Gå til innhold

Syrisk og ukrainsk kollegaer reiste hjem på ferie..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på sykehjem. I fjor reise ei syrisk dame hjem på ferie og hun ble baksnakket så det holdt. I går reiste en ukrainsk dame hjem, og alle hadde så mye sympati med henne. Ingen baksnakking. Klart hun må få se familien, stakkar.

Hallo? Da jeg påpekte forskjellsbehandlingen, ble sjefen sur på meg! Og en annen pleier lurte på om jeg er en Putin-tilhenger! Er det mulig!

Anonymkode: 6187e...075

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måten vi har tatt i mot ukrainske flyktninger på, er helt nydelig. Hvor var all denne hjertevarmen når flyktningene kom fra Afghanistan og Syria?

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 minutter siden):

Måten vi har tatt i mot ukrainske flyktninger på, er helt nydelig. Hvor var all denne hjertevarmen når flyktningene kom fra Afghanistan og Syria?

Hvorfor flyktet de ikke til Kuwait eller Saudi Arabia? 

Anonymkode: fe793...566

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Ukraina er kjempestort , nest størst i Europa etter Russland.  Jeg vil tro at Ukrainere som reiser på besøk til hjemlandet selv er i stand til å avgjøre hvor det er trygt.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (12 minutter siden):

Eller Etiopia, Mali, Sudan og Eritrea? 

❤️ 

Anonymkode: ae08a...aa0

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Merlin skrev (10 minutter siden):

Ukraina er kjempestort , nest størst i Europa etter Russland.  Jeg vil tro at Ukrainere som reiser på besøk til hjemlandet selv er i stand til å avgjøre hvor det er trygt.

Er syrere også i stand til å avgjøre det?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jobber på sykehjem. I fjor reise ei syrisk dame hjem på ferie og hun ble baksnakket så det holdt. I går reiste en ukrainsk dame hjem, og alle hadde så mye sympati med henne. Ingen baksnakking. Klart hun må få se familien, stakkar.

Hallo? Da jeg påpekte forskjellsbehandlingen, ble sjefen sur på meg! Og en annen pleier lurte på om jeg er en Putin-tilhenger! Er det mulig!

Anonymkode: 6187e...075

Tenk å jobbe med mennesker og ikke vise forståelse for at noen vil dra til hjemlandet en tur i blant. 😵‍💫

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, blui89 said:

Nei

Anonymkode: e4b69...832

• Liker 2
Skrevet
blui89 skrev (14 minutter siden):

Det har jeg ingen kunnskaper om å utale meg om.  Men når arabiske brødre slåss innbyrdes pga religiøse og politiske uenigheter som ingen forstår med ufattelige lidelser for ALLE , forstår jeg ikke at det blir foretatt feriereiser til Syria av Syrere som har bedt om og fått beskyttelse i Norge.  Ukraina er invadert, i Syria er det borgerkrig mellom mennesker som har meninger og holdninger vi ikke trenger i Norge og Europa. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for nedsettende innhold,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 13.7.2023 den 20.27):

Jepp, dobbeltmoral hele veien 

Anonymkode: 8f338...3c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Merlin skrev (På 13.7.2023 den 20.39):

Og folk fra andre land er ikke i stand til det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Merlin skrev (På 13.7.2023 den 21.12):

Det har jeg ingen kunnskaper om å utale meg om.  Men når arabiske brødre slåss innbyrdes pga religiøse og politiske uenigheter som ingen forstår med ufattelige lidelser for ALLE , forstår jeg ikke at det blir foretatt feriereiser til Syria av Syrere som har bedt om og fått beskyttelse i Norge.  Ukraina er invadert, i Syria er det borgerkrig mellom mennesker som har meninger og holdninger vi ikke trenger i Norge og Europa. 

Man stopper vel ikke å være glad i familien sin, selv om landet er infisert av idiotiske menn? Som Ukrainere har vel også Syrere et behov for å besøke hjemlandet og familien sin? På tross av at det er farlig..teknisk sett er vel Ukraina mer farlig enn Syria akkurat nå.

Anonymkode: 2f82b...e52

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Sannheten er at nordmenn viser forståelse og empati for de som er seg selv lik. Hvite har mer rett. Har sett det mange ganger i jobber selv. Mer forståelse jo mer lik du er nordmenn, Mer baksnakking når det er utlendinger. 

Anonymkode: 92144...d05

• Liker 6
Skrevet

Poenget til TS var vel ikke at hun ikke unner folk å se familien sin. Men forskjellen på den ene som ble baksnakket og den andre som ble sympatisert. Jeg er helt enig med deg ts. Jeg holder med Ukraina men blir faktisk provosert når det ukrainske flagget stadig henger oppe overalt. 

Det er så dobbeltmoralsk. Vi har aldri behandlet innvandrere eller asyl søkere eller noe andre som har kommet fra krig på samme måten. Det er ikke ukrainere sin feil, det er nordmenn og alle andre sin feil. 

Snakker om medmenneskelighet og det å føle med folk fra krig?! Neida, kun Ukraina som har kriget... 😡

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sannheten er at nordmenn viser forståelse og empati for de som er seg selv lik. Hvite har mer rett. Har sett det mange ganger i jobber selv. Mer forståelse jo mer lik du er nordmenn, Mer baksnakking når det er utlendinger. 

Anonymkode: 92144...d05

Jepp. Derfor var det mer synd på ukrainere helt fra begynnelsen. Fordi de er hvite og kristne. Ingen innrømmer det, selvfølgelig 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 13.7.2023 den 20.27):

Ukraina var "naboer" og europere.Vi liker at de er hvite.

Anonymkode: 8f897...afd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor tør ingen innrømme denne dobbeltmoralen da? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pluss at de er tilpasningsdyktige og arbeidsvillige. Helt annen mentalitet til å bidra i samfunnet. Vi har for tiden mer arbeidsplasser enn arbeidsføre i Norge, klart vi vil ha slike.

Anonymkode: 8ddc3...d7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor tør ingen innrømme denne dobbeltmoralen da? 

Hysjjj,vi er skaprasister!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...