Gå til innhold

Hjemmelaget kebabpizza - oppskrift?

ops2

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å kjøpe kebabpizza. De sparer på kjøttet, det er snart ren vegetarpizza.

Jeg har søkt etter oppskrifter, men det er mange.

Har dere linker til en favorittoppskrift? Med skikkelig god dressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var siste gangen jeg bestilte kebabpizza... har akkurat spist den verste kebabpizzaen i mitt liv. 

I dag kom det ikke salat og rømmedressing på. Da fikk man virkelig se hvor lite kjøtt det var på. Og hvem pakker kebabpizza i eskene uten salat og lukker igjen, vi så det først hjemme, og orket ikke kjøre tilbake. Skal man liksom be om salat på nå? Er ikke det hele vitsen med kebabpizza?

Jeg er nesten kvalm, så smakløst. Ikke kjøtt, ikke salat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært tråder om kebabpizza tidligere. Er ganske stor variasjon i dem og hva folk liker.  

Selv har jeg aldri prøvd å lage kebabpizza, men prøvd å lage kebab og min erfaring er at det er vanskelig å få til å lage kebabkjøtt. 

Anonymkode: e3ce1...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært tråder om kebabpizza tidligere. Er ganske stor variasjon i dem og hva folk liker.  

Selv har jeg aldri prøvd å lage kebabpizza, men prøvd å lage kebab og min erfaring er at det er vanskelig å få til å lage kebabkjøtt. 

Takk for svar, jeg sjekka tråden tidligere. Men den handler om ferdigpizza, ikke hjemmelagd.

Jeg er ikke ung, du kan si jeg er midtveis i livet, hehe. Jeg har spist kebabpizza i 20 år, fra den var en nyhet i Norge.

Smaken og innholdet i den går rett nedenom og hjem. Det var en pizzasjappe her som lagde skikkelig god pizza, men så ble den nedlagt. Åpnet en annen pizzasjappe i nærheten. Den var ok i starten, men det har spesielt blitt verre i løpet av de siste årene. Jeg vet ikke om det hjelper å klage, pizzasjappene sparer vel på ingrediensene siden prisene på mat går opp.

Jeg så at Meny selger ferdig kebabkjøtt, så jeg kan vel bare eksperimentere selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ops2 skrev (17 timer siden):

Skal man liksom be om salat på nå? Er ikke det hele vitsen med kebabpizza?

Nei, jeg har aldri opplevd at det er salat på kebabpizza, så det er sikker greit å be om det om det er noe du ønsker.

Anonymkode: 6630b...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har aldri spist kebabpizza med salat!

Anonymkode: ed8f6...b5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 hours ago, ops2 said:

Takk for svar, jeg sjekka tråden tidligere. Men den handler om ferdigpizza, ikke hjemmelagd.

Jeg er ikke ung, du kan si jeg er midtveis i livet, hehe. Jeg har spist kebabpizza i 20 år, fra den var en nyhet i Norge.

Smaken og innholdet i den går rett nedenom og hjem. Det var en pizzasjappe her som lagde skikkelig god pizza, men så ble den nedlagt. Åpnet en annen pizzasjappe i nærheten. Den var ok i starten, men det har spesielt blitt verre i løpet av de siste årene. Jeg vet ikke om det hjelper å klage, pizzasjappene sparer vel på ingrediensene siden prisene på mat går opp.

Jeg så at Meny selger ferdig kebabkjøtt, så jeg kan vel bare eksperimentere selv... 

Meg du siterte. Jeg var uklar i posten min. Jeg vet at det ikke er oppskrifter i lenken, jeg postet lenken for å spørre deg om hva slags type kebabpizza du liker. Om du like "Oslo"- eller "Østfold"-typen. Det skulle jeg selvsagt skrevet i mitt opprinnelige innlegg. Beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes nok like mange kebabpizzaer som det finnes kebabpizzabakere. Med pizza tenker jeg som så at det er noe man tar litt "på øyemål".

Jeg har aldri laget kebabpizza spesifikt, men tenker som så at hvis jeg skulle ha prøvd så ville jeg gjort det omtrent slik:

AnonymBruker's eksperimentelle kebabpizzaoppskrift:

Lag pizzabunn, tomatsaus og ha den mengden ost man ellers ville hatt på annen pizza (enten det kjøpes ferdig eller lages fra bunn med oppskrift)

Skaff noe lammeskav som kjøtt. Forstek det litt før det tas på pizzaen. Ha på øvrige ingredienser som f.eks. løk, jalapenos, paprika, sjampinjong, tomatskiver, ananas, mais (alt etter hva man liker). Vær litt raus med kjøttet, og ikke "overless" med andre ingredienser. Topp det med cayennepepper.

Stek pizzaen i ovnen på samme måte som man ville stekt annen pizza. Når osten er begynt å smelte kan man ta den ut, og pensle over toppen med et lag varmpresset olivenolje.

I mellomtiden, lag en kebabdressing. Start med yoghurt (gjerne tyrkisk variant) og majones som base, og litt tomatsaus eller ketchup for å gi den den rosa fargen. Ha i presset hvitløk, pepper, koriander, og litt spisskummen. Kanskje en liten skvett av laken fra ananasen, så mye som tåles uten at den blir for tynn, eller litt sukker (ikke så mye at sausen blir søt, men for å ta den skarpe og syrlige smaken fra det andre). Hvor mye krydder? Tja, en liten teskje av hver, og smak til?

Ha det på i sirkler på pizzaen etter det er ferdig stekt. Ha på hva nå enn du vil av salat på toppen. Finhakket kinakål f.eks.

Ingen garanti for at pizzaen blir god. Som sagt, pizza tas litt på øyemål etter hvilke ingredienser man har, og pizzaen blir som den blir. Som regel går man sjelden feil med pizza. Er det noe som mangler, juster til neste gang det lages pizza. :) 

Anonymkode: 4ffee...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser kebabpizza sånn cirka hvert 5. år.

Anonymkode: eea8c...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er oppskriften:

• pizzadeig
  • hala kjøtt
  • ost og mais

Elt deigen også kaster du kjøttet på pizzaen og skriker VOLLA KORANEN dette blir en bra pizza jeg lover deg bror.

Sett i oven og pis når ferdig. 

Anonymkode: b95a8...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 7/14/2023 at 12:15 PM, ops2 said:

Har ikke oppskrift på kebabpizza. Men synes Rema sitt gyroskjøtt er godt. Det er svin. Om du liker og kan spise svin så kan det være verdt å teste ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...