Gå til innhold

Vanskelig flekk på bukse.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min mistet et stykke grillkjøtt (altså fett/marinade-flekk) på ei lys (ikke hvit) bukse. Jeg har prøvd Vanish, zalo over natta og sitronsaft - i den rekkefølgen, men ikke samtidig. Buksa har vært i maskin mellom forsøkene. Flekken er lysere, men synes fortsatt. Siden buksa uansett er ødelagt hvis flekken ikke går bort, så prøver jeg gjerne hardere lut om noen har tips!?🙂 Klor regner jeg med er siste utvei, da på hele buksa, men vil helst prøve på bare flekken først.. 

Anonymkode: 24812...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen personlig erfaring med den, men har sett flere her inne i lignende tråder på KG anbefale sitronsåpe til flekkfjerning. Ser du har brukt sitron i ren form allerede, men kanskje denne sitronsåpa er en mirakelkur med noe annet innhold også? Er i alle fall anbefalt før her.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Ingen personlig erfaring med den, men har sett flere her inne i lignende tråder på KG anbefale sitronsåpe til flekkfjerning. Ser du har brukt sitron i ren form allerede, men kanskje denne sitronsåpa er en mirakelkur med noe annet innhold også? Er i alle fall anbefalt før her.

Takk, det skal jeg prøve👍🙂 

Skrevet

Hørte på radioen for ei stund si,da sa ene programlederen at hun brukte kefir som flekkfjerner la hele tøyet i kefir over natten

Skrevet

Smør inn flekken med zalo, la det trekke inn i noen minutter, og hell over kokende vann. Gjenta dette et par tre ganger, så er min erfaring at flekken blir borte😊

AnonymBruker
Skrevet

Tat på zalo og litt vann, bruker oppvaskbørsten til å skrubbe med. 

Anonymkode: a37e3...70c

Skrevet
7v8 skrev (10 minutter siden):

Smør inn flekken med zalo, la det trekke inn i noen minutter, og hell over kokende vann. Gjenta dette et par tre ganger, så er min erfaring at flekken blir borte😊

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tat på zalo og litt vann, bruker oppvaskbørsten til å skrubbe med. 

TS skriver jo at hun allerede har forsøkt med Zalo?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips👌 Jeg har som sagt prøvd zalo, men ikke med kokende vann, og heller ikke med børste. Gned bare stoff mot stoff med fingrene (om det gir mening) og skylte med lunkent vann. Lot også zalo virke over natta i andre forsøk, men syntes ikke jeg så noen forskjell.. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv gallesåpe eller sitronsåpe!

Anonymkode: 72fd3...6f3

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (5 minutter siden):

TS skriver jo at hun allerede har forsøkt med Zalo?

Men ikke skrubbe med zalo. Forskjell der. 

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Prøv salt, gni det på, la det ligge en stund, legg den så i kaldt vann over natta, så ny runde i vaskemaskin. Dette fungerer på mye, også rødvin osv..

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Men ikke skrubbe med zalo. Forskjell der. 

Hun nevner det ikke eksplisitt, men jeg tror de aller fleste oppegående mennesker faktisk prøver å gni på den flekken de vil ha bort fra et tekstilstykke...

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (17 minutter siden):

Hun nevner det ikke eksplisitt, men jeg tror de aller fleste oppegående mennesker faktisk prøver å gni på den flekken de vil ha bort fra et tekstilstykke...

Igjen, forskjell på å gni og skrubbe. Har selv gjort begge deler. Skrubbe med oppvaskbørste fungerer, derfor tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...