billie833111 Skrevet 16. juli 2023 #21 Del Skrevet 16. juli 2023 29 minutter siden, Pipaluk said: Er dette barn som bare fordufter uten et eneste spor? Kommer de tilbake igjen? Majoriteten kommer ikke tilbake, nei. Human trafficking er også nå en av de aller største industriene i hele verden, så det føles naturlig å anta at det er en sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 16. juli 2023 #22 Del Skrevet 16. juli 2023 (endret) 14 hours ago, Pipaluk said: Hvor var foreldrene til gutten? Står det noe sted? Faren jobbet visst der de bor (Marseille) og de hadde fått en baby tidligere i år. De hadde vel sendt gutten på ferie hos besteforeldrene på landet. Så han slapp å gå i storbyen, mens moren måtte ta seg av lillesøsteren og faren arbeidet. Endret 16. juli 2023 av ops2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 19. juli 2023 #23 Del Skrevet 19. juli 2023 https://metro.co.uk/2023/07/18/france-missing-toddler-emile-feared-hit-by-combine-harvester-19144981/ Hvis han skulle blitt most av skurtresker, burde ikke hundene fanget opp lukten? Det vil jo være levninger igjen likevel?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 19. juli 2023 #24 Del Skrevet 19. juli 2023 (endret) Som fransk som har tilgang til franske media : Det er en mulighet at barnet bli kidnappert eller drept. Faren er aktiv medlem av en ytre høyre gruppe (og da, mener jeg ekstremt ytre høyre) Mora er også veldig rart, meget religiøs. Ikke en helt vanlig familie for å si det sann... Endret 19. juli 2023 av NatNat 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 19. juli 2023 #25 Del Skrevet 19. juli 2023 NatNat skrev (1 time siden): Som fransk som har tilgang til franske media : Det er en mulighet at barnet bli kidnappert eller drept. Faren er aktiv medlem av en ytre høyre gruppe (og da, mener jeg ekstremt ytre høyre) Mora er også veldig rart, meget religiøs. Ikke en helt vanlig familie for å si det sann... Interessant med en insider. Gutten ble også sett ute på gata. Var det lenge etter at de meldte han savnet? Hvis det var kidnapping så ville jeg tro at den som tok han ikke ville at han skulle bli sett av andre. Er vitnene pålitelige? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 19. juli 2023 #26 Del Skrevet 19. juli 2023 3 hours ago, Pipaluk said: Interessant med en insider. Gutten ble også sett ute på gata. Var det lenge etter at de meldte han savnet? Hvis det var kidnapping så ville jeg tro at den som tok han ikke ville at han skulle bli sett av andre. Er vitnene pålitelige? Jeg vet ikke om vitnene, det er stor sett naboer tror jeg, sikker helt grei folk. Faren heter Colomban S, er ingeniør men også medlem i en neofascist gruppe. Han ble arrestert for noen år siden for å ha angrepet et nord afrikansk par. Men det var ikke nok bevis mot ham. Men man kan tenke at en del folk har et motiv for å skade familien... lenke på fransk : https://www.laprovence.com/article/edition-aix-pays-daix/4997966/un-militant-du-bastion-social-coupable-de-violences-racistes.html 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 19. juli 2023 #27 Del Skrevet 19. juli 2023 NatNat skrev (16 minutter siden): Jeg vet ikke om vitnene, det er stor sett naboer tror jeg, sikker helt grei folk. Faren heter Colomban S, er ingeniør men også medlem i en neofascist gruppe. Han ble arrestert for noen år siden for å ha angrepet et nord afrikansk par. Men det var ikke nok bevis mot ham. Men man kan tenke at en del folk har et motiv for å skade familien... lenke på fransk : https://www.laprovence.com/article/edition-aix-pays-daix/4997966/un-militant-du-bastion-social-coupable-de-violences-racistes.html da håper jeg de får kartlagt de fleste som har vært på stedet ut fra mobiltrafikk. Men profesjonelle kidnappere har vel sørget for å ikke skru på telefonen vil jeg tro. Er det et sted med mange mennesker? Er det lett å ta med seg en unge fra en hage, uten å bli oppdaget? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 20. juli 2023 #28 Del Skrevet 20. juli 2023 16 hours ago, Pipaluk said: da håper jeg de får kartlagt de fleste som har vært på stedet ut fra mobiltrafikk. Men profesjonelle kidnappere har vel sørget for å ikke skru på telefonen vil jeg tro. Er det et sted med mange mennesker? Er det lett å ta med seg en unge fra en hage, uten å bli oppdaget? Nei, det er et lille bite sted, 20 hus totalt ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 20. juli 2023 #29 Del Skrevet 20. juli 2023 (endret) NatNat skrev (1 time siden): Nei, det er et lille bite sted, 20 hus totalt ! Da regner jeg med at de etterforsker storfamilien nærmere. Omstendighetene minner meg om maccann saken. https://www.dagbladet.no/nyheter/bortforing-er-eneste-hap/79893380 Endret 20. juli 2023 av Pipaluk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 20. juli 2023 #30 Del Skrevet 20. juli 2023 (endret) Det er nærmest utrolig at noe slikt kan hende. Hvis det er kidnapping, satt de antagelige fiendene av faren på lur og overvåket huset? I håp om at de skulle snappe opp gutten i et ubevoktet øyeblikk? Jeg har inntrykk i at gjennomsnittsalderen i landsbyen var høy. Og bare 30 fastboende! På slike små steder med eldre mennesker finner en mange som er nysgjerrige og sitter og følger med. Da har den hypotetiske kidnapperen kommet til den eneste bittelille landsbyen i verden uten nysgjerrige eldre. Ja, de var så likegyldige at noen så den lille gutten på gata, og ikke gjorde noe. De passet sine egne saker! Politiet har gjennomsøkt alle husene. Det er en hypotese om at gutten omkom ved et uhell, og noen fikk panikk og gjemte han. Politiet har nok gjennomsøkt huset til besteforeldrene også. Det har vært sporhunder og likhunder med i søkene, i småbyen, engene og skogholtene. Gutten er som tryllet bort. Endret 20. juli 2023 av ops2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 7. august 2023 #31 Del Skrevet 7. august 2023 NatNat skrev (På 20.7.2023 den 13.05): Nei, det er et lille bite sted, 20 hus totalt ! Det er lite som skrives om denne saken i engelske og norske medier. Kommer det frem noe mer i fransk presse? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 8. august 2023 #32 Del Skrevet 8. august 2023 On 8/7/2023 at 7:14 PM, Pipaluk said: Det er lite som skrives om denne saken i engelske og norske medier. Kommer det frem noe mer i fransk presse? I går ja men bare for å si at det er fremdeles ingen fremskritt i etterforskning 🫤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 9. august 2023 #33 Del Skrevet 9. august 2023 https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/foreldrene-gar-til-soksmal/15946507/ Foreldrene går til søksmål Det er en måned siden den franske gutten Emile (2) forsvant. Nå har foreldrene gått til sivilt søksmål for å få mer informasjon om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 9. august 2023 #34 Del Skrevet 9. august 2023 "Politiet skal fortsatt ikke ha noen klar hypotese om hva som har skjedd, men ifølge BFMTV jobber de med flere ulike scenario. Blant dem er muligheten for at Emile ble kidnappet av en fremmed, utsatt for en ulykke, at familien er involvert eller at han ble tatt av en ørn." Det siste er vel lite trolig? Har de så store ørner i Frankrike at de tar med seg toåringer? Er det oversettelsesfeil? Og dette med " Combine Harvester, altså en skurtresker på norsk. Ville det ikke være enkelt å undersøke dette. De vet vel når det har vært maskiner i området? Og hvis det var, det så ville det vel vært funnet noen levninger ( fælt å si det) i åkeren? De har hunder, så det hadde vært rart om de ikke hadde funnet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. august 2023 #35 Del Skrevet 10. august 2023 9 hours ago, Pipaluk said: "Politiet skal fortsatt ikke ha noen klar hypotese om hva som har skjedd, men ifølge BFMTV jobber de med flere ulike scenario. Blant dem er muligheten for at Emile ble kidnappet av en fremmed, utsatt for en ulykke, at familien er involvert eller at han ble tatt av en ørn." Det siste er vel lite trolig? Har de så store ørner i Frankrike at de tar med seg toåringer? Er det oversettelsesfeil? Og dette med " Combine Harvester, altså en skurtresker på norsk. Ville det ikke være enkelt å undersøke dette. De vet vel når det har vært maskiner i området? Og hvis det var, det så ville det vel vært funnet noen levninger ( fælt å si det) i åkeren? De har hunder, så det hadde vært rart om de ikke hadde funnet noe. Det har jo vært en sak i Norge der man tror en treåring ble tatt av ørn. https://www.nrk.no/trondelag/xl/ornerovet_-folk-er-fortsatt-uenige-om-hva-som-skjedde-da-3-ar-gamle-svanhild-forsvant-pa-leka-i-1932-1.16315036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 10. august 2023 #36 Del Skrevet 10. august 2023 (endret) Albbas skrev (2 timer siden): Det har jo vært en sak i Norge der man tror en treåring ble tatt av ørn. https://www.nrk.no/trondelag/xl/ornerovet_-folk-er-fortsatt-uenige-om-hva-som-skjedde-da-3-ar-gamle-svanhild-forsvant-pa-leka-i-1932-1.16315036 Kjenner til saken. De aller fleste forskere har avvist den teorien. De mener at en ørn aldri ville klart å løfte en toåring og fly henne opp til en fjellhylle. Endret 10. august 2023 av Pipaluk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 10. august 2023 #37 Del Skrevet 10. august 2023 18 hours ago, MalloryK said: https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/foreldrene-gar-til-soksmal/15946507/ Foreldrene går til søksmål Det er en måned siden den franske gutten Emile (2) forsvant. Nå har foreldrene gått til sivilt søksmål for å få mer informasjon om saken. Foreldrene har vært svært tilbakeholdne. Ikke som i saken med Madeline McCann, der var de i media fra første stund. Men i den saken markerte likhunder både i hotellrommet og bilen familien hadde leid. Madeleine McCann: Where cadaver and blood dogs alerted in apartment and rental car (9news.com.au) I denne franske saken virker det ikke som om det er noen som helst spor. Enten er politiet helt udugelige, eller så etterforsker de noen fra familien, tror jeg. Derfor vil de ikke gi ut opplysninger til foreldrene. Kanskje politiet har en teori som de ikke offentliggjør. Teorien om drept av en skurtresker kan ikke stemme. Det var flere hunder, og en hund må ha klart å finne og markere på blod i åkeren og på maskinen. Det må da bli store mengder biologisk materiale av en slik grufull ulykke, og ikke mulig å fjerne alt - hvis det var en bonde som oppdaget hva som hadde skjedd og prøvd å vaske bort bevis. En ørn som tar gutten, virker ikke sannsynlig. Jeg kan gå med på at en stor ørn kunne ha løftet gutten litt opp og slept han et stykke, men ikke fløyet et langt område. Og det ble jo søkt grundig i området rundt. Dessuten, skulle ikke noen ha lagt merke til en slik stor fugl som slår med vingene når den prøver å løfte byttet? Har ikke en voksen ørn et vingespenn på cirka 2 meter fra vingetipp til vingetipp? En ørn er et mer uvanlig syn enn en bil som kjører forbi, for eksempel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 11. august 2023 #38 Del Skrevet 11. august 2023 (endret) Leste at de kobler saken opp mot en brann som skjedde før to-åringen ble født. En brann som skjedde i 2019. Jeg kan ikke forstå hvordan de kan koble en forsvinning opp mot en brann. https://www.dagbladet.no/nyheter/kobles-til-brann-ma-henge-sammen/80022764 Denne saken minner meg ellers om Madeleine Mccann - saken. Men det er noen ulikheter med at gutten var ute å lekte, mens Madeleine skal ha forsvunnet fra sengen sin. Endret 11. august 2023 av Eloise12345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 11. august 2023 #39 Del Skrevet 11. august 2023 Uansett hva som har skjedd er det forferdelig at en 2 åring bare blir borte😢 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 30. august 2023 #40 Del Skrevet 30. august 2023 Artikkel fra Tv 2: Foreldrene til Emile (2) bryter tausheten (tv2.no) Men ikke all verdens "ny informasjon" egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå