AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Jeg sendte en mld, for å erte han litt, og skrev noe sånn som "har du lyst til å ta det du lite skritt videre snart?" (vi har bare kysset, han er utrolig ordentlig) Vi har ikke definert oss som kjærester enda men vi dater. Han er kristen, og veldig opptatt av å leve rett. Han svarte "jeg er redd for å si ja der jeg bør si nei og redd for å gjøre ting jeg ikke burde".. Hvordan I alle dager skal jeg ta det? Har han egentlig lyst men i hans hode blir det feil? Jeg forstår det ikke. Kommer til å spørre han når jeg ser han igjen men det er 5-6 dager til... Anonymkode: 52ffb...b63
Rosakatt Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Religion påfører folk en god del skam når det kommer til sex uten for ekteskap. Han er jo en person med lyster allikevel. Du må nesten bare respektere det om han sier nei, som man må til alle som ikke vil. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Herregud, må bare holde deg unna sånne hjernevaskede folk. Anonymkode: 4c576...a44 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 Rosakatt skrev (3 minutter siden): Religion påfører folk en god del skam når det kommer til sex uten for ekteskap. Han er jo en person med lyster allikevel. Du må nesten bare respektere det om han sier nei, som man må til alle som ikke vil. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud, må bare holde deg unna sånne hjernevaskede folk. Anonymkode: 4c576...a44 Skjønner dette med religion, men hva er det egentlig han sier? Skjønner jeg det rett hvis jeg tror han har lyst men at han føler han må legge bånd på seg? Ts Anonymkode: 52ffb...b63 1 1
Rosakatt Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner dette med religion, men hva er det egentlig han sier? Skjønner jeg det rett hvis jeg tror han har lyst men at han føler han må legge bånd på seg? Ts Anonymkode: 52ffb...b63 Det virker sånn ja, men du kan jo spørre han mer om det for å vite sikkert
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Hadde spurt han hva han er redd for. Med en småfrekk emoij. Anonymkode: ef881...09b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner dette med religion, men hva er det egentlig han sier? Skjønner jeg det rett hvis jeg tror han har lyst men at han føler han må legge bånd på seg? Ts Anonymkode: 52ffb...b63 Han sier «jeg har valgt å tilhøre en religiøs forsamling som vil ilegge meg tunge sosialarbeidere sanksjoner om jeg bryter reglene de har satt for å kontrollere mitt liv». Han sier at prisen han vet han må betale (her på jorden) er for høy. Med mindre han er villig til å bryte med nevnte religiøse samfunn, ts, er dette ikke liv laga. Det er nøyanåktig null sjanse for at de religiøse lederne som nå kontrollerer hans privatliv lar han finne en partner utenfor religionen (les:sekten) han tilhører. Å tillate at folk i en sekt har partnere utenfor er å risikere å miste kontrollen over dem. Så enten må du gjøre som talløse nordmenn før degm late som om du er kristen for å oppnå viljen din, eller så må daten din bryte ut. Anonymkode: 056cf...c4e
Even Tuell Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner dette med religion, men hva er det egentlig han sier? Skjønner jeg det rett hvis jeg tror han har lyst men at han føler han må legge bånd på seg? Ts Anonymkode: 52ffb...b63 Ja. Han har lyst å ha sex med deg. Men religionen hans sier at han skal vente. Spørsmålet du må stille deg er ... hva tenker du om å fortsette å treffes, kanskje bli kjærester, uten å ha sex ... enda? Er fyren en du ser for deg å bli sammen med over lang tid? I så fall er det kanskje verdt å vente. Jeg leser innlegget ditt som at du ble litt sur av svaret hans? Stemmer det? Var det egentlig erting? Siden religion er viktig for han ... kanskje ikke erte han mer med dette? Ta heller en prat om det. 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 Even Tuell skrev (1 minutt siden): Ja. Han har lyst å ha sex med deg. Men religionen hans sier at han skal vente. Spørsmålet du må stille deg er ... hva tenker du om å fortsette å treffes, kanskje bli kjærester, uten å ha sex ... enda? Er fyren en du ser for deg å bli sammen med over lang tid? I så fall er det kanskje verdt å vente. Jeg leser innlegget ditt som at du ble litt sur av svaret hans? Stemmer det? Var det egentlig erting? Siden religion er viktig for han ... kanskje ikke erte han mer med dette? Ta heller en prat om det. Nei nei, jeg ble overhode ikke sur! Jeg ble bare litt overrasket og usikker på hva han egentlig sier. Han er redd for å si ja der han må si nei og redd for å gjøre ting han ikke "bør"... Det høres jo ut som han ønsker leve veldig rent. Og det vet jeg han står for. Men jeg håper jo dette betyr at han kjenner at han faktisk har lyst da... Jeg kan vente. Ganske lenge, for det er han verdt.. Og ja jeg ertet han litt for jeg vet hvor han står men vært litt usikker på hvor dypt det stikker. Skal absolutt snakke med han om det. Men akkurat nå er han bortreist, så må ta det etterhvert. Ts Anonymkode: 52ffb...b63 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg sendte en mld, for å erte han litt, og skrev noe sånn som "har du lyst til å ta det du lite skritt videre snart?" (vi har bare kysset, han er utrolig ordentlig) Vi har ikke definert oss som kjærester enda men vi dater. Han er kristen, og veldig opptatt av å leve rett. Han svarte "jeg er redd for å si ja der jeg bør si nei og redd for å gjøre ting jeg ikke burde".. Hvordan I alle dager skal jeg ta det? Har han egentlig lyst men i hans hode blir det feil? Jeg forstår det ikke. Kommer til å spørre han når jeg ser han igjen men det er 5-6 dager til... Anonymkode: 52ffb...b63 At du orker... Anonymkode: 74a48...307 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #11 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hadde spurt han hva han er redd for. Med en småfrekk emoij. Anonymkode: ef881...09b Hva er en småfrekk emoji i forhold til veldig frekk? Anonymkode: 74a48...307 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #12 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du orker... Anonymkode: 74a48...307 Mitt valg, ikke ditt. Jeg orker. Mannen er fantastisk. Anonymkode: 52ffb...b63 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #13 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg sendte en mld, for å erte han litt, og skrev noe sånn som "har du lyst til å ta det du lite skritt videre snart?" (vi har bare kysset, han er utrolig ordentlig) Vi har ikke definert oss som kjærester enda men vi dater. Han er kristen, og veldig opptatt av å leve rett. Han svarte "jeg er redd for å si ja der jeg bør si nei og redd for å gjøre ting jeg ikke burde".. Hvordan I alle dager skal jeg ta det? Har han egentlig lyst men i hans hode blir det feil? Jeg forstår det ikke. Kommer til å spørre han når jeg ser han igjen men det er 5-6 dager til... Anonymkode: 52ffb...b63 Jeg havna i seng med en kristen mann (det ble bare klining og kladding). Etter noen dager så fikk jeg en melding om at han ikke kunne være med meg mer pga Jesus... 😂😂😂 Er bare å holde seg unna kristne menn tenker jeg. Anonymkode: ed4d6...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #14 Skrevet 13. juli 2023 Hva om du venter til dere gifter dere, og så viser det seg at dere ikke er seksuelt kompatible i det hele tatt? For meg hadde det vært fullstendig krise 😵 Anonymkode: 5f034...b1a
Fioljenta Skrevet 14. juli 2023 #15 Skrevet 14. juli 2023 Jeg likte det svaret, jeg 🙂 Litt kryptisk, kanskje, men jeg likte det. Det betyr at han har lyst til å si ja, men at han ikke er sikker på om det er lurt foreløpig. Jeg vil tippe at han har lyst til å bli bedre kjent med deg først. Å være kristen handler for meg ikke om å være hjernevasket eller full av skam, men jeg ser på sex som noe verdifullt, fint og uendelig deilig som jeg har lyst til å dele med noen som virkelig betyr noe for meg, og som jeg tror jeg kan holde sammen med lenge. For meg kjennes det lurt å ha sex når jeg er skikkelig klar og ikke bare når jeg har lyst. Derfor får jeg et lite dilemma dersom hodet mitt sier «vent» og lysten min sier «kjør på». Det høres kanskje sært ut og jeg skjønner hvis folk synes det er tull å vente med noe som er godt, men det kjennes godt og riktig for meg. 💜 Hvis du er interessert i denne typen og dere velger å satse på hverandre, så tror jeg du får en veldig trofast mann. 😉 (PS: Det der med å vente og oppdage at man ikke er seksuelt kompatible, tror jeg egentlig ikke så mye på. Nøklene til et godt sexliv for meg og mannen min har vært god kommunikasjon, evne til å lytte, innsatsvilje, villighet til å møte den andres ønsker, hvordan vi løser utfordringer og uenigheter, grad av eventyrlyst og så videre. Resten kan læres. Mulig det ikke gjelder alle, men vi fant lett ut sånt på andre områder enn sex før vi giftet oss.) 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #16 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): jeg er redd for å si ja der jeg bør si nei og redd for å gjøre ting jeg ikke burde Han er jomfru og nervøs. Om dere ikke bort i en dal og har noe form for omverdenen og kulturen så er det mange kristne som har sex før ekteskap da det handler om familieverdier osv. respekt for naturen, dyr å livet som mange liker med tradisjonelle verdier. liker du fyren og dere kommuniserer så kjør på og gjør sommeren hans fantastisk. Å før du vet ordet av det har du fått en type som er mye mer trygg på seg selv. Ikke akkurat hokus pokus å forstå den kommentaren hans i dagens samfunn da kvinner mangler forståelse for hvordan det er for menn. f eks sjekk ut fresh&fit podcasten. Anonymkode: 67e60...fdf
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #17 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): At du orker... Anonymkode: 74a48...307 Og alternativet er ...? Det er en smule vanskelig å se sjarmen med en mann som gladelig hopper til køys, noe han også har gjort med 799 andre. Anonymkode: e334a...ea7
Snok1 Skrevet 14. juli 2023 #18 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og alternativet er ...? Det er en smule vanskelig å se sjarmen med en mann som gladelig hopper til køys, noe han også har gjort med 799 andre. Anonymkode: e334a...ea7 Detter er de to kategoriene menn du kjenner? Hvor i Halden vokste du opp?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #19 Skrevet 14. juli 2023 Snok1 skrev (2 minutter siden): Detter er de to kategoriene menn du kjenner? Hvor i Halden vokste du opp? Forutsatt at vedkommende har truffet mannen gjennom en puleapp som Tinder, kan man grovt sett dele opp mennene der i to kategorier; de som får mye sex, og de som ikke får det; man trenger ikke å dra til Halden for å erfare dette. Mellomtingen som du tenker på, er for lengst etablert i forhold. Anonymkode: e334a...ea7
Gjest Refreng Skrevet 14. juli 2023 #20 Skrevet 14. juli 2023 Jeg tenker det var en dårlig ide å ta opp et tema som du vet er så stort, så viktig og så alvorlig for han- på sms. Ikke så mye å gjøre med det nå, annet enn å lære av det. Når det gjelder tema som du vet er veldig viktige og nære for noen, ta det opp når du sitter ansikt til ansikt. Da får du se reaksjonen og ser hva han føler på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå