18 og 25 er normalt. 22 og 46 er også ok dersom det er snakk om attraktive mennesker. 

Det er kun middelaldrende damer som ikke får seg menn av høy kvalitet fordi de velger mer attraktive yngre kvinner istedet som sutrer over aldersforskjell. 

Anonymkode: 5a8ef...131

Attraktive unge damer med grei oppvekst og normal IQ velger ikke 45 årige menn, bare. Unntaket er en av 100 som finner en rik og suksessfull mann (hvis den unge kvinnen graver etter gull, el evt skakkjørt, psykisk ubalansert og traumatisert ung dame ellers. Sorry, sånn er det bare.

Anonymkode: 14a9e...ecf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Damers tid og år og livsglede og utfoldelsesmuligheter betyr ikke så mye, vet du. Vi lever i en manns verden. Ironi. Det er underteksten til de tvilsomme gubbene her inne som argumenterer for at damer liker gamle menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Damers tid og år og livsglede og utfoldelsesmuligheter betyr ikke så mye, vet du. Vi lever i en manns verden. Ironi. Det er underteksten til de tvilsomme gubbene her inne som argumenterer for at damer liker gamle menn.

Tror ikke damer går for eldre menn. Men mann verden, for noe tull

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er du så opptatt av at man blir hjelpepleier ?  Om begge er 70 år og kvinnen plutselig blir hjelpetrengende, hva da? Livets realiteter kan ramme hvem som helst og min erfaring er at det er voksne barn som må trå til. 

Anonymkode: eca03...01b

Jeg er opptatt av at det ikke kan være ideelt med aldersforskjell tre år med mannen eldst. Det må være omvendt. Da vil man statistisk leve like lenge. Argument for lik alder er at da blir man pensjonist samtidig og kan nyte de beste pensjonistårene sammen.

Jeg vet selvsagt at dette bare er statistikk og det kan skje noe, men jeg synes i alle fall det er smart å legge opp til at det statistisk er lagt til rette for en bra alderdom sammen. For veldig mange nå til dags dreier dette seg om 15-20 år, så det er ikke akkurat bagatellmessig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Håper du er gift med en jevnaldrende kone, om dyu har en da😀

Selvsagt er vi jevngamle. Har vært sammen  i 30 år.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Selvsagt er vi jevngamle. Har vært sammen  i 30 år.

Å, da må du være eldre enn hva jeg trodde. Trodde du var i midten av tredveårene. Ikkje at det spiller noen rolle

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (9 timer siden):

For mannen selvsagt. Kvinnen vil jo statistisk sett bruke noen sv de beste pensjonistårene sine på å være pleier, for deretter å sitte igjen alene i 5 år.

Nå refererte jeg til forskning om hvilke forhold som viser seg mest varige. Som man kan anta er fordi de fungerer best. Slik forskning viser at risikoen for at det blir brudd øker dramatisk dess større aldersforskjell det er, uansett vei. 

Så da er det den optimale aldersforskjellen for et varig forhold at mannen er 2-3 år eldre. Det du nevner er jo noe som blir gjeldende siste del av livet, og er en mer logisk konklusjon etter levealder enn hva forskning faktisk viser at er hvilke forhold som varer lengst. 

Anonymkode: f69c5...d70

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå refererte jeg til forskning om hvilke forhold som viser seg mest varige. Som man kan anta er fordi de fungerer best. Slik forskning viser at risikoen for at det blir brudd øker dramatisk dess større aldersforskjell det er, uansett vei. 

Så da er det den optimale aldersforskjellen for et varig forhold at mannen er 2-3 år eldre. Det du nevner er jo noe som blir gjeldende siste del av livet, og er en mer logisk konklusjon etter levealder enn hva forskning faktisk viser at er hvilke forhold som varer lengst. 

Anonymkode: f69c5...d70

Ja,  da forstår jeg. Vil tippe dette stort sett er forhold som innledes når partene er midt i 20-åra eller tidlig i 30-åra. Og at man får barn fra begynnelsen av 30-åra til slutten av 30-åra eller begynnelsen av 40-åra. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Attraktive unge damer med grei oppvekst og normal IQ velger ikke 45 årige menn, bare. Unntaket er en av 100 som finner en rik og suksessfull mann (hvis den unge kvinnen graver etter gull, el evt skakkjørt, psykisk ubalansert og traumatisert ung dame ellers. Sorry, sånn er det bare.

Påståelige greier. Har du noe som kan bekrefte dette, eller er det bare anekdotisk BS basert på et forkvaklet, feministisk narrativ som dypest sett er sjalusi på svunnen tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...