Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter 4 år skal vi endelig flytte sammen🥰 

Vi er voksne, stabile, og forelsket. Og endelig har jeg funnet han jeg skal bli gammel med ❤️

Men klok av skade er det nå plutselig kommet mer praktiske spørsmål i hodet mitt.. 

Per nå eier vi hvert våres hus. Han er 10 år eldre enn meg, har voksne barn, litt bedre økonomi, og større huslån. 

Jeg har 2 barn som enda går på barneskole og ungdomsskole. Eier også eget hus. Har ok økonomi. Og mye mindre gjeld. 

Jeg skal selge mitt hus, og flytte inn hos han. Jeg skal kjøpe meg inn i ca 25% av huset hans slik at jeg både blir medeier, ikke betaler over egen evne på huslånet, han får mindre gjeld, og jeg har en sikkerhet ved evt brudd. Vi skal også dele faste boutgifter på denne måten og mat og strøm o.l. fordeler vi selfølgelig også. Vi skal også skrive samboerkontrakt med en advokat. 

MEN hva annet bør vi tenke på? Hvordan gjør vi det med arv? Ved sykdom? Ved andre uforutsette hendelser? 

Siste jeg bodde med noen var jeg gift og eiet 50% av alt vi eide. Denne ganger er det anderledes, og vil sikre både meg og barna i tilfelle noe skulle skje.. 

Setter pris på alt av tilbakemeldinger 😊

Anonymkode: 824d2...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kau du utdype dette?

"Vi skal også dele faste boutgifter på denne måten og mat og strøm o.l. fordeler vi selfølgelig også. "

Skrevet

Ha som mål at du får kjøpt deg inn over tid sånn at du kan kjøpe ut hans barn når han dør, noe som trolig skjer en god stund før du dør. Sett opp en plan som gjør deg til eier av 50% i løpet av noen år.

AnonymBruker
Skrevet

Dere har ikke vært særboere, men kjærester som nå skal flytte sammen på lik linje med de fleste andre. 
Da gjelder det å ha avtaler om økonomi og ansvar på plass.

Særboere har delt flere ansvarsområder ober tid allerede.

Anonymkode: d0fdc...c43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...