tøydokka Skrevet 15. juli 2023 #21 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 1.35): Er forresten ikke mer ned i vekt jeg vil nå, har nå BMI på 18-19 men ølmage fasong på magen. Jeg trener litt magemuskler men kanskje ikke nok? Kjenner tydelig både underhudsfett i området og at noe på innsiden gjør at det er en hard bul ut (som jeg innbiller meg er magesekken?) Anonymkode: 392ac...14b Nei, da trenger du ikke gå mer ned i vekt, men du må endre kroppssammensetningen din. Det vil si at du må trene styrketrening for å bygge opp muskulatur. Tunge flerleddsøvelser som knebøy, markløft, utfall, push ups eller benkpress, roing, nedtrekk eller pullups, rygghev, hipthrust og skulderpress. Kjøp 2-3 timer med pt som kan vise deg korrekt utførelse av øvelsene og lage et program. 3 dager i uken med fullkropp er fint å starte med. Spis litt mer, ligg i kaloribalanse eller lett overskudd. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #22 Del Skrevet 15. juli 2023 Det som fungerer best for deg. Å spise mange små måltider gjør at jeg føler for å spise hele tiden, jeg fungerer bedre på små-faste. Men dette varierer fra person til person. Spis nok protein ihvertfall, det gir metthetsfølelse Anonymkode: 829e8...828 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 15. juli 2023 #23 Del Skrevet 15. juli 2023 Det er individuelt, men jeg ønsker ikke å se ut som en mann, så lette vekter og egen kroppsvekt holder i massevis. Få, korte økter! Nå ut av Kvinneguiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 15. juli 2023 #24 Del Skrevet 15. juli 2023 For mye protein for min kropp treffer ikke. En håndflate en gang om dagen, til middag, passer meg, når jeg går ned i vekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #25 Del Skrevet 18. juli 2023 Hoia skrev (På 15.7.2023 den 13.08): For mye protein for min kropp treffer ikke. En håndflate en gang om dagen, til middag, passer meg, når jeg går ned i vekt! For et elendig tips... Høykvalitetsprotein er det viktigste vi spiser. Anonymkode: c1938...efd 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 18. juli 2023 #26 Del Skrevet 18. juli 2023 Jeg tenker det er individuelt. Jeg går alltid ned i vekt på den måten. Jeg føler meg tung av for mye av de ulike bestanddelene, også protein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkevRev Skrevet 19. juli 2023 #27 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) 20 hours ago, Hoia said: Jeg tenker det er individuelt. Jeg går alltid ned i vekt på den måten. Jeg føler meg tung av for mye av de ulike bestanddelene, også protein. Det er ingenting som heter essensielle karbohydrater. Proteiner og fett du finner fra dyr derimot... Er også veldig mange essensielle mikronæringstoffer i kjøtt; Selenium, Jern, B-Vitaminer, Niacin, Riboflavin ... lista slutter ikke. Kan hende du går ned mtp. at du kanskje mangler disse eller spiser for lite. Ville ikke satsa på at du trener det bort. Blir du sterkere/sprekere? At du føler deg tung etter å ha spist kan ha noe med floraen i tarmen din, man skal ikke føle seg sliten eller tung etter et sunt måltid. Ville prøvd Probiotika hvis ikke det gir seg etterhvert. Slapp av, du vil aldri se ut som en mann uansett hvor mye du prøver nojoke Endret 19. juli 2023 av SkevRev 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #28 Del Skrevet 19. juli 2023 Hoia skrev (På 14.7.2023 den 19.41): Jeg har est ut i vekt. Jeg trente masse før, men har trappet ned og har opprettholdt samme inntak mat (samtidig som jeg spiser sjokoplater som jeg aldri spiste før). Jeg utsetter og utsetter endring på dette, men jeg kjenner at viljen begynner å venne seg til tanken om endring nå. Det er visstnok en god regel når man skal gå ned i vekt at man skal spise tre måltider om dagen til 250 kcal. Bevege seg jevnt i hverdagen, styrkeøvelser 15 minutter annenhver dag. Så kan man skeie ut når en er intakt igjen. Jeg må bare starte! 750 kcal om dagen er absolutt ikke anbefalt! Anonymkode: c212d...847 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. juli 2023 #29 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 0.35): Det er gammel feilinfo at man bør spise mange små. Spis heller ett stort måltid om dagen og drikk vann resten av dagen. Det er mye sunnere. Da får kroppen sette i gang prosesser som resirkulerer gamle og ødelagte celler. Faktisk begynner kroppen å produsere nye stamceller av dette. Rene sunnhets og ungdomskilden altså. Anonymkode: c1938...efd trodde mer at kroppen lagret mer fettreserver når man kun spiste ett stort måltid hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #30 Del Skrevet 22. juli 2023 Hoia skrev (På 14.7.2023 den 19.41): Jeg har est ut i vekt. Jeg trente masse før, men har trappet ned og har opprettholdt samme inntak mat (samtidig som jeg spiser sjokoplater som jeg aldri spiste før). Jeg utsetter og utsetter endring på dette, men jeg kjenner at viljen begynner å venne seg til tanken om endring nå. Det er visstnok en god regel når man skal gå ned i vekt at man skal spise tre måltider om dagen til 250 kcal. Bevege seg jevnt i hverdagen, styrkeøvelser 15 minutter annenhver dag. Så kan man skeie ut når en er intakt igjen. Jeg må bare starte! Hæ 250 kcal pr måltid og bare 3 måltid? Det er jo ingenting Anonymkode: af7b2...916 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #31 Del Skrevet 22. juli 2023 Hoia skrev (På 15.7.2023 den 13.06): Det er individuelt, men jeg ønsker ikke å se ut som en mann, så lette vekter og egen kroppsvekt holder i massevis. Få, korte økter! Nå ut av Kvinneguiden! Tror virkelig du bør komme deg ut ja. Du er rapportert. Anonymkode: af7b2...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #32 Del Skrevet 22. juli 2023 Ja spis så mye du orker i et måltid hver dag du. Anonymkode: f94c9...a9f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #33 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 1.27): Syns ikke dette med ett stort måltid funker.. jeg var veldig deprimert før, sov 18-20 timer i døgnet og spiste ett stort måltid, ble bare fetere og fetere. Nå spiser jeg ca 5 ganger om dagen, inkludert en vanlig porsjon middag og har gått ned over 40 kilo. Tror heller du burde fokusere på styrketrening og spise rundt 3 ganger om dagen Anonymkode: f5f14...4a9 Dette er like tullete som å påstå at alle bør spise bare ett måltid. Din fasit er ikke noe mer av en generell fasit enn andres. Anonymkode: 7ebdb...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #34 Del Skrevet 9. august 2023 Jeg har litt tro på at kroppen trenger hvile fra mat en god del timer, jeg spiser ikke kveldsmat eller frokost. Men de timene jeg kan spise, spiser jeg lunsj, mellommåltid og middag, eller lunsj, middag og noe godt til kaffen litt etter middag. Avhengig av hvor sent eller tidlig vi spiser middag. Jeg trenger av og til , ikke hver dag, men noen ganger i måneden noe godt til kaffen, eller en god dessert. Ellers klarer jeg ikke å gjennomføre slankingen. Jeg ser på jobben, jeg jobber på et sykehjem. Beboerne der spiser frokost, frukt, lunsj og middag med (ofte) en søt dessert. De blir tilbudt kveldsmat, men de fleste takker nei. Jeg har regnet ut at de faktisk ikke spiser på ca 16 timer, fra middag til frokost. Beboerne våre er slanke. Anonymkode: 7d6d5...1ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå