Arkana Skrevet 13. juli 2023 #21 Skrevet 13. juli 2023 (endret) Vi har brukt dette mange ganger og aldri opplevd dårlig mat. Selvsagt vil ikke smurte baguetter/rundstykker eller salater se like friske ut kl 20 som de gjorde kl 8 om morgenen, men det er ikke dårlig mat av den grunn. Det som kan være et minus er hvis man får ting man ikke spiser slik at det blir bortkastet. Det er f.eks. en del bakerier vi holder oss unna fordi vi alltid får 80% rosinboller derfra (som ingen av oss spiser, og tydeligvis ingen andre heller siden det er dette de alltid har igjen). For at TGTG skal være interessant er det jo nødvendig at det man får er noe som noen i familien ønsker å spise, men det er altså aldri kvaliteten på maten som har vært problemet for vår del og vi har altså gjort dette mange ganger og fra alle slags steder. Endret 13. juli 2023 av Arkana 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #22 Skrevet 13. juli 2023 Har hentet på Narvesen, bakeri, ikea, alltid vært bra. På Narvesen har jeg fått så mye at jeg måtte fryse litt. På bakeri fikk jeg to store og fine loff, pluss småbakst. Anonymkode: 3b362...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #23 Skrevet 13. juli 2023 Vel, det var helt greit det jeg fikk i Prix posen til 39 kr idag: - Blåbærbiola som går ut om 2 dager. Liker godt denne og den holder seg jo lenge etter utgåelsesdato uansett. - 4pakning med jordbæryoghurt som går ut om 2 dager. Igjen null problem. - svært frøhorn som jeg fryser ned i flere deler -et par rundstykker -innbakt pizzabakverk. Helt greit dette og alt spiser jeg. Anonymkode: 4f265...720 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #24 Skrevet 14. juli 2023 Jeg hentet i kveld. Circle K - 6 sjokoladeboller og en mini pizza (nok til 1/2 person) Skuffet! Anonymkode: 1e095...641 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #25 Skrevet 14. juli 2023 Veldig bra fra jordbærpikene og lokal cafe her i alle fall. Anonymkode: 9b0ac...bf7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #26 Skrevet 14. juli 2023 fikk muggen frukt en gang. Det var riktig nok i en bygd Anonymkode: ca53d...8fd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #27 Skrevet 14. juli 2023 Gode erfaringer fra Oslo, spesielt fra restaurant- og hotellbuffet-sektoren. Også bakerier hvis man ser opp mot prisen. Hvis det er noe jeg ikke liker likevel gir jeg det til en tigger f.eks. Mye mat for 40 kr. der hvis man tenker ''verdi'' på tjenesten. Anonymkode: 63b6f...411
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #28 Skrevet 14. juli 2023 Bor på en liten plass og er veldig fornøyd med det jeg har fått her. Den ene butikken gir som regel bare brød. Kjøper fra den når jeg trenger å fylle fryseren med mer brød. 39:- for 6-7 brød Og så har vi en lokal bedrift som lager pølser. Innimellom har de TGTG og da får man 3-4 kilo med diverse pølser (120kr pr boks) Veldig greit å kunne fryse ned og ha til grillturer osv Også har vi sushirestauranten her hvor man har fått ekstremt mye bra og god mat. Bruker den en sjelden gang og har da fått masse sushi, friterte vårruller mm. De har hentetid såpass tidlig at det passer bra som en sen middag Vil jeg ha bakevarer mm så bestiller jeg fra den lokale bakeren. 39 spenn for en pose full med gjærbakst av ymse slag Har en veikro ikke langt unna som jeg bestiller fra innimellom. Har fått snitter, rekesmørbrød osv (nylagde og ferske) En matbutikk jeg har hentet hos så får jeg mye pålegg, middagsvarer osv Resten av stedene jeg har testet har vært ganske dårlige. Har testet de fleste for å få et visst innblikk i hva man får. Holder meg som regel unna bensinstasjoner, Narvesen, kiosker mm Anonymkode: 52662...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #29 Skrevet 14. juli 2023 Hentet på bit på Byporten i Oslo i førjulsstria og fikk noe sånt som 38 digre boller. Vi hadde mye godt å servere besøkende fra frysern den vintern. Ellers foretrekker jeg bakerier for da kan man ofte få brød og boller, eller serveringssteder med middag/lunsj/frokostrester. Har ikke hentet fra matbutikker eller kiosker. Jeg har egentlig bare gode erfaringer, men jeg har hørt at forretningsmodellen er litt suspekt og at grunderen tjener uforholdsmessig mye penger. Også liker jeg ikke at det legges ut kvelden før hva de forventer å ha neste ettermiddag. Jeg foretrekker at det er faktisk overskudd! Anonymkode: 343a2...144 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #30 Skrevet 11. august 2024 Har dere noen erfaring med disse hotell frokost? Tenker da spesielt storbyene. Ser de har over 4,5 av 5 stjerner mange av de, så bør vel forvente å få noe mer enn et par kokte egg og et rundstykke uten pålegg? Anonymkode: 63b6f...411 1
Wenda Skrevet 12. august 2024 #31 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har dere noen erfaring med disse hotell frokost? Tenker da spesielt storbyene. Ser de har over 4,5 av 5 stjerner mange av de, så bør vel forvente å få noe mer enn et par kokte egg og et rundstykke uten pålegg? Anonymkode: 63b6f...411 En kompis av meg bor i nærheten av et par hoteller som tilbyr TGTG og han er strålende fornøyd. Bestiller fra de nesten hver eneste dag. Men det er helt sikkert stor forskjell på byen, hotellet og hva de har den aktuelle dagen. I tillegg til om det er turistsesong eller ikke 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #32 Skrevet 12. august 2024 Prøvde det kanskje sånn tjue ganger da jeg var student for fem år siden. Ble skuffet to-tre ganger. 85-90% suksessrate synes jeg var verdt risikoen siden det var så billig. Anonymkode: 543d9...18c 2
enkefru Skrevet 12. august 2024 #33 Skrevet 12. august 2024 Har fått veldig mye og stort sett bra (etter vår smak) fra det lokale bakeriet, og har også stort sett vært fornøyd med posene fra Espresso House. 1
Sirah Skrevet 12. august 2024 #34 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har dere noen erfaring med disse hotell frokost? Tenker da spesielt storbyene. Ser de har over 4,5 av 5 stjerner mange av de, så bør vel forvente å få noe mer enn et par kokte egg og et rundstykke uten pålegg? Anonymkode: 63b6f...411 En venninne kjøper det flere ganger i uken. Hun er vegetarianer og hun får stort sett alltid spist seg mett (og så får hundene eventuelt reint kjøtt). Hun er superfornøyd! Selv har jeg best erfaring med bakerier og bakevareposen fra Meny. Dagligvare har jeg sluttet å kjøpe for der har jeg fått mye ymse 😬 En tredje venninne har kjøpt flere ganger fra restauranter og er fornøyd med det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #35 Skrevet 12. august 2024 Jeg har kjøpt to ganger fra jordbærpikene, og blitt skuffet begge gangene. Det har vært påsmurte rundstykker som tydeligvis ble smurt for mange timer siden, da de er tørre og seige. Bakervarer som ikke frister noe særlig, ser ikke bra ut. Alt er pakket inn i slik plastfolie som lukter skikkelig plast, den synes jeg er så ekkel 😅 aldri fått noen av de fine kakestykkene de har i disken, eller noe lunsj- eller middagsmat. Anonymkode: 00c67...a22 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #36 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har kjøpt to ganger fra jordbærpikene, og blitt skuffet begge gangene. Det har vært påsmurte rundstykker som tydeligvis ble smurt for mange timer siden, da de er tørre og seige. Bakervarer som ikke frister noe særlig, ser ikke bra ut. Alt er pakket inn i slik plastfolie som lukter skikkelig plast, den synes jeg er så ekkel 😅 aldri fått noen av de fine kakestykkene de har i disken, eller noe lunsj- eller middagsmat. Anonymkode: 00c67...a22 Da har du misforstått konseptet. Maten som selges er overskuddsmat som ikke kan selges til fullpris/ikke blir solgt, men som fortsatt er «too good to go»… Derfor selges det billig for å unngå matsvinn. De fine kalestykkene er nok like fine dagen etter, eller de blir solgt før de blir dårlig. Derfor får du ikke det i posen. Og såvidt meg bekjent så lager de varmrettene på bestilling til hver kunde, de har ikke varmdisk som det blir rester av. Sett deg bedre inn i konseptet. Anonymkode: a54fb...a94 12
Arkana Skrevet 13. august 2024 #37 Skrevet 13. august 2024 Ja, det er nettopp det som er greia. Man må vite hva man får. Konseptet handler ikke om å få alt det butikken/spisestedet selger, bare billigere. Det er restene som er igjen på slutten av dagen. Mat som allerede er laget, men som ikke ble solgt og som ikke kan selges igjen dagen etter fordi folk da vil ha nysmurt mat. Så i stedet for å kaste tilbyr de maten billig. Kaker holder fint flere dager så det er ikke rart at de ikke selger dette på TGTG, i alle fall ikke hver dag. Hvis man ønsker varm mat er det nok et sikrere kort å satse på dagligvarebutikker (mener også å huske at enkelte steder kan du spesifikt velge en varmmatdisk-pose). 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #38 Skrevet 13. august 2024 Har kjøpt fra meny og fikk mat med «siste forbruksdag» samme dag. Det er jo sein henting, så da sto jeg der kl 23 og stekte pølser da, for å slippe å kaste dem. Det synes jeg er for dårlig. Kan ikke selge mat som må spises innen en time. Anonymkode: fbb14...d82
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #39 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har kjøpt fra meny og fikk mat med «siste forbruksdag» samme dag. Det er jo sein henting, så da sto jeg der kl 23 og stekte pølser da, for å slippe å kaste dem. Det synes jeg er for dårlig. Kan ikke selge mat som må spises innen en time. Anonymkode: fbb14...d82 Kan du vel fryse maten i stedet for å steke den 23 på kvelden. Anonymkode: 4f265...720 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #40 Skrevet 13. august 2024 I min by bestiller jeg ofte fra byens beste bakeri, gjerne to ganger i uka. Får gjerne to-tre smurte bakeverk, et brød eller to, en grov baguette, ferdiglaget salat, rundstykker og diverse søtbakst som skoleboller, kanelboller osv. Posene blir raskt utsolgt kvelden i forveien, og det tyder jo på at det ikke bare er jeg som er veldig fornøyd med disse posene. Skulle jeg betalt fullpris for det jeg får i hver pose, hadde jeg måttet punge ut med ca det seksdobbelte. Det verste jeg har vært borti var på et mindre tettsted for en måned siden. Bestilte fra Cirkle K, har hatt grei erfaring med det fra før av. Fikk ca tyve ferdigsmurte loffbaguetter med ost og skinke. Luktet frityrolje av hele posen, selv om ikke innholdet var fritert🤢 Har ingenting til overs for sånn loffbaguettgreier🤢 Ga mye av det til fugler de neste dagene😅 Anonymkode: a5c22...b60 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå