høydepunkt1234 Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Jenta mi er 5,5 mnd og har egentlig sovet godt, vertfall andre del av natten. Hun har alltid våknet ofte på kvelden, dvs at hun våkner ca 1 gang i timen frem til kl 23-24, da tar hun natt og sover vertfall noen timer i strekk. Siste mnd har hun begynt å tulle med søvnen og jeg orker rett og slett ikke mer.. hun våkner minst 1 gang i timen mellom kl 19-07 og sovner ikke uten puppen i munnen. Hun bruker ikke smokk og tar ikke flaske. Vi har begynt med fast føde, men det går sakte fremover. Det samme gjelder på dagtid, hun sover kun i sengen, til puppen. Max 45 minutter om gangen. Jeg er alene 5 uker i slengen, og har 1 barn til å ta meg av, så det er helt krise at jeg sover så dårlig. Jeg kan ikke legge meg ned på på dagtid, fordi barnet har ferie fra bhg. Jeg tørr ikke kjøre bil fordi jeg føler meg konstant fyllesyk. Vi samsover. Hun nekter å sove i vogn.. Jeg tror at hun ikke klarer å finne søvnen igjen uten puppen i munnen, for hun spiser ikke, bare sutter litt før hun sovner igjen. Må jeg rett og slett lære hun å sove selv? Noen tips fra andre mammaer? Hvor mye skriking må jeg regne med? Ville dere ha ventet en uke til pappan kommer hjem, eller ville dere gjort det asap? Jeg har ingen problem med å amme på natten, men nå føler jeg det har gått litt over stokk og Stein 🥲
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Har du noen andre som kan komme og avlaste litt? Helt rett at du ikke kjører bil nå, man blir helt utkjørt av så dårlig søvn. Anonymkode: 7b220...0bb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Hadde det ganske likt og her hjalp det aldri med fast føde, selv når hun spiste flere gode måltider om dagen. Angrer litt på at jeg ikke forsøkte å avvenne nattammingen tidligere for syntes ikke det ble noen lettere når hun ble eldre.. Får du ikke lurt inn smokken etter en stund på puppen? Min tok smokk og flaske men det hjalp ikke heller her, våknet og spyttet ut smokken og ville amme 😄 Anonymkode: e0703...24c
høydepunkt1234 Skrevet 13. juli 2023 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde det ganske likt og her hjalp det aldri med fast føde, selv når hun spiste flere gode måltider om dagen. Angrer litt på at jeg ikke forsøkte å avvenne nattammingen tidligere for syntes ikke det ble noen lettere når hun ble eldre.. Får du ikke lurt inn smokken etter en stund på puppen? Min tok smokk og flaske men det hjalp ikke heller her, våknet og spyttet ut smokken og ville amme 😄 Anonymkode: e0703...24c Jeg håper at det kanskje blir bedre, forstår at det er mye som skjer akkurat nå mtp utvikling. Og tenner. Men tror vi bare må «ta kampen» og avvenne henne med å sovne til puppen. Jeg er så svak for babygråt, og er redd for at hun skal skrike ut lungene sine 💔
høydepunkt1234 Skrevet 13. juli 2023 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du noen andre som kan komme og avlaste litt? Helt rett at du ikke kjører bil nå, man blir helt utkjørt av så dårlig søvn. Anonymkode: 7b220...0bb Ja har heldigvis besteforeldre i nærheten, så de hjelper alt de kan! Men det er ikke så lett å hjelpe med babyen som amme og har fått seperasjonsangst 😮💨
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Ååh, stor klem til deg ❤️ Mine sov også utrolig dårlig på den tida der, det var et helvete! Og ekstra tungt når du er alene, du har all min medfølelse her. Min yngste sov mye bedre når vi sluttet med nattamming. De sier vel at man kan slutte fra cirka 6 måneder, men min var 8-9 måneder. Gjorde underverker for oss. Prøv i alle fall å få litt avlastning så du får sove litt, for det er absolutt ikke bra for psyken å sove slik du gjør nå! Anonymkode: f6d6f...576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå