Gå til innhold

Hva gjør dere enslig forsørgere med barna i ferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor til en gutt på 8 år. 
jeg bestilte i vinter flybilletter til oss til malaga i sommer. Men avbestilte de da jeg heller ønsket å være med en venninne og barnet hennes. Bedre for gutten å ha noen å leke med. Venninna mi var fast bestemt på at hun skulle bli i Norge i sommer da hun skal pusse opp hjemme og det går noen penger til det. 
så, for 1 mnd siden sier hun at hun har bestilt tur til Spania og lurte på om vi ville bli med. Vi ville jo det, men å svi av På En Uke 17.000kr på hotell, 7.000kr på billett + det vi kommer til å bruke der blir jo over 30.000kr på en uke. Synes det var altfor dyrt. Da jeg bestilte i vinter fikk jeg 20 dager for 40.000kr. 

Men uansett nå gikk jo den planen i dass siden de drar og planen var å være med dem. Så nå sitter jeg her da og vet ikke helt hva jeg skal finne på med barnet. Nå ser det ut til at været ikke blir noe særlig bedre (vi bor i Oslo). Ellers tenker jeg på å bestille den turen til Spania og svi av alle de penga. Men så sitter jeg å tenker at jeg heller bør beholde bufferkontoen min. Som aleneforsørger med høye strømpriser og matpriser bør jeg ha en bufferkonto til trange tider resten av året.

vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dyreparken i Kristiansand har vi vært mange ganger. Dit vil han ikke. Vi har vært på Liseberg. Jeg har ikke bil så kan ikke kjøre rundt.
Også ser jeg på litt hoteller her til lands også en helg her og noen dager der. Blir fort 7-10 tusen på 3 dager. Da tenker jeg at det er bedre å bruke de pengene i Spania. 

Hva ville du gjort ? Og hva skal dere i ferien. 

tar imot tips ☺️ 

Anonymkode: c143e...cdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting vi kjeder oss da det ikke er lett og dra på ferie når mann er uføre alene mor det er sårt men dessvere slik.

Anonymkode: 62951...75d

AnonymBruker
Skrevet

Guttene begynte ferien med fotballskole. De er 9 og 13. Vi har hatt late dager hjemme med besøk av kompiser. Hatt noen dager i Sverige med storfamilien, vært på telttur, bada masse og fiska. Den eldste skal på cup til Sverige i starten av august så jeg har leid campinghytte så vi andre også blir med😊

Anonymkode: 8bd98...2f3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ingenting vi kjeder oss da det ikke er lett og dra på ferie når mann er uføre alene mor det er sårt men dessvere slik.

Vi reiste aldri på turer da jeg var liten, men vi hadde det alltid fint allikevel. Men nå skal det sies at vi bodde på en perle av en plass når det kom til det å ha muligheter til å boltre seg ute. Kanskje mamma kjedet seg? Vi lekte i skogen, med bamsene og dukkene våre, lekte med steiner også, latet som de var høner, masakrerte rumpetroll desverre, lekte med nabobarna, plukket jordbær og lagde syltetøy, hoppet på trampoline, gikk rundt å spurte fremmede om vi kunne møte dyrene deres(!!!😱), gikk turer i skogen og hadde med nistepakke, hørte lydbok og ble lest for eller leste selv, tegnet, badet og lette etter skjell, syklet. Nå koster noe av dette penger, men kanskje det er ting dere har fra før, man kan låne osv også? Danset og sang også! 

Endret av Rosakatt
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er eneforsørger. 
Vært på festival, liten storbyhelg, dagsturer til naboby, hn ble med på hyttetur med venninne, skal på et arrangement i august, og planlegger en weekend til Sverige. 

Anonymkode: 0d017...dd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fordi du er uføretrygdet, så må barnet sitte hjemme og kjede seg en hel sommer. Dette kaller jeg omsorgssvikt og håper virkelig blir plukket opp av rette instanser. 

Anonymkode: 1471b...cc8

AnonymBruker
Skrevet

Ordner barnevakt som bor hos oss så jeg og mannen kan reise bort og egentlig gjøre som vi vil.

Anonymkode: f8b6d...899

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er alenemor til en gutt på 8 år. 
jeg bestilte i vinter flybilletter til oss til malaga i sommer. Men avbestilte de da jeg heller ønsket å være med en venninne og barnet hennes. Bedre for gutten å ha noen å leke med. Venninna mi var fast bestemt på at hun skulle bli i Norge i sommer da hun skal pusse opp hjemme og det går noen penger til det. 
så, for 1 mnd siden sier hun at hun har bestilt tur til Spania og lurte på om vi ville bli med. Vi ville jo det, men å svi av På En Uke 17.000kr på hotell, 7.000kr på billett + det vi kommer til å bruke der blir jo over 30.000kr på en uke. Synes det var altfor dyrt. Da jeg bestilte i vinter fikk jeg 20 dager for 40.000kr. 

Men uansett nå gikk jo den planen i dass siden de drar og planen var å være med dem. Så nå sitter jeg her da og vet ikke helt hva jeg skal finne på med barnet. Nå ser det ut til at været ikke blir noe særlig bedre (vi bor i Oslo). Ellers tenker jeg på å bestille den turen til Spania og svi av alle de penga. Men så sitter jeg å tenker at jeg heller bør beholde bufferkontoen min. Som aleneforsørger med høye strømpriser og matpriser bør jeg ha en bufferkonto til trange tider resten av året.

vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dyreparken i Kristiansand har vi vært mange ganger. Dit vil han ikke. Vi har vært på Liseberg. Jeg har ikke bil så kan ikke kjøre rundt.
Også ser jeg på litt hoteller her til lands også en helg her og noen dager der. Blir fort 7-10 tusen på 3 dager. Da tenker jeg at det er bedre å bruke de pengene i Spania. 

Hva ville du gjort ? Og hva skal dere i ferien. 

tar imot tips ☺️ 

Anonymkode: c143e...cdc

Ikke så lett det der. Jeg ville kanskje vurdert å bli med til Spania. Ja, det er mye mindre for pengene enn den første turen, men hvis du tenkte du hadde råd til å ut med 40k da, så har du sikkert råd til 30k nå? Så med mindre det skraper sparekontoen helt ville jeg kanskje gått for det. Som du sier: det er veldig dyrt å skulle bo på hotell i Norge også ☺️

Anonymkode: f97c6...282

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så fordi du er uføretrygdet, så må barnet sitte hjemme og kjede seg en hel sommer. Dette kaller jeg omsorgssvikt og håper virkelig blir plukket opp av rette instanser. 

Anonymkode: 1471b...cc8

Hva i all verden er omsorgssvikt med det?

Tror du det er ulovlig at barn kjeder seg i ferier?

Anonymkode: 3f8d3...86b

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor dere bor. Vi er i Oslo så drar på litt forskjellige aktiviteter hver dag. Strender, byvandring med lekepauser ved fontener, bystrender, museer, bibliotek, lekeland, Frognerbadet, lekepasser etc.

Skrevet

Nå mener jeg ikke å virke ufølsom, men hva skjer med dette maset om å måtte finne på noe hele tiden? Og hvorfor må alt koste så himla mye?

Jeg vokste opp med kun mor og en yngre bror som bodde delvis hos oss på 90-00-tallet og vi hadde lite å rutte med. Var stort sett hjemme på sommeren, leika med venner eller meg selv, var med til venninner av mamma og en og annen kjøretur til Sverige for å handle. Det var aldri snakk om å kjede seg. Var mye ute da, i alt slags vær egentlig og fant på ting selv eller med venner. Har gjort meg til en kreativ og selvstendig person i voksen alder vil jeg si. 

Med det sagt, for det er vel egentlig tips du vil ha, så er det jo ikke verre enn å finne på hyggelige ting som ikke koster så mye. Jeg er 100% sikker på at minnebanken til barnet blir fylt opp uansett! 

- Vigelandsparken er gratis, se på skulpturene og ta morsomme bilder av dere med dem. Kjøp en is og kos dere med den på en benk.

- Ta en tur på stranda, ha med vannmelon, noe kaldt drikke og kjeks til snacks, og ta med noen enkle leker dere bruke (en ball, frisbee el.). 

- Gå på biblioteket, lån et par bøker barnet kunne tenkt seg å lese eller en film. Eller spill brettspill mens dere er der.

- Bak noe sammen som gutten har lyst på, det kan være boller, muffins eller hva enn. Også kan dere kose dere med baksten til en god film eller ta det med ut.

- Piknik! Mat må dere ha uansett, så hvorfor ikke pakk med dere niste og dra ut i en park. Ha med teppe dere kan sitte på og kanskje finn på en aktivitet som brettspill eller lignende mens dere er der. Eller hør på favorittmusikken hans. 

- Ta en tur på kino, kjøp godteri på butikken førs eller pop popcorn hjemme selv (kan lages med farge, smak eller lignende for å gjøre litt ut av det). 

- Lag diskotek i stua. Trekk for alle gardiner, sett på musikk og noe morsomt lys hvis dere har. Hvis ikke kan du bruke flashing disco light fra Youtube.

Og det er sikkert veldig mye mer enn dette dere kan gjøre, google litt rundt så finner du koselige ting som ikke trenger å koste skjorta :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du gjør ingen av delene, men at du heller holder øynene åpne for en hopp-på tur til en billigere penge, og reiser et helt annet sted. 

Anonymkode: e65e7...d25

AnonymBruker
Skrevet

Ingen familie eller venner dere kan reise og besøke?

Og evt gjøre turist greier der?

Ville nok heller hatt 30 000 ekstra på bok, og slippe å være bekymret og spare i vinter, framfor å koke ei uke i Spania nå, i varme opp mot 40 grader…

Hva med Bø Sommerland? Gøy å bade der selv om det ikke er steiksol.

Har gutten din en venn som kunne vært invitert med for ei helg eller par dager?

Anonymkode: d1f5c...b97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...