AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Oppdaget to små, harde kuler i lysken rundt nyttår. Tenkte det måtte være kviser eller inngrodde hår, men de satt litt dypere enn normale kviser. Og var ikke særlig vonde. De forsvant ikke av seg selv, men ble gradvis større og det begynte å komme puss utav den ene. I april dro jeg til fastlegen for undersøkelse. Da var kulene ca 0,5 cm i diameter. Fastlegen mente det var tilstoppet talgkjertel og ingen grunn til bekymring. Jeg spurte om det ikke kunne være lymfekjertel, men hun mente de ikke lå i det området kulene var plassert. Hun henviste meg videre til hudlege. Fikk time hos hudlege i juni. Jeg syntes det var lenge å vente, da jeg fortsatt var bekymret for hva det kunne være. Så jeg dro til en privat hudlege i mellomtiden. Denne legen mente det var talgcyste og satt meg på antibiotikakrem. Kulene fortsatte å vokse, den ene mer enn den andre. Jeg dro på timen hos den offentlige hudlegen i juni. Hun mente det var svettekjertelbetennelse. Hun ville ikke operere ut kulene da de satt for dypt og henviste meg videre til en kirurg. Fikk time først i november. Jeg orket ikke vente så lenge, med voksende kuler, nå ca 2 cm i diameter. Denne uka dro jeg til privat kirurg og fikk fjernet den største kulen. Hun sa hun var usikker på hva det var. Kanskje lyfmekjertel. Usikker på om det var talgcyste, den lignet ikke på det. Det var ikke svettekjertelbetennelse mente hun. Hun virket litt bekymret, men jeg kan ha tolket signalene feil ettersom jeg selv er ganske bekymret.. kulen er sendt inn til obduksjon og svar ventes ila 1-3 uker. Har dessverre googlet igjennom alle slags scenarioer.. er mest redd for lymfekreft. Har ingen symptomer annet enn kulene. Noen som har hatt lignende kuler i dette området? Synes det er vanskelig å fokusere på andre ting mens jeg venter på svar… greier ikke konsentrere meg på jobb i dag i det hele tatt. Har nok helseangst 🫣 Anonymkode: bc3f7...820
exictence Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Det er jo en del lymfeknuter i det området. De kan svulme opp dersom du har overbelastet deg med noe, f.eks en treningsform du har gjort mye av i det siste. Hvis du har falt og slått deg. Lymfeveske vil prøve å reparere, knuter kan svulme opp. Slapp av og tenk positivt, ingenting du kan gjøre nå frem tl du får vite resultatet, det kan være helt uskyldig. 1
Neteas Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Lymfekreft ville du nok merket på andre vis også, ikke kun pga disse kulene. Skal ikke si det bastant, men jeg hadde i hvertfall mye mer symptomer. Hilsen kreftfri på sjette året! 2
Rødstrupa Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Oppdaget to små, harde kuler i lysken rundt nyttår. Tenkte det måtte være kviser eller inngrodde hår, men de satt litt dypere enn normale kviser. Og var ikke særlig vonde. De forsvant ikke av seg selv, men ble gradvis større og det begynte å komme puss utav den ene. I april dro jeg til fastlegen for undersøkelse. Da var kulene ca 0,5 cm i diameter. Fastlegen mente det var tilstoppet talgkjertel og ingen grunn til bekymring. Jeg spurte om det ikke kunne være lymfekjertel, men hun mente de ikke lå i det området kulene var plassert. Hun henviste meg videre til hudlege. Fikk time hos hudlege i juni. Jeg syntes det var lenge å vente, da jeg fortsatt var bekymret for hva det kunne være. Så jeg dro til en privat hudlege i mellomtiden. Denne legen mente det var talgcyste og satt meg på antibiotikakrem. Kulene fortsatte å vokse, den ene mer enn den andre. Jeg dro på timen hos den offentlige hudlegen i juni. Hun mente det var svettekjertelbetennelse. Hun ville ikke operere ut kulene da de satt for dypt og henviste meg videre til en kirurg. Fikk time først i november. Jeg orket ikke vente så lenge, med voksende kuler, nå ca 2 cm i diameter. Denne uka dro jeg til privat kirurg og fikk fjernet den største kulen. Hun sa hun var usikker på hva det var. Kanskje lyfmekjertel. Usikker på om det var talgcyste, den lignet ikke på det. Det var ikke svettekjertelbetennelse mente hun. Hun virket litt bekymret, men jeg kan ha tolket signalene feil ettersom jeg selv er ganske bekymret.. kulen er sendt inn til obduksjon og svar ventes ila 1-3 uker. Har dessverre googlet igjennom alle slags scenarioer.. er mest redd for lymfekreft. Har ingen symptomer annet enn kulene. Noen som har hatt lignende kuler i dette området? Synes det er vanskelig å fokusere på andre ting mens jeg venter på svar… greier ikke konsentrere meg på jobb i dag i det hele tatt. Har nok helseangst 🫣 Anonymkode: bc3f7...820 Uff, får vondt av deg. Håper tiden går fort slik at du får en avklaring. Det går nok bra, ikke noe farlig, men forståelig nok vondt å gå sånn og vente. Lykke til!🤗
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 exictence skrev (1 time siden): Det er jo en del lymfeknuter i det området. De kan svulme opp dersom du har overbelastet deg med noe, f.eks en treningsform du har gjort mye av i det siste. Hvis du har falt og slått deg. Lymfeveske vil prøve å reparere, knuter kan svulme opp. Slapp av og tenk positivt, ingenting du kan gjøre nå frem tl du får vite resultatet, det kan være helt uskyldig. Ja, det er jo lymfeknuter i området, så stusset over at fastlegen avviste at det hadde noe med det å gjøre. Har ikke belastet område på noe vis. Kulene har vokst gradvis gjennom de siste sju månedene uten noe påført traume. Takk for støttende ord, prøver å tenke positivt blant tankespinnet😰😌 Anonymkode: bc3f7...820
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Rødstrupa skrev (1 time siden): Uff, får vondt av deg. Håper tiden går fort slik at du får en avklaring. Det går nok bra, ikke noe farlig, men forståelig nok vondt å gå sånn og vente. Lykke til!🤗 Takk for støttende ord ❤️ TS Anonymkode: bc3f7...820
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 Neteas skrev (1 time siden): Lymfekreft ville du nok merket på andre vis også, ikke kun pga disse kulene. Skal ikke si det bastant, men jeg hadde i hvertfall mye mer symptomer. Hilsen kreftfri på sjette året! Fantastisk, gratulerer som kreftfri på sjette året!❤️❤️❤️ Og takk for støtte, håper du har rett i at en slik diagnose ville gitt flere symptomer og at det ikke er kreft å snakke om i dette tilfellet… Anonymkode: bc3f7...820
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 Svetter du ekstra om natten? Det er et av de tydeligste tegnene på lymfekreft. Anonymkode: fdf86...5c8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Svetter du ekstra om natten? Det er et av de tydeligste tegnene på lymfekreft. Anonymkode: fdf86...5c8 Nei, gjør ikke det.. heldigvis. TS Anonymkode: bc3f7...820
Neteas Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fantastisk, gratulerer som kreftfri på sjette året!❤️❤️❤️ Og takk for støtte, håper du har rett i at en slik diagnose ville gitt flere symptomer og at det ikke er kreft å snakke om i dette tilfellet… Anonymkode: bc3f7...820 Som nevnt over her, nattesvette! Feber, mild influensafølelse, kjempesliten uansett hvor mye man sover, kvalme.. Kunne være kjempesulten, men når mat kom i munnen ble jeg så brått kvalm at jeg ikke klarte å tygge. Måtte spytte ut. Hele kroppen føltes ufattelig tung og svak. Ingen av kulene mine kunne poppes heller. Startet i dypet som du beskriver, og ble store og harde, men de oppførte seg ikke sånn at de kom igjenom hudlagene og kunne sprekkes. Detta har jeg ikke troa på at er kreft altså, men godt å få det utelukket Lykke til ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå