Gå til innhold

Hvordan er det mulig å like svisker og rosiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det smaker jo råtne plommer og druer. Og det er jo nettopp det der der.

Anonymkode: 3cd33...199

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med du! Spes når rosiner puttes i middagsretter 🤢

Anonymkode: 40182...a89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Råtten er de jo ikke 😄 

Jeg liker både rosiner og svisker. Rosiner bruker jeg på grøt og i frokostblandinger 😊 Svisker spiser jeg som de er. Svisker er godt for fordøyelsen og gir en god tarmfunksjon. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var ung var det det vi fant når vi raidet skapene.

Anonymkode: 66f3a...5ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Å spise rosiner når man har tatt seg noen blås, er helt fantastisk

Anonymkode: bbb63...541

Skrevet

Helt enig, det smaker rett og slett høgg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo søtt og smaker veldig godt. Før i tiden fantes "rom og rosin"-yoghurt og det var en av mine favoritter. :hjerte: 

Anonymkode: e00f7...b80

• Hjerte 1
Skrevet

Det er da ikke råttent. I gamle dager var rosiner godteri. Og svisker smaker da slett ikke verst 

Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg er helt sikker på at du liker noe annet som vi andre hater 😂. Det er smak og behag det.  Men svisker og rosiner er jo veldig smarte produkter.  Plommer og druer som ikke kan brukes opp i frisk tilstand blir tørket og solgt til andre formål. De har til og med gode og nyttige egenskaper.  De gir god energi og virker positivt på fordøyelsen.   I barndomshjemmet hadde vi av og til sviskekompott med vaniljesaus til fin dessert. 

Skrevet

Fordi det er godt? 

Selv om du ikke liker noe, så kan jo andre gjøre det. Og det er ganske ufint å snakke stygt om andres preferanser. 
Du liker sikkert noe som jeg ikke liker, men jeg ville aldri spurt hvorfor du liker det. 

Og til info, så er rosiner og svisker ikke råtne, men tørka.

Skrevet

Sviskekompott er skikkelig nam 😋

Svisker og druer er tørket, ikke råtnet.

AnonymBruker
Skrevet

Sviskekompott med melk 😍

Anonymkode: 3eb93...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Du lurer oppriktig talt på hvordan det er mulig at mennesker har ulike smaker og preferanser fra hverandre?

Anonymkode: dafcf...c43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ungene får rosiner i helgegodteriet og elsker det :) 

Anonymkode: 6d204...16f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er absolutt ikke det det er. Det er tørket frukt, hensikten med å tørke den er at den ikke skal råtne. Sånn, nå lærte du noe nytt i dag. :)

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sviskekompott med melk 😍

Anonymkode: 3eb93...7e0

Jaaaa! Eller enda bedre, sviskegrøt med fløtemelk. Det er godt og det er altfor lenge siden jeg har både laget og spist.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er jo veldig søtt. Så barn liker det som regel av den grunn. Når smaken blir mer moden som voksen er det vel ingen som liker rosiner og svisker.

Anonymkode: 3fd0c...673

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke råtnet, bare tørket. Noen andre ting vi spiser og drikker derimot, er råttent eller noe som likner (fermentert el). Er ikke det tilfelle bla for yoghurt, øl, vin, surkål og kimchi? Liker alt jeg.

Anonymkode: 9a9ca...cf1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo veldig søtt. Så barn liker det som regel av den grunn. Når smaken blir mer moden som voksen er det vel ingen som liker rosiner og svisker.

Eh, jo?

MIne tyrkiske lammekøfter blir ikke det samme uten rosiner - helt nødvendig for å få den riktige smaken sammen med kanel, pinjekjerner, chiliflak, urter +++.

Mange voksne liker også ting som Skye Gyngells sviske- og armagnacterte, eller den moderne klassikeren kylling Marbella med svisker, kapers og grønne oliven. Men bevares, du gjør jo som du vil. 

Anonymkode: 77f12...84e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rosiner 😍

Jeg liker ikke boller med rosiner i, men jeg er veldig glad i bløtlagte rosiner (enten i rom, appelsinlikør, eller eplejuice) i havregrøt og desserter. Couscous med blant annet rosiner i synes jeg også er helt nydelig. 

Sviskegrøt med melk er også veldig godt. 

Anonymkode: c0a7c...adf

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig glad jeg ikke har blitt eller har planer om å bli så voksen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...