Gå til innhold

Frittvoksende planter innendørs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått plantedilla i det siste og driver for tiden å eksperimenterer med stiklinger/avleggere. Er det noen typiske uteplanter/busker som vokser vilt som kan funke innendørs i potte? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, egentlig ikke, fordi det blir for tørt og varmt innendørs for planter som er tilpasset vårt kalde klima. De trenger vinterdvalen, for eksempel, dersom de ikke visner ned og frør seg før de dør hver høst. 

Hvis det bare er snakk om noen uker inne nå i sommerhalvåret, så skulle det vel gå greit for den å overleve. Det er jo ikke så tørr varme inne når vi ikke fyrer eller varmer med elektrisitet. Det er ofte den tørre lufta og varmekilden som tar knekken på stueplanter generelt om vinteren her hos oss i norden.

Anonymkode: 4c009...af5

Skrevet

Ok! Takk for svar :) Jeg bor i Bergen, nært sentrum. Så her er det hager- og parkflora. Plantene i denne delen av landet er jo vant til masse regn så jeg måtte nok dusjet/vannet mye. Hadde håpet på at de skulle overlevd en måned eller to inne da. 

Skrevet
Just now, PGMVL said:

Ok! Takk for svar :) Jeg bor i Bergen, nært sentrum. Så her er det hager- og parkflora. Plantene i denne delen av landet er jo vant til masse regn så jeg måtte nok dusjet/vannet mye. Hadde håpet på at de skulle overlevd en måned eller to inne da. 

Det er for tiden ganske klamt både inne og ute nå, og vi har ikke fyrt i peis eller brukt ovn på et par måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...