AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Jeg ble misbrukt s-ksuelt og med vold som barn. Over lenger tid av steforelder, og igjen som voksen to ganger (overfalt). Jeg har aldri blitt trodd ordentlig av familie, eller det har blitt snakket bort/ignorert. Jeg har ett slags forhold med foreldrene mine men det er vanskelig å forholde seg til dem, og jeg må ha pauser da de kan si og gjøre ting som er triggende. Som for eksempel at moren min nå, etter nesten 20 år vil reise tilbake til bygda vi bodde i og synes det er uproblematisk å dra for å hilse på stefaren min (ex). Hun vet at det har skjedd ting, jeg har fortalt så detaljert jeg orket på det tidspunktet det kom frem. Han er faren til brødrene mine så de er jo også der for å besøke... Samtidig har jeg en far som har narsissistiske og sjåvinistiske personlighets trekk, mener at kvinner har selv skyld for voldtekt , svakt å vise følelser/gråte, er du mann skal du iallefall ikke gråte osv, mange verre ting. Han har veldig mye kontakt med mine store barn, de er godt på vei inn i tenårene og er glad i fortelle dem at jeg bare er en gærn person, at mental helse bare er noe man finner på... så i krangel med de kan jo de bruke ting de har hørt av bestefaren:"du hadde det lett som barn, du vet ingenting" osv. Jeg tenker at de enda er litt for unge til å vite noe om hva jeg har gått gjennom, men jeg er lei av at bestefaren får dem til å rotte seg sammen med han mot meg, når jeg prøver sette grenser ovenfor han. Det er mange ting som er så subtile at barna ikke skjønner det men han er ikke grei mot meg. Men for de som har hatt vanskelig barndom, har dere snakket med deres barn om det? Hva blir konsekvensene? Anonymkode: bae0b...074
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Dette ble sikkert ganske rotete og masse frem og tilbake men jeg blir alltid litt sliten når jeg tenker på dette eller skal snakke/skrive om det og det er vanskelig å sortere tankene rundt det, men jeg vil egentlig bare høre noen råd... Ts Anonymkode: bae0b...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå