Gå til innhold

Er dette urettferdig økonomisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine har hus med 3 leiligheter i. Han var der kanskje en gang per mnd da jeg flyttet inn i leiligheten han bodde i, pga utleie på de andre. Jeg bodde før det langt vekk og fikk ingenting av penger, mens han får 3000,- per mnd av foreldrene mine for at jeg bor der, i leiligheten han såvidt brukte da han hadde kjæreste han «bodde hos» så og si hele tiden. Er det jeg som er urimelig? 

Anonymkode: e2a0b...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke hva du prøver å fortelle og hva som er greia... 🤷‍♀️

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var helt umulig å forstå noe av. Hvem er "han"?

Anonymkode: 64675...37c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Anonymkode: 6e607...d52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er "han" broren din?

Anonymkode: ca2e9...50c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bror som ble sponset, men søster fikk ikke noe? 

Anonymkode: 5f0ed...cd9

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tipper du mener at det er broren din som får kr 3000,- i måneden fordi du disponerer enn hybel i foreldrene dere sitt hus mens han ikke gjør det. Korrekt?

AnonymBruker
Skrevet

Dere virker urimelige begge to. 

Dere er voksne og får bo hjemme gratis. Vær takknemlig for det. Vær glad for det du har, i stedet for å sutre over det du ikke har. 

Anonymkode: d7d95...745

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere virker urimelige begge to. 

Dere er voksne og får bo hjemme gratis. Vær takknemlig for det. Vær glad for det du har, i stedet for å sutre over det du ikke har. 

Hvordan i all verden vet du alt dette?

Anonymkode: 34dbf...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Du får gratis leilighet og han får 3000 kr i måneden, hvorfor mener du dette er urettferdig? Om noe er det han som burde synes det er urettferdig.

Anonymkode: 4fa75...097

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan i all verden vet du alt dette?

Anonymkode: 34dbf...7bf

Det er slik jeg tolker teksten. 

Var ikke akkurat plankekjøring å lese og forstå hva HI egentlig spør om, så det var slik jeg forstod det. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Broren din bodde (gratis?) i en av foreldrene deres' utleieleiligheter (men var der lite, fordi han var mest hos kjæresten, om det er relevant). Du  bodde et annet sted og fikk ingen penger. Nå har du flyttet inn i samme leilighet, og broren din (som har flyttet ut/inn til kjæresten?) får 3000,- kr i mnd som kompenasajon for å ikke disponere leiligheten lengre. Du syns det er urimelig. 
-Tja, det høres jo litt forskjellsbehandling ut, men uansett hvis du bor gratis nå er det mer verdt enn 3000,- kr, og foreldrene din er superrause mot dere begge, så det er litt urimelig å krangle på det. 

Anonymkode: 923ba...fce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Foreldrene mine har hus med 3 leiligheter i. Han var der kanskje en gang per mnd da jeg flyttet inn i leiligheten han bodde i, pga utleie på de andre. Jeg bodde før det langt vekk og fikk ingenting av penger, mens han får 3000,- per mnd av foreldrene mine for at jeg bor der, i leiligheten han såvidt brukte da han hadde kjæreste han «bodde hos» så og si hele tiden. Er det jeg som er urimelig? 

Prøv på nytt. Les gjerne gjennom din egen tekst før publisering

Anonymkode: 457e1...db8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva prøver du å si her?

Anonymkode: 0ce27...ed1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Broren din bodde (gratis?) i en av foreldrene deres' utleieleiligheter (men var der lite, fordi han var mest hos kjæresten, om det er relevant). Du  bodde et annet sted og fikk ingen penger. Nå har du flyttet inn i samme leilighet, og broren din (som har flyttet ut/inn til kjæresten?) får 3000,- kr i mnd som kompenasajon for å ikke disponere leiligheten lengre. Du syns det er urimelig. 
-Tja, det høres jo litt forskjellsbehandling ut, men uansett hvis du bor gratis nå er det mer verdt enn 3000,- kr, og foreldrene din er superrause mot dere begge, så det er litt urimelig å krangle på det. 

Anonymkode: 923ba...fce

Det stemmer

Skrevet

Du mener at han ikke skal få noe og du skal bo gratis?

Broren din bodde komiske gratis, han var på besøk der en gang i mnd, ellers bodde han hos kjæresten sin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...