Charmie Skrevet 2. november 2002 #1 Skrevet 2. november 2002 Kom hjem fra ferie i dag - har vært på et sted hvor vanlig inntekt er 50-60 kroner dagen og en meny på Mc Donalds koster 3/4 dagslønn. På en av turene vi gjorde, fortalte guiden at hun hadde hørt at i Norge er alt så dyrt - et norsk par hadde klaget over hvor dyrt alt er i Norge. Jeg ble skamfull på våre vegne! Etter å ha sett f.eks. hvordan folk bor, noen i bølgeblikkskur ved motorveien, burde vi vel vite bedre enn å klage over hvor fælt vi har det?? Hva med å være litt takknemlig over hvor priviligerte vi egentlig er?? Hva mener dere?
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2002 #2 Skrevet 2. november 2002 E rdelvis enig med deg....Men alt er jo dyrt i Norge uansett hvor mye man tjener...Så jeg synes ikke vi klager for ingenting jeg...Men hvis man tenker på hvordan folk i andre land(fattige land)lever,så er vi privilegerte...
Usikker Skrevet 2. november 2002 #3 Skrevet 2. november 2002 JA - de fleste av oss har egentlig INGEN TING å klage over!
Salina Skrevet 2. november 2002 #4 Skrevet 2. november 2002 Sammenlignet med fattige i andre land har vi nok ingenting å klage over, men ting er dyrt i Norge. Og alt er ikke perfekt her! Men selvfølgelig er vi heldige som ikke er en av de ekstemt fattige...! Og man burde kanskje være litt skamfulle, vi klager nok for mye... Men du må da innrømme at d er dyrt i Norge?
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2002 #5 Skrevet 2. november 2002 Dyrt - vel, det spørs hva vi sammenligner med!? Har sett undersøkelser som viser at vi faktisk er blant dem som må jobbe kortest tid for å kjøpe f.eks. en "matkurv", sjøl om prisen isolert sett er høyere - og det er vel det som betyr noe? Hva vi kan skaffe oss for de pengene vi har? Det hører vel med til diskusjonen at jeg er preget av det vi så utenfor hotellet - men jeg syns faktisk det stiller oss i et fryktelig dårlig lys overfor dem som knapt nok har penger til det mest nødvendige!
Charmie Skrevet 2. november 2002 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2002 Det var jeg som skrev siste kommentar - glemte å logge meg på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå