AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Jeg har prøvd mange ganger å gå ned i vekt ved å spise sunt, telle kalorier og trene. Jeg går ned i perioder, men så går jeg på en smell fordi det blir for mye i hverdagen. Jeg har kroniske smerter som gjør at jeg i perioder bruker mye energi bare på å fungere i hverdagen med familien og jobbe. Jeg har prøvd fysioterapi for å få hjelp til smertene, men syns ikke det er mye hjelp i å få beskjed om at jeg må trene. Jeg vet at jeg må trene, jeg kan å trene med smerter, jeg vet at jeg må spise sunn mat og i kaloriunderskudd, men jeg får det ikke til over tid. Jeg trenger hjelp, men jeg vet ikke hvem som kan hjelpe meg. Er det noen som har fått god hjelp til å gå ned i vekt (uten operasjon) og kan dele erfaringer? Anonymkode: 9e317...888
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Den eneste som kan hjelpe deg, er deg selv. Du kan få tips, råd og veiledning, men hele jobben må du selv fikse! Du vet tydeligvis hva som må til, bevegelse, kaloriunderskudd, rett og slett en endring i hele livet ditt. Det hjelper ikke å holde på i noen uker, her snakker vi om måneder og til slutt år. Jeg ville meldt meg på et kurs av noe slag og fått oppfølging via en som har greie på kosthold og trening. Finn deg en super PT feks, en veileder som følger deg opp ukentlig. Det koster litt, men det er verdt pengene til slutt. Kroniske smerter kan også bli bedre av et godt kosthold og trening. Anonymkode: 0afbe...68c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #3 Skrevet 14. juli 2023 Det er ikke bare bare å gå ned i vekt, og nå har fedme blitt anerkjent som en kronisk sykdom. Du må gå til fastlegen din, og diskutere problemet. Du kan henvises til fedmeklinikker som finnes på sykehus, eller du kan diskutere ulike alternativer med legen din (operasjon, medisin, livsstilskurs m.m.). Lykke til! Anonymkode: cae04...b09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå