Gå til innhold

Jeg blir dårlig av å stå opp til sol.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er deprimert og jeg føler meg lettet når det er dårlig vær. Hvis det er sol når jeg står opp får jeg en angst følelse, det matcher ikke psyken min. Det blir krasj.

Jeg føler det sånn uansett om jeg er deprimert eller ikke deprimert. Har aldri fått noe god følelse i kroppen av å stå opp til sol, det gir meg en uggen, ekkel følelse. Egentlig vært sånn siden jeg var barn. 

Høsten er min yndlings årstid. Det er den som matcher det som er inni meg best. Vinteren er ok. Syns alltid det er vondt når det begynner å gå imot sommer. 

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Er det fler som har det sånn? 

Anonymkode: ba277...046

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sånn de årene jeg led av depresjon. Å stå opp om morgenen og trekke fra gardinene og oppdage at det var strålende sol og klar blå himmel ute... det fikk på en måte hjertet til å synke ned i magen og bli en tung, deprimert klump. Man får på en måte dårlig samvittighet fordi det er liksom "påkrevd" her i landet at man skal storme ut på solskinnsdager og nyte og være så strålende blid pga det fine været! Hvordan kan man være strålende blid når man ser helsvart på livet og alt føles bare trist, uansett vær? Umulig å føle glede for noe.

Jeg husker veldig godt den følelsen av dårlig samvittighet oppå depressive følelser når jeg så det var en finværsdag ute om morgenen.

Anonymkode: fa3bf...bd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn når jeg er i ubalanse og ikke har det bra. Har jeg det ikke bra, så ønsker jeg at været skal reflektere følelsene. Er det sol og man ikke har det bra, så får man en ubevisst dårlig følelse rundt skam av å ikke være ute og nyte sola som alle andre, at vi ikke er ute og griper dagen og er i #liveterbestute - modus. 

Men, nå som jeg har det bra og ønsker å være ute i naturen osv, så er jeg glad for sol. 

Anonymkode: e5330...704

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det også slik da jeg var deprimert. Det er ikke før nå når jeg er frisk at jeg klarer å nyte sommeren.

Anonymkode: eb1a6...ef0

AnonymBruker
Skrevet

Bare stikk motsatt. Uten sol fungerer jeg ikke.

Anonymkode: e7f71...6b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk enklere og bedre og gjlre psyken bra enn været.

Jeg hadde det slik da jeg var deprimert og drakk mye, men det var jo hos meg feilen lå og ikke sommeren. Nå nyter jeg soldagene som vi har alt for få av her i Norge. Kulden mørket og drittværet kommer tidsnok 

Anonymkode: b5621...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...