AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #21 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk henvisning fra fastlege, småkirurgpesialisten ringte noen dager senere, fikk time noen uker senere. Fastlegen hadde ikke lyst til å fjerne selv da denne satt under foten og lett kunne bli infisert. Det at føflekker irriteres er god nok grunn. Antagelig ikke estetikk i seg selv, men hvis den irriterer ved rengjøring, sminke osv er det stor mulighet. Anonymkode: 62a9a...4a0 Selvfølgelig - prioriteringsveilederen i plastikkirurgi henviser til nettopp unntak ved spesiell lokalisasjon (som på fotsålen) som er spesielt skjemmende/plagsom. Anonymkode: 897be...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #22 Del Skrevet 13. juli 2023 Fastlegen tok en kosmetisk hos meg samtidig som han tok en som var litt suspekt. Det var hans forslag å ta de men hadde det ikke vert for den suspekte hadde han ikke tatt den andre. Forøvrig har jeg og tatt en i ansiktet, den ble tatt med laser privat. Var ikke så dyrt og det ble ikke arr så verdt hver krone. Anonymkode: b5dc3...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #23 Del Skrevet 13. juli 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Har en stor vorteføflekk i ansiktet som alltid hat vært der. Kan jeg fjerne denne via henvisning fra fastlege hos det offentlige gratis (egenandel) eller må det gjøres privat siden den er ufarlig? Anonymkode: 73a5e...5f7 Jeg spurte legen min om nøyaktig dette i dag. Han sa at de er skeptiske når det er i ansiktet og at de vanligvis ikke gjør dette fordi risikoen er stor for at det blir stygt. Han sa at han også tvilte på at dette ville bli gjort av offentlige plastikk-kirurger med mindre det var mistanke om at det var kreft i den. Private plastikk-kirurger vil kunne sy det på en mye bedre måte slik at det gror pent og du ikke ender med et stygt arr. Anonymkode: d19ca...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #24 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan ble arret? Anonymkode: 73a5e...5f7 Ser ikke noe arr. Var også nøye på å holde meg unna sol og bruke plaster i de anbefalte månedene. Det jeg derimot har er noe ny vekst på området, da det ikke er 100% sjanse for at det ikke kommer tilbake. Det er heldigvis så ekstremt lite at det kun er jeg som ser det. Anonymkode: 31ddb...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #25 Del Skrevet 13. juli 2023 Ventelistene til offentlig plastikkirurgi er svært lange, her står det blant annet pasienter i kø som har hudkreft. Av denne grunn kan ikke alle som ønsker det, automatisk fjerne godartete hudforandringer hos (offentlig) plastkkkirurg. Det er fastlegens, evt hudlegens oppgave å vurdere om hudforandringen er suspekt, og viderehenvise til plastikkirurg hvis dette er tilfellet. Når det er sagt åpner prioriteringsveilederen for at det kan gjøres unntak for spesielt skjemmende/plagsomme godartete hudforandringer, gjerne gitt lokalisasjon feks i ansikt. Ofte er terskelen dessuten lav for fjerning hvis man ikke sikkert kan utelukke hudkreft. Man kan evt undersøke om det finnes lokale avtalespesialister (feks i generellkirurgi eller ØNH-kirurgi) der du bor. Ofte er disse litt med liberale for hvilke indikasjoner som godtas og ventelistene er ofte kortere. Anonymkode: 897be...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #26 Del Skrevet 13. juli 2023 Jeg har fjernet både offentlig og privat. Anbefaler privat jeg bestilte hos aleris. Se sjekket da alle på kroppen og fjernet 4. Jeg hadde blant annet en på haka som har vært der hele livet men begynte vokse utover. Privat var mye bedre, følte det var bedre service og behandling og ingen arr. Var vell ca 1000 per føflekk. Absolutt verdt pengene. Hudlegen der sa de anbefaler sjekk jevnlig når man har hud som får føflekker. Dette minnet meg på at det er på tide med ny sjekk. Særlig de på rygg er vanskelig følge med på alene. Anonymkode: 244c5...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #27 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Selvfølgelig - prioriteringsveilederen i plastikkirurgi henviser til nettopp unntak ved spesiell lokalisasjon (som på fotsålen) som er spesielt skjemmende/plagsom. Anonymkode: 897be...0c6 Kommentaren min var til ventetid. Det gikk fort. Anonymkode: 62a9a...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #28 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har fjernet både offentlig og privat. Anbefaler privat jeg bestilte hos aleris. Se sjekket da alle på kroppen og fjernet 4. Jeg hadde blant annet en på haka som har vært der hele livet men begynte vokse utover. Privat var mye bedre, følte det var bedre service og behandling og ingen arr. Var vell ca 1000 per føflekk. Absolutt verdt pengene. Hudlegen der sa de anbefaler sjekk jevnlig når man har hud som får føflekker. Dette minnet meg på at det er på tide med ny sjekk. Særlig de på rygg er vanskelig følge med på alene. Anonymkode: 244c5...eb3 Mange private småkirugklinikker har offentlig avtale, så med henvisning betaler man bare egenandel. Anonymkode: 62a9a...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #29 Del Skrevet 13. juli 2023 Det er enorm økning i føflekk kreft for tiden, så det offentlige kapasiteten er sprengt. Prøv å få en privat kirurg til å se på det. Blir mye bedre resultat ang arr med kirurg kontra fastlege. Anonymkode: 687ab...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå