AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 https://www.lofotposten.no/flere-saker-i-konfliktradet-dette-er-en-betydelig-okning/s/5-29-888858 Konfliktrådene rundt om i landet har hatt en kraftig økning i antall konflikter, og tærskelen for å kome i konflikt med naboen, familikonflikter m.fl har endert seg. Skyldes dette økt egoholdning eller at nordmenn er blitt flinkere og fokusere på å løse uavklarte konflikter ? Kan årsaken vera at nordmenn flest kommuniserer langt større grad igjennom digitalisering som mobil, e-poster, SMS . messinger en øye for øye.? Personleg oppmøte hos banken , Biltilsynet, Trygdekontontoret, ( idag NAV ) m.fl. er iferd med å gå over i historien, og de som sitter bak skrankene ønsker tydelegvis helst ikkje å se kundene i øynene. Den tida da bytesteiner markerte tomtegrensene / jordbrukseiendomer er forlengst historie. Takket vere romforskningen kan ein idag ved hjelp av kordinatorer, og noen tastatrykk avsløre målpunkt for grenselinjen mellom eigedomerm.v Uklare konflikter som ein forventet var gravlagde saman tidligere genrasjoner kommer til overflaten. Tolleransegrensen mellom folk flest var langt større tidligere ettersom de kommuniserte / snakket saman øye for øye. Hvilke forhandlingsteknikk tidligere genrasjoner brukte når de fekk råderett / fordeling over udyrkede eigedomsarealer er ukjent. . Anonymkode: 36f0c...6ca
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #2 Skrevet 14. juli 2023 Tærskelen for å snoke, baktale, sladre, ryktespredning , om naboer har endret seg, og blitt ein ukultur. Det er blitt mer attraktiv å " snakke om hverandre" en "med hverandre" Anonymkode: 36f0c...6ca
Gjest ti10 Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Tror det er mer den økende egoismen og fokuset på meg og mine behov som er grunnen. Det er jo bare å se seg rundt ellers i samfunnet, "regler skal gjelde alle andre, men ikke meg". Alle skal være så unike og få utløp for sine spesielle behov, koste hva det koste vil. Og unger i dag er ikke unger, de er verdens fineste og skjønneste prinsesser, prinser, keisere osv. Ikke rart det blir konflikter av sånt.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 ti10 skrev (35 minutter siden): Tror det er mer den økende egoismen og fokuset på meg og mine behov som er grunnen. Det er jo bare å se seg rundt ellers i samfunnet, "regler skal gjelde alle andre, men ikke meg". Alle skal være så unike og få utløp for sine spesielle behov, koste hva det koste vil. Og unger i dag er ikke unger, de er verdens fineste og skjønneste prinsesser, prinser, keisere osv. Ikke rart det blir konflikter av sånt. " Som ein reder -sådan ligger ein " Humoren i den norske folkesjæla er forlengst blitt borte, og idag handler humor om mobbing, og trakkasering. Egoismen, og selvopptatthet har spredd som ild i tørt gras takt med økt matrialisme i samfunnet. Skrytebilder spres på ulike sosiale medier, og som er blitt en arena for kommunikasjon. Anonymkode: 36f0c...6ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå