AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Del Skrevet 13. juli 2023 Jeg er kvinne i 30-årene og har i hele mitt liv slitt med mine øyenbryn. Som ungdom forsøkte jeg å farge dem hos frisør, men det fungerte jo ikke. Årsaken er rett og slett at jeg har veldig lite/tynt hår på yttersidene der, så de tar rett og slett ikke farge. Jeg syns det høres dritskummelt ut med f.eks permanent tatovering. Og sminke er jeg ikke spesielt flink/god til (men er det jeg tyr til når jeg skal ut blant folk). Men jeg lurer på om det finnes noen verktøy, tips, triks eller løsninger som jeg bare ikke er klar over selv. Er i alle fall veldig lei av å ha halve bryn Anonymkode: b151f...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Del Skrevet 13. juli 2023 Jeg har semipermanent makeup, altså microblading. Varer et års tid før påfyll. Gjør ikke vondt, tar ikke spesielt lang tid. Koster rundt 5000. Fornøyd👌 Anonymkode: a6505...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Del Skrevet 13. juli 2023 Napp den tykkeste delen ca 30% tynnere og kjøp Refectocil hjemmefarge hos f eks lyko.no i fargen dark brown. Prøv deg frem med 5-6 minutter på først og hvis de ikke blir markerte da så ha på fargen i 10 min. Fargen vaskes ut etter ca 3-4 uker. Du kan også kjøpe deg browpomade fra f eks Anastasia. Anbefaler å gå til en sminke butikk å be om veiledning for farge. Da kjøper du sminke pomade og kost og tegner på selv. Søk på YouTube how to draw your brows for mange gode instruksjonsvideoer. I sminkebutikk kan du også spørre personalet om de kan vise deg så gjør de det på deg Anonymkode: 425c1...37d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 19.25): Napp den tykkeste delen ca 30% tynnere og kjøp Refectocil hjemmefarge hos f eks lyko.no i fargen dark brown. Prøv deg frem med 5-6 minutter på først og hvis de ikke blir markerte da så ha på fargen i 10 min. Fargen vaskes ut etter ca 3-4 uker. Du kan også kjøpe deg browpomade fra f eks Anastasia. Anbefaler å gå til en sminke butikk å be om veiledning for farge. Da kjøper du sminke pomade og kost og tegner på selv. Søk på YouTube how to draw your brows for mange gode instruksjonsvideoer. I sminkebutikk kan du også spørre personalet om de kan vise deg så gjør de det på deg Anonymkode: 425c1...37d Jeg er enig i å nappe litt, men tror Dark brown fra Refectocil blir alt, alt for mørk for TS. På meg ble den nesten sort etter bare 3,5 minutter, og hun ser rødblond ut så kontrasten vil bli voldsom. Det er bedre å prøve seg frem med en av de lysere fargene. Dessuten er jo noe av problemet hennes at det er lite hår å farge i ytterkant, så farging vil ikke løse problemet. TS, jeg har noe av det samme problemet. Jeg har tidvis enkelte glisne partier/bare flekker i øyenbrynene, og ender opp med å kombinere farging og forsiktig brynpenn for å fylle ut. Som deg synes jeg det høres skummelt ut med permanent/semi-permanent sminke. Anonymkode: 60869...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #5 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er enig i å nappe litt, men tror Dark brown fra Refectocil blir alt, alt for mørk for TS. På meg ble den nesten sort etter bare 3,5 minutter, og hun ser rødblond ut så kontrasten vil bli voldsom. Det er bedre å prøve seg frem med en av de lysere fargene. Dessuten er jo noe av problemet hennes at det er lite hår å farge i ytterkant, så farging vil ikke løse problemet. TS, jeg har noe av det samme problemet. Jeg har tidvis enkelte glisne partier/bare flekker i øyenbrynene, og ender opp med å kombinere farging og forsiktig brynpenn for å fylle ut. Som deg synes jeg det høres skummelt ut med permanent/semi-permanent sminke. Anonymkode: 60869...e58 Da kan hun prøve light brown men jeg personlig tror den vil gi for lite farge til noen stor endring. Jeg har selv lyse bryn og lyst hår og syns ikke dark brown er for mørk men man får prøve seg frem Anonymkode: 425c1...37d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå