AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Jeg har alltid kommunisert tydelig - hvem jeg er, hva jeg mener, hva jeg ønsker og hva jeg forventer av andre. Likevel opplever jeg gang på gang at menn som prøver å sjekke meg opp ender opp med en av to strategier: - De later som de beundrer meg som jeg er, og at de er en slik jeg er ute etter - De forsøker ganske tidlig å endre meg eller vilkårene for forholdet Når noen ikke aksepterer meg akkurat som jeg er, eller de ønsker å endre premissene for forholdet i sjekkefasen, da blir de naturlig nok avvist. Skuffende når det skjer før forhold etableres også, men ikke så sårende som når det skjer etter lang tid. Noen av det som har vært flinkest til å spille drømmemannen har fått en fot innenfor, og jeg har vært i lange forhold. Likevel viser de seg på et tidspunkt å være en annen, og de prøver å snu forutsetningene for å være sammen. Slutter å ta sin del av initiativ, fellesoppgaver, gi oppmerksomhet og å ha høy sexdrive. De to gangene dette har skjedd i lengre forhold har jeg følt meg forrådt. Mennene er emosjonelle svindlere og falskspillere, og jeg har måttet avslutte relasjonene. Jeg har hatt noen forhold til kvinner i mitt liv også, men mer flyktige og ikke så lenge, siden det bare har vært erotiske forbindelser. Jeg har opplevd dem som mye mer genuine. De har ikke solgt seg inn som noen andre enn de er, og de har ikke forkasta forventninger og avtaler som vi har gjort oss imellom. Med de erfaringene jeg har gjort meg så kommer jeg aldri til å være åpen for noe annet enn vennskap med menn. Flørt er utelukket. Å gå inn i dette igjen vil bare være selvskading. Det eneste jeg har igjen som er positivt etter ekteskapet jeg hadde, er ungene mine. Ut over det har den manglende respekten for kvinner, som skinner gjennom etter en stund, kun vært skadelig. Når han jeg var gift med kan bli en annen etter så lang tid så kan jeg ikke stole på noen andre heller. Jeg har bare meg selv å lite på. Nå er livet for travelt for et vanlig forhold, men når livet roer seg om et par år er jeg kanskje åpen for en relasjon med en kvinne. Er det flere her inne som har lignende erfaringer? Anonymkode: 4a89e...3cb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Jeg har vært på andre siden av gjerdet, jeg har vokst som person og opplevd at vi mått gjøre det slutt fordi min ekssamboer ville at det alltid skulle være som "back then" og ikke hadde noen interesse av å fortsette å utvikle seg, mens jeg har fått nye impulser, erfaringer og endret interesssefelt og rett og slett bare blitt eldre. Det betyr jo ikke at noen av oss skal frastå fra fremtidige kjærlighetsrelasjoner 🤷♀️ Anonymkode: d91c6...5a2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Jeg kan relatere. Alle menn jeg har vært med har enten prøvd å forandre meg (gjennom trakassering, si at klærne mine er stygge, at jeg er for tjukk, for tynn, for små lepper, feil hårfarge, at jeg tar for mye plass og må bli mer som en god jente å bare sitte pent og stille) eller så har de solgt inn seg selv som en mann de egentlig ikke var, og deres sanne side har kommet frem etter man har blitt kjærester (vold, latsabber, rus f eks) Det er vanskelig å stole på menn og jeg har besluttet å holde meg unna dating da begge disse tingene nevnt over skader meg mer enn det fryder, selvom forelskelse kan være hyggelig før det smeller... Anonymkode: 3b11e...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 Hva mener du? Alle forandrer seg over tid. Min er på ingen måte lik han jeg ble i sammen med for 30 år siden. Forandret meninger har han også på veien. Mennesker er dynamiske. Enkelt og greit Anonymkode: 1fd64...915
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært på andre siden av gjerdet, jeg har vokst som person og opplevd at vi mått gjøre det slutt fordi min ekssamboer ville at det alltid skulle være som "back then" og ikke hadde noen interesse av å fortsette å utvikle seg, mens jeg har fått nye impulser, erfaringer og endret interesssefelt og rett og slett bare blitt eldre. Det betyr jo ikke at noen av oss skal frastå fra fremtidige kjærlighetsrelasjoner 🤷♀️ Anonymkode: d91c6...5a2 I mitt tilfelle var det jeg som ønsket at vi skulle utvikle oss som par og personer, men ikke for å bli utnyttet eller ignorert... Å gå fra å late som man er veldig for likestilte forhold og en god fordeling, der man opererer som lag, til i praksis bli en lat sjåvinist er i alle fall ikke å vokse som person eller utvikle seg. Det er bare å sprekke, vise sine tru colors og bli eldre. ts Anonymkode: 4a89e...3cb 1
Andro Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Tror at mange har denne erfaringen; at partnere slutter å late som eller slutter å prøve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå