Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #1 Skrevet 14. januar 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1198044.ece Discusting! "Mannfolk" burde holde seg for gode til å jakte på så unge jenter!! (reagerer kanskje ekstra sterkt fordi jeg var omtrent der selv.. i 16-årsalderen..kåt, ung og dum)
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Ja og tenk at en 14 åring prostituerer seg for 2000 kr. Det synes jeg nesten er hakket verre... ( unnskylder på ingen måte mannen her. Han er også en gris for å si det mildt! Men trodde han at jenta var 16 så er jo det litt"formildende" da)
strilen Skrevet 14. januar 2006 #3 Skrevet 14. januar 2006 Hallo !!! Formildende at han trodde hun var 16 år....... Det går bare ikke ann ! Du kan ikke bare gå rundt og tro og tro, du må VITE ! og iallefall så er det fremdeles helt på trynet å ha sex med en 16 åring selv om det er "lovlig !" Du er 2 år eldre, men Gud hjelpe meg, du er ikke mye voksen når du er 16 år. Kåt eller ikke ! Du ser heller ikke konsekvensene av å ta betalt. Hallo... 2000 er mye det for en 14 åring. En voksen mann på 37 år burde finne seg noen på sin egen alder, sånn rundt 30 år. Hvis han har behov for å ha sex med mindreårige, så finnes det et eget "navn" på sånnt. Jeg blir så sinnt på sånnt, sikkert på grunn av dårlig erfaring. Beklager.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #4 Skrevet 14. januar 2006 Hallo !!! Formildende at han trodde hun var 16 år....... Det går bare ikke ann ! Du kan ikke bare gå rundt og tro og tro, du må VITE ! og iallefall så er det fremdeles helt på trynet å ha sex med en 16 åring selv om det er "lovlig !" Du er 2 år eldre, men Gud hjelpe meg, du er ikke mye voksen når du er 16 år. Kåt eller ikke ! Du ser heller ikke konsekvensene av å ta betalt. Hallo... 2000 er mye det for en 14 åring. En voksen mann på 37 år burde finne seg noen på sin egen alder, sånn rundt 30 år. Hvis han har behov for å ha sex med mindreårige, så finnes det et eget "navn" på sånnt. Jeg blir så sinnt på sånnt, sikkert på grunn av dårlig erfaring. Beklager. ← Man kan misslike det så mye man vil men jenter på 16 år har faktisk lov til å ha sex. Dette uansett om partneren er 16 eller 70 for den saks skyld. Dagens unge blir eksponert for sex i alle kanaler. Tror mange av dagens fjortiser kan mer enn sine egne foreldre når det kommer til sex og variasjon, så at noen tar seg betalt bekrefter bare mine forestillinger om dagens fhortiser. Når det er sagt så kan jeg ikke helt skjønne hva en mann på min alder ( 36) ser i ei jente på 16 (eller 14) men det er egentlig urelevant. Jeg syns dog det er å ta for sterkt i å kalle det pedofili. Jenter er da fysisk utviklet i den alderen det her er snakk om. Pedofile er vel dem som tenner på at partneren er uutviklet og nettopp SER UT SOM ET BARN !
strilen Skrevet 14. januar 2006 #5 Skrevet 14. januar 2006 Vi vet vell strengt tatt ikke hvordan denne 14 åringen ser ut. Jeg har en sønn på 15 år, og vet meget godt hvordan jenter på denne alderen ser ut, og det er utrolig stor forskjell på dem. Enkelte ser ut som de er 12 mens andre kan gå for å være 18-20 år, både i utseende og i oppførsel. Vi har et såkalt åpent hus, og tenåringene går inn og ut her, og sex har de peiling på. Men de gjør dem ikke til seksuelle vesener for det. Teorien vet de som du sier faktisk mer enn vi foreldre, men heldigvis ikke praksisen. De utfordrer hverandre og seg selv hele tiden, men reelle praktikere er de færreste. Mange har hatt samleie før de fyller 18 år, men det gjør dem ikke til seksuelle vesener for det. Er man 14 år, så skal man ha lov for de voksne til å være det også. La ungdommen få lov til å være nettopp det de er.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Vi vet vell strengt tatt ikke hvordan denne 14 åringen ser ut. Jeg har en sønn på 15 år, og vet meget godt hvordan jenter på denne alderen ser ut, og det er utrolig stor forskjell på dem. Enkelte ser ut som de er 12 mens andre kan gå for å være 18-20 år, både i utseende og i oppførsel. Vi har et såkalt åpent hus, og tenåringene går inn og ut her, og sex har de peiling på. Men de gjør dem ikke til seksuelle vesener for det. Teorien vet de som du sier faktisk mer enn vi foreldre, men heldigvis ikke praksisen. De utfordrer hverandre og seg selv hele tiden, men reelle praktikere er de færreste. Mange har hatt samleie før de fyller 18 år, men det gjør dem ikke til seksuelle vesener for det. Er man 14 år, så skal man ha lov for de voksne til å være det også. La ungdommen få lov til å være nettopp det de er. ← Jeg mener da ikke at en på 14 år som "vil være barn" skal bli påtvunget voksensex Det er da vitterlig ikke det som er tilfelle i denne saken. Her var det høyst frivillig sex som lå til grunn. Kanskje denne jenta nettopp vil være et "seksuelt vesen"? Det er utrolig hvor langt dagens unge er villig til å gå. Noen kommer uoppfrodret med tilbud på msn å kle av seg å onanere på webcam mot at man skal feks fylle opp kontantkortet deres.Jeg vil heller spørre hvor foreldrene er opp i alt dette.
strilen Skrevet 14. januar 2006 #7 Skrevet 14. januar 2006 Jepp, foreldrene er sørgelig fraværende i veldig mange unge tenåringers liv. Det vet jeg av erfaring. Det er ikke få unge jenter jeg har hatt ved kjøkkenbordet mitt, som ønsker å diskutere ditt og datt ( les : viktige ting.) , fordi mamma og pappa aldri har tid, eller gidder ikke, eller er aldri hjemme. Men at en 14 åring kan gjøre noe sånt frivillig er svært trist og kan vitne om at noe har sviktet et sted i nærheten av henne. Det er ikke sikkert, men også det at hun kunne få seg til å gjøre det for penger tyder på at behovet for penger kanskje spilte inn.
Gjest Varg-Menja Skrevet 14. januar 2006 #8 Skrevet 14. januar 2006 Prostitusjon er faktisk ikke lov når man er under atten, så at han trodde hun var seksten er ingen formildende omstendighet...
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #9 Skrevet 14. januar 2006 Prostitusjon er faktisk ikke lov når man er under atten, så at han trodde hun var seksten er ingen formildende omstendighet... ← Er det ikke? hvor står det at det er ulovlig ? prostitusjon er jo lovlig. !6 åringe r kan jo også ha sex...
Gjest Varg-Menja Skrevet 14. januar 2006 #10 Skrevet 14. januar 2006 Er det ikke? hvor står det at det er ulovlig ? prostitusjon er jo lovlig. !6 åringe r kan jo også ha sex... ← Straffeloven § 203 Den som mot vederlag har seksuell omgang eller handling med en person under 18 år, straffes med bøter eller med fengsel inntil 2 år. Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld, med mindre aktsom god tro foreligger.
Gjest Melk Skrevet 14. januar 2006 #11 Skrevet 14. januar 2006 Ja og tenk at en 14 åring prostituerer seg for 2000 kr. Det synes jeg nesten er hakket verre... ( unnskylder på ingen måte mannen her. Han er også en gris for å si det mildt! Men trodde han at jenta var 16 så er jo det litt"formildende" da) ← Det er uansett forbudt å kjøpe sex av barn under 18 år.
Gjest Melk Skrevet 14. januar 2006 #12 Skrevet 14. januar 2006 Ups, svarte før jeg leste resten. Varg-Menja sa det jo dekkende. (Imidlertid er det lov (i betydningen vil ikke bli straffet) for en 17-åring å prostituere seg, selv om nok barnevernet blir koblet inn. Det er å kjøpe sex av de under 18 som er forbudt)
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #13 Skrevet 14. januar 2006 Denne jenta har virkelig gjort det ja. Først får hun 2 tusen spenn for frivillig sex. Nå går det mot rettsak og da får hun sannsyligvis minst det tidobbelte av det opprinnelige beløpet i erstatning for tort og svie Easy money ja for en fjortis
strilen Skrevet 14. januar 2006 #14 Skrevet 14. januar 2006 Lettjente penger, tja sett i forhold til hva ??? Hva må hun leve med resten av livet ? Hva tenker familie, venner ? Hvordan vil dette prege henne, for det vil det helt sikkert , uansett hvor hardbarka hun kan være. Men akkurat det vet vi ingenting om, for det sier ikke artikkelen noe om. Vi vet jo at kvinner som sier ja til sex, men ombestemmer seg underveis, ikke blir trodd i retten når de anmelder en voldtekt. Det skjedde frivillig , heter det. Hva vet vi om dette skjedde her ?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #15 Skrevet 14. januar 2006 Lettjente penger, tja sett i forhold til hva ??? Hva må hun leve med resten av livet ? Hva tenker familie, venner ? Hvordan vil dette prege henne, for det vil det helt sikkert , uansett hvor hardbarka hun kan være. Men akkurat det vet vi ingenting om, for det sier ikke artikkelen noe om. Vi vet jo at kvinner som sier ja til sex, men ombestemmer seg underveis, ikke blir trodd i retten når de anmelder en voldtekt. Det skjedde frivillig , heter det. Hva vet vi om dette skjedde her ? ← I artikkelen var det antydet at dette skjedde frivillig. Jenta har ikke hevdet at det var voldtekt ifølge artikkelen ihvertfall. ja hun må leve med det resten av livet, men hva så? Vi har da alle gjort dumme ting i løpet av livet som vi kanskje angrer bittert på. Hun lærte "the hard way" men det skal uansett ikke være noe grunn til å "premiere" den slags adferd.
strilen Skrevet 14. januar 2006 #16 Skrevet 14. januar 2006 Så vidt som jeg oppfatter artikkelen så blir ingen premiert for noe som helst. Premiering er jo belønning. Hun fikk 2000,- kr. han fikk et ligg, en handel. Får han en bot, så er det fordi han har gjort noe ulovlig, noe han jo har gjort.
strilen Skrevet 14. januar 2006 #17 Skrevet 14. januar 2006 Egentlig er dette en veldig fin advarsel til gamle griser som ikke klarer å holde fingrene unna unge jenter.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #18 Skrevet 14. januar 2006 Så vidt som jeg oppfatter artikkelen så blir ingen premiert for noe som helst. Premiering er jo belønning. Hun fikk 2000,- kr. han fikk et ligg, en handel. Får han en bot, så er det fordi han har gjort noe ulovlig, noe han jo har gjort. ← Jeg mener om/når saken blir behandlet i rettsystemet er det normalen at "offeret" søker om erstatning. I denne saken vil jenta da bli premiert for å ha utvist utrolig dårlig gangsyn. At mannen får bot er greit nok. Men denne boten bør gå tilbake til samfunnet. ( tenk hva de to har påkostet samfunnet allerede jeg nevner politiavhør, advokater etc )
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #19 Skrevet 14. januar 2006 Egentlig er dette en veldig fin advarsel til gamle griser som ikke klarer å holde fingrene unna unge jenter. ← Hvorfor skal du snakke så nedsettende om eldre gutter, som har andre seksuelle preferanser enn deg? Om du bare tenner på gamlinger med penger og hus, så betyr ikke det at alle gutter må tenne på gamle damer.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #20 Skrevet 15. januar 2006 Med erfaring både fra unge og mer eldre menn, så er det ingen tvil om at grisene er de unge. Har ikke møtt modne menn med griseoppførsel, kun de unge som har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå