AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Nettopp blitt gravid igjen etter en tidlig SA i mai. Livredd det skal skje igjen. Er det slik at man er mer disponert for SA hvis man allerede har hatt en? Er det mange her som kun har hatt én og fått friske babyer i etterkant uten å oppleve SA igjen? Anonymkode: 0198e...5a0
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Kjenner flere som mistet på første og fikk både ett og flere barn uten noen andre SA. Det er ganske vanlig med SA, så du har ikke noe større sjanse for å miste etter bare én SA, sånn statistikk sett. Du kan nok be om henvisning til tidlig ultralyd flere ganger før uke 12. Kjenner noen som fikk 3 ultralyder før ordinær ultralyd kun fordi hun hadde hatt én SA før det. Anonymkode: c65ae...03e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Jeg fikk tett oppfølging med ultralyd annenhver uke frem til uke 12 hvor TUL «tok over» sjekkene etter min missed abortion i uke 7. Offentlig og henvist av fastlegen min. Hver eneste lege vi snakket med sa at sjansen for spontanabort var mindre ved påfølgende graviditet, for å betrygge deg noe. Men angsten du føler må du nok bare jobbe med. Det måtte jeg. Snakk med de du har og profesjonelle hvis du ønsker. Anonymkode: 59b21...651 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg fikk tett oppfølging med ultralyd annenhver uke frem til uke 12 hvor TUL «tok over» sjekkene etter min missed abortion i uke 7. Offentlig og henvist av fastlegen min. Hver eneste lege vi snakket med sa at sjansen for spontanabort var mindre ved påfølgende graviditet, for å betrygge deg noe. Men angsten du føler må du nok bare jobbe med. Det måtte jeg. Snakk med de du har og profesjonelle hvis du ønsker. Anonymkode: 59b21...651 Er forøvrig gravid igjen nå i uke 30 med en frisk gutt i magen, som til og med blir brukt som eksempel i forskning på «eksemplariske ultralydbilder». Anonymkode: 59b21...651 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå