AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Datteren min mistet et stykke grillkjøtt (altså fett/marinade-flekk) på ei lys (ikke hvit) bukse. Jeg har prøvd Vanish, zalo over natta og sitronsaft - i den rekkefølgen, men ikke samtidig. Buksa har vært i maskin mellom forsøkene. Flekken er lysere, men synes fortsatt. Siden buksa uansett er ødelagt hvis flekken ikke går bort, så prøver jeg gjerne hardere lut om noen har tips!?🙂 Klor regner jeg med er siste utvei, da på hele buksa, men vil helst prøve på bare flekken først.. Anonymkode: 24812...ca9
Million Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Ingen personlig erfaring med den, men har sett flere her inne i lignende tråder på KG anbefale sitronsåpe til flekkfjerning. Ser du har brukt sitron i ren form allerede, men kanskje denne sitronsåpa er en mirakelkur med noe annet innhold også? Er i alle fall anbefalt før her.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Million skrev (1 minutt siden): Ingen personlig erfaring med den, men har sett flere her inne i lignende tråder på KG anbefale sitronsåpe til flekkfjerning. Ser du har brukt sitron i ren form allerede, men kanskje denne sitronsåpa er en mirakelkur med noe annet innhold også? Er i alle fall anbefalt før her. Takk, det skal jeg prøve👍🙂 Anonymkode: 24812...ca9
Lolalot Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 Hørte på radioen for ei stund si,da sa ene programlederen at hun brukte kefir som flekkfjerner la hele tøyet i kefir over natten
7v8 Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 Smør inn flekken med zalo, la det trekke inn i noen minutter, og hell over kokende vann. Gjenta dette et par tre ganger, så er min erfaring at flekken blir borte😊
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Tat på zalo og litt vann, bruker oppvaskbørsten til å skrubbe med. Anonymkode: a37e3...70c
Million Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 7v8 skrev (10 minutter siden): Smør inn flekken med zalo, la det trekke inn i noen minutter, og hell over kokende vann. Gjenta dette et par tre ganger, så er min erfaring at flekken blir borte😊 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tat på zalo og litt vann, bruker oppvaskbørsten til å skrubbe med. Anonymkode: a37e3...70c TS skriver jo at hun allerede har forsøkt med Zalo?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 Takk for gode tips👌 Jeg har som sagt prøvd zalo, men ikke med kokende vann, og heller ikke med børste. Gned bare stoff mot stoff med fingrene (om det gir mening) og skylte med lunkent vann. Lot også zalo virke over natta i andre forsøk, men syntes ikke jeg så noen forskjell.. Anonymkode: 24812...ca9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 Prøv gallesåpe eller sitronsåpe! Anonymkode: 72fd3...6f3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 Million skrev (5 minutter siden): TS skriver jo at hun allerede har forsøkt med Zalo? Men ikke skrubbe med zalo. Forskjell der. Anonymkode: a37e3...70c
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 13. juli 2023 #11 Skrevet 13. juli 2023 Prøv salt, gni det på, la det ligge en stund, legg den så i kaldt vann over natta, så ny runde i vaskemaskin. Dette fungerer på mye, også rødvin osv..
Million Skrevet 13. juli 2023 #12 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men ikke skrubbe med zalo. Forskjell der. Anonymkode: a37e3...70c Hun nevner det ikke eksplisitt, men jeg tror de aller fleste oppegående mennesker faktisk prøver å gni på den flekken de vil ha bort fra et tekstilstykke...
CrazyCatLady2500 Skrevet 13. juli 2023 #13 Skrevet 13. juli 2023 Denne tar alle flekker. Bor du i nærheten av en Normal?: https://www.nordicfeel.no/til-hjemmet/rengjoring/the-pink-stuff-the-pink-stuff-miracle-laundry-oxi-stain-remover-spray-500ml-114933?gclid=CjwKCAjwwb6lBhBJEiwAbuVUSvUQjGCNK8uNNypcFm19Mw6Av9czJMg0fjZFMJYJt_GTcKGmxEihmBoCrjwQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #14 Skrevet 13. juli 2023 Million skrev (17 minutter siden): Hun nevner det ikke eksplisitt, men jeg tror de aller fleste oppegående mennesker faktisk prøver å gni på den flekken de vil ha bort fra et tekstilstykke... Igjen, forskjell på å gni og skrubbe. Har selv gjort begge deler. Skrubbe med oppvaskbørste fungerer, derfor tipset. Anonymkode: a37e3...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå