AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Hvordan får man det påvist med sikkerhet? Går man kun etter HCG? Anonymkode: 64367...b14
HeleneHS Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Det er litt avhengig av hvor lenge graviditeten har kommet. Da jeg hadde min første SA, så tok legen på legevakt en gynekologisk undersøkelse, vi målte ikke hcg. 2. SA tok fastlegen min HCG prøve og 3. Tok jeg ingen prøver - bare snakket med legen på telefon. Alle tre var ganske like, mistet gravidsymptomer, blødde masse koagler og så sluttet jeg å blø. Så det var veldig veldig tydelig at det var SA. Hvis man er i tvil kan hcg test vise om du fortsatt er gravid, evtl kan et UL vise om det er rester etter graviditeten i livmoren og om man muligens trenger utskrapning. 1
HeleneHS Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Men hvis du for eksempel blør og er usikker om det kan være SA, så er nok HCG blodtest med 48timer mellomrom det første man gjør. Stiger den, så er det "bare" blødninger, synker den er det trolig abort. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå