Gå til innhold

Barnet vil tidligere hjem fra far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal være 2 uker der. Denne uken jobber jeg mye og får ikke gjort noe. Neste uke var planen å finne på ting og være sosial. Kræsjer helt med å få barnet hjem. Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 4404c...5cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Synes far det er greit at barnet reiser til deg? 

Anonymkode: 5005d...c95

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal være 2 uker der. Denne uken jobber jeg mye og får ikke gjort noe. Neste uke var planen å finne på ting og være sosial. Kræsjer helt med å få barnet hjem. Hva ville du gjort? 

Spørs jo hvor gammel barnet er, og hvorfor det vil hjem. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammelt er barnet? Synes far det er greit at barnet reiser til deg? 

Anonymkode: 5005d...c95

Barnet er 14. ikke spurt far. Barnet har spurt meg, 

AnonymBruker
Skrevet
Tatja skrev (Akkurat nå):

Spørs jo hvor gammel barnet er, og hvorfor det vil hjem. 

Vil være med venner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil være med venner. 

Da bør kanskje far ta grep, og invitere dit, hvis det er mulig. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

En 14 åring greier vel å være hjemme aleine på dagtid ? 
Burde ikke være noe problem å la ungdommen komme hjem sjøl om mor jobber og har planer om å være sosial. 

Anonymkode: 30db9...c0b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En 14 åring greier vel å være hjemme aleine på dagtid ? 
Burde ikke være noe problem å la ungdommen komme hjem sjøl om mor jobber og har planer om å være sosial. 

Så for meg vinkveld og gjerne manne besøk. Den uken jeg har fri uten barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så for meg vinkveld og gjerne manne besøk. Den uken jeg har fri uten barn. 

Men da tar du deg en fortrolig prat med ungdommen din og forklarer. 
Kanskje h*n kan overnatte en kveld eller to med en kompis/venninne. 
Ikke så lett for en ungdom å bli sendt bort når en ikke vil, og i den alderen bør en ikke bli behandlet som et barn 

• Liker 5
Skrevet

Da hadde jeg gitt beskjed om at barnet fikk bli hos far. Så lenge det kun er fordi h*n vil være med venner / kjeder seg, så ser jeg ikke noe grunn til å endre på samværet. Kanskje hadde jeg gitt en heads up til far om at barnet har spurt om å komme hjem, og at han kanskje skal finne på noe gøy med barnet?

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Jodi skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg gitt beskjed om at barnet fikk bli hos far. Så lenge det kun er fordi h*n vil være med venner / kjeder seg, så ser jeg ikke noe grunn til å endre på samværet. Kanskje hadde jeg gitt en heads up til far om at barnet har spurt om å komme hjem, og at han kanskje skal finne på noe gøy med barnet?

Jeg tror at skilte foreldre bør ta innover seg hvordan det er å måtte flytte frem og tilbake hver uke eller annenhver uke i årevis. 
Når de blir ungdommer blir de mere avhengig av venner og at de får en følelse av tilhørighet på ett sted. 
En skal ikke undervurdere hva de skjønner av oss voksne 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal alltid barnet gå først? Dette er planlagt og er hos far. Må jeg la alle mine planer gå i vasken. Noe jeg har gledet meg til lenge nå. Barnet er ellers annen hver helg hos far så ikke mye alene tid her. 

Skrevet

Jeg hadde prioritert barnet her, hvis det er slik at hen ikke har venner eller mulighet for å få besøk hos far så skjønner jeg godt hen vil hjem. 

Du kan vel gå ut å ta deg et glass vin hos denne mannen som du vil ha besøk av heller. En på 14 klarer seg jo fint alene en kveld, eventuelt en natt om en vil det. 14 så vil en jo helst være med vennene sine ikke sitte oppå mor eller far.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skal alltid barnet gå først? Dette er planlagt og er hos far. Må jeg la alle mine planer gå i vasken. Noe jeg har gledet meg til lenge nå. Barnet er ellers annen hver helg hos far så ikke mye alene tid her. 

Hvordan hadde du følt det, om du ikke kunne komme hjem når du følte for det? 

Anonymkode: f1307...4a8

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Far må ta inn over seg at han må tilrettelegge for at tenåringen skal synes det er ok å være hos ham hvis han vil være samværsfar framover  

Anonymkode: 93c29...635

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor far langt unna? Kan han ikke kjøre og hente? Trenger litt pappatid også.

Anonymkode: 0037c...002

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det var da veldig til overdramatisk…

Selv alenemødre får til egentid. En er ikke forpliktet til å tilbringe ethvert ledig minutt med barnet sitt.

Sikkert helt uproblematisk, og noe de uansett har lyst til, at fjortenåringen overnatter hos en venn. Null stress å forklare en fjortenåring at du har en avtale heller.

Tenåringen vil jo ikke hjem fordi hn savner deg. Tenåringen vil hjem fordi hn går glipp av ting og opplevelser med vennene sine. 14 dager er som en evighet i den alderen.

Men først og fremst bør du jo få fjortenåringen til å snakke med far, og hvordan tid med venner kan kombineres med samvær.

For denne problemstillingen vil bare aksellerer etterhvert som fjortenåringen blir eldre, og far må også ta hensyn til barnets liv.

Bor far et annet sted? Da kan far leie campinghytte i nærheten av barnets bosted og ha samvær der resten av ferien f.eks. Eller kanskje en venn kan komme på besøk en dag eller to hos faren?

Anonymkode: b8c06...c94

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kan mannen få kvinnebesøk. 14åring kan sove i hjemme sitt.

Anonymkode: 55fd6...c59

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror at skilte foreldre bør ta innover seg hvordan det er å måtte flytte frem og tilbake hver uke eller annenhver uke i årevis. 
Når de blir ungdommer blir de mere avhengig av venner og at de får en følelse av tilhørighet på ett sted. 
En skal ikke undervurdere hva de skjønner av oss voksne 

Ja og følelsen av at foreldrene ser fram til barnefri annenhver uke. Og "endelig" slipper de. Den kjennes på lang avstand.. Trist!Den aleneuken kommer forann alt for veldig mange, uten å tenke på barna oppi dette!

Far kan invitere venner eller han på 14år klarer vel å ta buss selv? 

Eller mor ha han 1 dag eller to om det er nød.

Anonymkode: 71c5f...e89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja og følelsen av at foreldrene ser fram til barnefri annenhver uke. Og "endelig" slipper de. Den kjennes på lang avstand.. Trist!Den aleneuken kommer forann alt for veldig mange, uten å tenke på barna oppi dette!

Far kan invitere venner eller han på 14år klarer vel å ta buss selv? 

Eller mor ha han 1 dag eller to om det er nød.

Anonymkode: 71c5f...e89

For en tanke. Barnet mitt er hos far annen hver helg. Om vi hadde hatt et bra forhold hadde vel ønsket hvert å vært i forhold med barn. 

Må da kunne skape et liv uten barn. Og to uker der barnet er hos i ferien der jeg jobber intenst en uke og vil nyte en uke alene og det jeg vil. Er det egoistisk? 

Barnet er på tur med far. Så vil hjem der i fra. Bor ikke langt unna. 

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...