Gå til innhold

Too good to go - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal hente noe fra Too Good To Go ikveld, på en Prix butikk i nærhten. Av ren nysgjerrighet for hva man kan få.
Aldri kjøpt en slik "forundringspose" så skal bli interessant å se hva som havner i den posen for 39 kr. 

Andre som har benyttet seg av TGTG tidligere fra en matbutikk?

image.gif

Anonymkode: 4f265...720

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal hente noe fra Too Good To Go ikveld, på en Prix butikk i nærhten. Av ren nysgjerrighet for hva man kan få.
Aldri kjøpt en slik "forundringspose" så skal bli interessant å se hva som havner i den posen for 39 kr. 

Andre som har benyttet seg av TGTG tidligere fra en matbutikk?

image.gif

Jeg sparer mye penger på det, men henter fra meny. Fått fisk, karbonader, kylling, vårruller,ost og mye mer. Ei venninne hentet fra Prix og fikk ett fenalår pluss mer.

Anonymkode: eae88...045

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt verdt innsatsen, men blir jo litt lotto da hva du får. En gang på meny fikk jeg en slik forundringspose helt gratis fordi den ikke ble avhentet. Er jo lavrisikosport dette her da så bare å kjøre på :) 

AnonymBruker
Skrevet

Får man ting som går ut på dato den dagen, halvmugne matvarer liksom?

Skrevet

Det er veldig varierende hva og hvor mye man får. Hvis du bruker det en del ganger lærer du fort hvilke steder som er best og hvilke som er mindre gode. På dagligvarebutikker er det gjerne brød, mat fra varmdisken og datovarer.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får man ting som går ut på dato den dagen, halvmugne matvarer liksom?

Det er på ingen måte halvmuggent. Hva man får varierer etter hvor man henter. På dagligvarebutikker kan det være varer som er nær utløpsdato, mens på cafeer og bakerier er det mye bakevarer, smurte baguetter o.l. som er bakt/laget samme dag, men som de ikke kan selge dagen etter fordi folk vil ha det dagsferskt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk masse EMV-ræl den ene gangen vi prøvde det. Gjør det aldri igjen.

Anonymkode: 8a575...e32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok i større byer, Oslo, Bergen etc. Elendig på mindre steder.

Anonymkode: a36a3...0c2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt det på hotellfrokoster, og vært superfornøyd. Perfekt for en tidlig lunsj (jobber rett ved mange hoteller.) 

ellers har jeg fått en del usunne ting, på Meny og Jacobs, men altså det skal man kanskje ikke klage på. 

Anonymkode: 98fcc...e70

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sparer mye penger på det, men henter fra meny. Fått fisk, karbonader, kylling, vårruller,ost og mye mer. Ei venninne hentet fra Prix og fikk ett fenalår pluss mer.

Anonymkode: eae88...045

Wtf? Fenalår koster over høvdingen. Var datoen ok?

Anonymkode: 5452a...2cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi fikk masse EMV-ræl den ene gangen vi prøvde det. Gjør det aldri igjen.

Hva i f er emv?

• Liker 9
Skrevet

Fikk mye bra fra et bakeri, men fra en indisk restaurant fikk jeg bare saus og potet!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fått mye rart og ubrukelig 

Anonymkode: c0c68...ab6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har av erfaring sluttet å kjøpe TGTG fra noen andre plasser enn bakeri og lignende. Andre plasser har jeg kun fått utgåtte varer og ødelagt mat. Samtlige ganger jeg har kjøpt fra en matbutikk, virker det som om de har solgt dagens søppel.

Kjøper jeg fra bakeri, er det dagens bakst jeg får. Flere ganger har jeg kjøpt en pose til 30 kroner fra Baker Hansen, og når jeg har hentet den, har de spurt om jeg ikke vil ha resten av dagens som er til overs. Det går rett i søppelet hvis ikke, sier de. Så jeg har tatt med alt og gitt det til en eldre dame i gaten min, som jeg vet sliter økonomisk.

Anonymkode: 05502...83e

• Liker 5
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i f er emv?

Egne merkevarer. Firstprice, Folkets, Coop, Änglamark etc. 

AnonymBruker
Skrevet

Bortkastede penger for min del hver gang jeg har kjøpt forundringspose. Hos dagligvare har forundringspose bestått av varer som går ut på dato, som ferdig pizzabunn, rekesalat og andre greier jeg ikke spiser. 

Anonymkode: 7bd4d...f42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egne merkevarer. Firstprice, Folkets, Coop, Änglamark etc. 

Mange ting der er like bra som de dyre merkene 😀

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange ting der er like bra som de dyre merkene 😀

Men jeg kjøper det ikke av prinsipp og ble veldig skuffet av å finne flere sorter kjøtt som var EMV i posen. Derfor kjøper jeg det ikke fra matbutikk igjen. Men jeg kan gjerne kjøpe TGTG fra en baker, bensinstasjon e.l.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, hmm blir litt skeptisk etter hva som som skrives i tråden.

Men jeg skal rapportere tilbake på hva jeg fikk fra Prix idag.

Nesten gangen skal jeg prøve Meny som også er i nærheten.

Hvis det bare blir dårlige greier så blir det heller bakerier og hoteller fremover.

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig erfaring her. 

En haug med ferdigsmurte baguetter (99% med majones, som jeg ikke spiser). 

Tørre bakervarer. 

Poser med salatblandinger som var vasne og luktet vondt. 

Eneste positive har vært entrecote og indrefilet (EMV). De blir bare bedre etter at datoen er passert. 

Anonymkode: c628d...b3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk et lite glass ramsløk en gang, og det koster jo nesten 80,-, så det var skikkelig artig. 
Ellers får vi en sjelden gang egg og kjøtt. Vi får ofte vegetarprodukter, ferdige salater(som bare blir kastet), banan, ost, grønnsaker og brød. Får også ofte bakevarer i løsvekt. 

Skal sies at vi også ofte får ubrukelige ting(for oss): f.eks salatene nevnt før, kakepynt, kakebunn, sjokoladepålegg og biola. 

Anonymkode: e2994...11f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...