Gå til innhold

Øl i baren på familietur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på sommerferie i Norge og har et par netter på hotell før vi reiser videre. 

Jeg reiser med mannen og våre tre barn. 

Det er vel ikke noe å legge skjul på at ferie for barna ikke er ferie for oss voksne :fnise: Jeg føler ofte at det er mere jobb å være på ferie med barna, enn det er å faktisk jobbe. Det ene løper i den ene retningen, mens den andre løper i en annen retning og den tredje hylgråter fordi isen datt i bakken.

Men så sitter jeg her da.. Alle unga sover, og jeg merker at jeg har behov for litt alenetid. Bare pittelitt. 

Mannen sier at jeg kan ta meg en tur ned i hotellbaren og ta med et glass vin, men jeg får meg ikke helt til å gjøre det.. Å sitte der alene, med et glass og bare glo. Jeg vet ikke... Er det innafor? Er det rart? Sært kanskje? Anyone? 

Anonymkode: ffdd0...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er på sommerferie i Norge og har et par netter på hotell før vi reiser videre. 

Det er vel ikke noe å legge skjul på at ferie for barna ikke er ferie for oss voksne :fnise: Jeg føler ofte at det er mere jobb å være på ferie med barna, enn det er å faktisk jobbe. Det ene løper i den ene retningen, mens den andre løper i en annen retning og den tredje hylgråter fordi isen datt i bakken.

Men så sitter jeg her da.. Alle unga sover, og jeg merker at jeg har behov for litt alenetid. Bare pittelitt. 

Mannen sier at jeg kan ta meg en tur ned i hotellbaren og ta med et glass vin, men jeg får meg ikke helt til å gjøre det.. Å sitte der alene, med et glass og bare glo. Jeg vet ikke... Er det innafor? Er det rart? Sært kanskje? Anyone? 

Er du lei av mannen også, eller? 😅

Nei, det er vel verken sært/eller rart, og det er jo helt innafor om du ikke har lyst til å sitte på rommet... Hvorfor tar du ikke bare med deg mannen, forresten?

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 5
Skrevet

Det har jeg gjort 😁🏻 

Deilig med litt alenetid, og hvertfall hvis mannen sender deg. Har med mobil eller bok, for det er litt kjedelig å bare "sitte der". 

Har også vært i baren og tatt med 2 GT på rommet. Bsrna sover, jeg og mannen sitter utenfor på veranda med en liten drink hver. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns i hvert fall at det absolutt ikke er noe sært eller galt i det. Kos deg hvis du bestemmer deg for å ta turen ned i baren!

Mine barn sov plutselig lenger enn meg mot alle mulige odds da vi var på hotell, og jeg gikk ned i kaféen og drakk en kopp kaffe alene i fred og ro. Det syns jeg i prinsippet blir det samme. 

Anonymkode: a2ed1...f10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hallo!! Gjør hva du vil, ikke bry deg om hva andre ville ment! Jeg hadde glatt gått i baren.

Anonymkode: c5dc0...273

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden):

Er du lei av mannen også, eller? 

Nei, det er vel verken sært/eller rart, og det er jo helt innafor om du ikke har lyst til å sitte på rommet... Hvorfor tar du ikke bare med deg mannen, forresten?

Hvis de har tre småbarn med på tur, så er det vel ikke så veldig aktuelt at begge setter seg ned i baren. 

Jeg hadde tatt et glass med mannen på balkongen eller senga med en film jeg, ts ☺️

Anonymkode: fac8c...640

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Det er vel ikke noe rart. Gjør det med god samvittighet! 

Anonymkode: 45b4a...268

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis de har tre småbarn med på tur, så er det vel ikke så veldig aktuelt at begge setter seg ned i baren. 

Jeg hadde tatt et glass med mannen på balkongen eller senga med en film jeg, ts ☺️

Er det ikke? Altså ett glass øl/vin sammen i baren imens en tlf er på "overvåkning"? Hotellene i Norge er ikke så store at veien ifra baren er mer enn 20 sek, lizm ? :vetikke:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (7 minutter siden):

Er du lei av mannen også, eller? 😅

Absolutt ikke! Det er bare det at alle deler ett rom. Det er begrenset med hva jeg og han kan finne på her i mørket :fnise:

Barna er alt for små til at jeg forlater de alene på rommet, så det er uaktuelt at begge går.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er vel bare å ha babycall eller en av telefonene liggende med høyttalerfunksjonen på.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke! Det er bare det at alle deler ett rom. Det er begrenset med hva jeg og han kan finne på her i mørket :fnise:

Barna er alt for små til at jeg forlater de alene på rommet, så det er uaktuelt at begge går.

Okay. Ta deg en tur i baren da, vel! :skåler:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Selvsagt er det greit. Virker som mannen også vil være alene uten deg. 

Anonymkode: 9565e...217

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (6 minutter siden):

Er det ikke? Altså ett glass øl/vin sammen i baren imens en tlf er på "overvåkning"? Hotellene i Norge er ikke så store at veien ifra baren er mer enn 20 sek, lizm ? :vetikke:

Brunello skrev (2 minutter siden):

Det er vel bare å ha babycall eller en av telefonene liggende med høyttalerfunksjonen på.

Herlighet, man forlater ikke små barn på et hotellrom 😳

Anonymkode: 36a9c...d0a

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Der var bedehusklientellet på plass, ja

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, om du sier det, så :roll: 

Hvilke hotell i Norge føler du har relevant meget større distanse ifra baren på hotell enn det er ifra soverom til kjøkken? Trenger jo ikke være hysterisk heller, da... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (2 minutter siden):

Hvilke hotell i Norge føler du har relevant meget større distanse ifra baren på hotell enn det er ifra soverom til kjøkken? Trenger jo ikke være hysterisk heller, da... 

Har aldri vært på et hotell med så kort distanse gitt. 

Tror få velger å sette seg begge to i baren med ungene igjen på hotellrommet. Men mange som tar seg et glass på balkongen feks. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (13 minutter siden):

Er det vanlig at små barn lett finner veien fra hotellrommet og ned til baren på et hotell de trolig ikke har vært på før? Eller er det bare mine som har under snittet utviklet retningssans. 

Anonymkode: 28efd...9fe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det må være helt greit hvis du tar deg en tur i baren, ts. Alle har behov for alenetid innimellom. 
Men de som sier det er okey at begge går fra barna, gir meg McCann-vibber. Sorry. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det vanlig at små barn lett finner veien fra hotellrommet og ned til baren på et hotell de trolig ikke har vært på før? Eller er det bare mine som har under snittet utviklet retningssans. 

Altså...  Kan ikke gjøre rede for dine barn, men jeg vil jo tro at når man først har klart å klemme ut noen unger i Norge-  så har man gjerne også tilgang til mobile-telefoner, og/eller andre "høyteknologiske" digsbomser ment for nettopp det å holde barn under oppsyn ( som jo er nevnt)  :vetikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å ta seg en tur, om du har lyst til det. Vi bytter ofte på og tar litt alenetid. 

Anonymkode: 06622...d35

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...