Gå til innhold

Trives ikke i ny jobb. Fått tilbud en annen plass jeg heller ønsker å jobbe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er i prøvetiden. Jeg har kun vært her noen uker.  Men jeg trives virkelig ikke. Utrolig kjekke kollegaer men jobben er mye mer anderledes enn jeg trodde.... 

vil dette bli sett ned på? Vil jeg få konsekvenser av dette? 

Anonymkode: 03cf5...2ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags konsekvenser skulle det hatt mener du?

hvem skulle sett ned på deg?

Anonymkode: 315b8...910

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo derfor man har prøvetid:) Om jobben ikke er som utlovet, om man ikke lever opp til leders forventninger, ikke trives, ikke passer inn, ogsåvidere. Du kan helt fint takke for prøvetiden/jobben og si at dette ikke ble slik du så for deg og gå til neste sted:) Jeg hadde droppet å be om referanse, siden du sitter med et nytt tilbud, men du kan selvfølgelig få med deg papir på at du har vært der hvis du føler det er på sin plass.

Anonymkode: 4e1ae...d6d

Skrevet (endret)

Det er jo sånne situasjoner (blant annet) som prøvetiden er til for. Man prøver ut ny arbeidsgiver og arbeidsoppgaver, og arbeidsgiver prøver ut deg som arbeidstager. Dersom det av en eller annen grunn (trenger ikke være voldsomme grunner fra arbeidstagers side) ikke passer å jobbe der likevel, så sier man i fra skriftlig, og går videre til en annen jobb.

PS! Les kontrakten for å se oppsigelsestid i prøvetiden. I mange jobber er det bare snakk om et par uker eller noe i prøvetiden.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er leder og ville satt stor pris på om dette ble formidlet så fort du begynte å tvile. Slitsomt for alle når noen mistrives veldig, det legges merke til

Anonymkode: 01e39...249

AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidsplass er det flere som har sluttet før prøvetiden var over, ettersom det ikke ble som de hadde tenkt, eller de fikk et bedre jobbtilbud. Ikke noe uvanlig med det :) 

Anonymkode: 927e6...e13

Skrevet

Det har ikke noe å si om de ser ned på deg for å si opp. Du vil jo ikke jobbe der lenger. Bare sørg for å skrive kontrakten med ny jobb før du sier opp. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er i prøvetiden. Jeg har kun vært her noen uker.  Men jeg trives virkelig ikke. Utrolig kjekke kollegaer men jobben er mye mer anderledes enn jeg trodde.... 

Hvem skal se ned på deg for dette? Hvilke konsekvenser skulle det få mener du?

Anonymkode: 150cf...5a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er en ærlig sak. Teori og praksis er to ulike ting. Når arbeidsoppgaver mm.ikke svarer til dine forventninger er det helt i orden å gi utrykk for det. Det er derfor man har en prøvetid. Til fordel for begge parter…

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde med meg da jeg var ung. Var litt fælt å si fra, men gikk helt fint.

J

Anonymkode: b9877...40a

AnonymBruker
Skrevet

Bare å si opp, hvorfor skulle du få konsekvenser? Det er en ærlig sak at man ikke trives 

Anonymkode: 5df39...e1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...