AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 At dere gjorde for at den førstefødte skulle få litt selskap? Eller hadde dere planlagt akkurat hvor mange barn på forhånd? Anonymkode: 686c6...452
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Jeg ønsket meg flere. Mannen var skeptisk til mer enn én, men endret mening da førstemann kom. Vi hadde ikke planlagt noe, men stoppet med to for da ønsket ikke mannen seg flere (jeg skulle gjerne hatt en til). Anonymkode: 307af...62f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Begge deler. Vi hadde dog ikke sett for oss at de skulle få SÅ mye glede sv hverandre😍 hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg ikke vært i tvil. Anonymkode: 387ef...667 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 Nei, vi hadde tenkt å ha enebarn. Men andremann overrasket oss. Anonymkode: 2ce2e...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 Jeg ønsket 3 fordi jeg var oppdratt nesten som et enebarn siden det er stor aldersforskjell mellom broren og meg. Jeg ville ikke ha enebarn. Jeg ville ha flere barn og tette i alder slik at de har hverandre. Det var kjempeviktig for meg. Anonymkode: 0a76b...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Hadde planlagt to, for ingen av oss ville ha et enebarn. Håpet på storebror og lillesøster, og det fikk vi. De er verdens beste venner, nå på 12 og 14 år🥰 Anonymkode: d351c...3d9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 Fikk to tette gutter. Jeg ville ha igså jenta. Fikk henne etter 6-7 år. Hun blir litt enebarn om noen år, men ingen planer om p gi henne noen søsken i nær alder. Guttene forguder lillesøss da Anonymkode: 65eaa...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 Man får ikke et barn til for at nr 1 skal få "litt selskap", man får et barn til fordi man har energi, overskudd og mulighet til å ha to barn. Det hadde ikke jeg, så jeg stoppet på ett barn og er veldig glad for det. Jeg er selv enebarn og har aldri savnet søsken. Jeg hadde fetter og kusine, barn i gata, barn i klassen og barn på skolen. Så da jeg kom hjem var det herlig å ha egentid og ro! ☺️ Anonymkode: e643e...295 3 4
Tanuki Skrevet 14. juli 2023 #9 Skrevet 14. juli 2023 Mannen min var alltid åpen for mer enn ett barn, men jeg var skeptisk. De siste årene har livet blitt litt mer stabilt og vo har ting på stell, så vi bestemte oss for å få ett til. Blir 9 år mellom barna. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #10 Skrevet 14. juli 2023 Nei, vi var bestemt på ett barn før vi fikk det første. Jeg har fått mer og mer lyst på ett til, men bare fordi jeg synes babytiden var så koselig og gikk altfor fort (og jeg likte være gravid også). Men mannen holder fast ved ett, så da blir det sånn 😊 En av grunnene til at vi var enige om enebarn, er fordi jeg er enebarn selv, og alltid har likt det veldig godt. Mannen derimot har en søster som han aldri kom overens med gjennom oppveksten, så han har ikke erfaring med at det gir så mye glede heller. Anonymkode: 086db...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #11 Skrevet 14. juli 2023 Begynner å vurdere nummer to nå, første er 3 år og begynner å bli typisk enebarn. Trodde vi kunne klare å ha enebarn, men vi får se om den bør få søsken snart. Anonymkode: af47b...eac
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #12 Skrevet 14. juli 2023 Ja. Og så leker de ikke sammen engang, de bare krangler😂 Anonymkode: 11ea1...019 3 1
Helene Skrevet 14. juli 2023 #13 Skrevet 14. juli 2023 (endret) Jeg foreslo for barnets far at vi skulle lage en til, så datteren skulle få et søsken. På dette tidspunkt var forholdet slutt, så jeg ba om at dette kunne gjøres uten å ha sex. Jeg ønsket et søsken til barnet mitt, men ønsket samme far. Han sa nei. Jeg må bare respektere. Det hører med til historien, dengang vi var sammen ønsket vi begge et barn nr 2. Men han var ikke istand til å ha sex, noe man må ha får å bli gravid. Han var full hele tiden, utenom jobb. Endret 14. juli 2023 av Helene 1
Snok1 Skrevet 14. juli 2023 #14 Skrevet 14. juli 2023 Vi fikk flere. Jeg er veldig glad for det, særlig ett at vi gikk hver til oss. Selv om de ikke er spesielt nær, så har de likevel et helt spesielt bånd til hverandre som blir mer og mer synlig etterhvert som de blir eldre og voksne. 1
Heln Skrevet 14. juli 2023 #15 Skrevet 14. juli 2023 Vi fikk barn nr to utelukkende fordi jeg ikke ville første skulle være enebarn. En ting er gjennom oppveksten, men som voksen også ser jeg flere fordeler med å ha søsken. 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #16 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man får ikke et barn til for at nr 1 skal få "litt selskap", man får et barn til fordi man har energi, overskudd og mulighet til å ha to barn. Det hadde ikke jeg, så jeg stoppet på ett barn og er veldig glad for det. Jeg er selv enebarn og har aldri savnet søsken. Jeg hadde fetter og kusine, barn i gata, barn i klassen og barn på skolen. Så da jeg kom hjem var det herlig å ha egentid og ro! ☺️ Anonymkode: e643e...295 Selvfølgelig er det helt greit å få et barn til for å gi det første søsken. Og selvfølgelig har man kapasitet til det om man velger det sånn. Er jo ingen uten kapasitet som går for det valget. Anonymkode: d93db...2df 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #17 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig er det helt greit å få et barn til for å gi det første søsken. Og selvfølgelig har man kapasitet til det om man velger det sånn. Er jo ingen uten kapasitet som går for det valget. Anonymkode: d93db...2df Mange som går for to barn fordi de føler seg presset. Av mine mannlige venner som er skilt, så var det mor i forholdet som presset på flere barn. Far ønsket kun én. Anonymkode: 7c801...ff6 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #18 Skrevet 14. juli 2023 Heln skrev (36 minutter siden): Vi fikk barn nr to utelukkende fordi jeg ikke ville første skulle være enebarn. En ting er gjennom oppveksten, men som voksen også ser jeg flere fordeler med å ha søsken. Som voksen har jeg ingen fordeler med mitt søsken. Null kontakt. Jeg har dog fantastiske søskenbarn og venner ❤ Anonymkode: 7c801...ff6 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #19 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): At dere gjorde for at den førstefødte skulle få litt selskap? Eller hadde dere planlagt akkurat hvor mange barn på forhånd? Anonymkode: 686c6...452 Da vi diskuterte barn var mannen min klar på at hans barn skulle ha søsken. Han er selv enebarn (av enebarn), og han ville ikke at hans barn skulle være det samme. Så planen vår var minst to. Anonymkode: d2fd5...309
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #20 Skrevet 14. juli 2023 Synes det er trist at man ser på enebarn som en tragisk skjebne som skal unngås... Moren min ble gravid med meg da hun var 42, og hadde ingen barn fra før, så sånn ble det bare. Men både jeg og foreldrene mine har trivdes fint og vært fornøyde. Skal jeg ha barn, blir det ett, maks to og velger jeg to, er det ikke fordi jeg tror det er en tragedie å ikke ha søsken. Anonymkode: a0e67...657 5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå