Gå til innhold

Er det noen som har fått vaksine mot flått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke erfaringer har dere? Jeg får så mye flått og oppdager dem ikke før de er døde. Ekkelt. Er det noen bivirkninger på vaksina? Er det noen som har blitt syke av flått?

Anonymkode: 137de...c3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke erfaringer har dere? Jeg får så mye flått og oppdager dem ikke før de er døde. Ekkelt. Er det noen bivirkninger på vaksina? Er det noen som har blitt syke av flått?

Skogflåttencefalitt

Har tatt vaksinen. Den er i 3 omganger innen ca 1 år. Deretter påfyll 1 omgang etter 5 år.Har ikke reagert på vaksinen.

Er nøye ved tur i skog, mark mm. smører meg godt på føtter og legger m/lavendel og sitron og flåttmiddel. Kler meg fornuftig strømper/benklær.

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 time siden):

Skogflåttencefalitt

Har tatt vaksinen. Den er i 3 omganger innen ca 1 år. Deretter påfyll 1 omgang etter 5 år.Har ikke reagert på vaksinen.

Er nøye ved tur i skog, mark mm. smører meg godt på føtter og legger m/lavendel og sitron og flåttmiddel. Kler meg fornuftig strømper/benklær.

Har du fått flått etter vaksina?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk en på foten og oppdaget den med en gang. Børstet den vekk.

Du kan bli syk selv med vaksine.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan teste med et hvitt håndkle. Dra det litt over gresset feks. Da ser du lett om det er flått på håndkle🕷🕷🕷

skogflåttencefalitt

>

Tick-borne encephalitis-virus (TBE-virus) kan forårsake infeksjon i sentralnervesystemet som kalles skogflåttencefalitt.Skogflåttencefalitt (TBE) er en av sykdommene flått kan være bærere av.TBE-vaksine bør vurderes til barn og voksne som ferdes mye i skog og mark, og som erfaringsmessig ofte blir bitt av flått, spesielt langs kysten i områder der det er rapportert tilfeller av skogflåttencefalitt.

I Norge finner vi skogflåtten stort sett langs kysten fra Oslo til Helgeland. Det er spesielt mye flått langs kysten på Sørlandet og Vestlandet.

Endret av Rødstrupa
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har tar vaksine. Ingen bivirknnnger. Det hjelper mot tbe ikke borrelia. Fordel med vaksine siden det ikke finnes behandling fir tbe og du må vente til det går over av seg selv. Det kan ta veldig lang tid.

Anonymkode: 96bc0...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...