AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Skal solkrem smøres under øynene også? Jeg bruker øyekrem men den har ikke spf. Skal solkrem påføres under eller over fuktigheteskrem? Hvis jeg er i farta kan jeg glemme å bruke fuktighetskrem. Holder det med kun solkrem? Eller ikke? Hvis jeg smøres 50spf 8 tida er den like sterk rundt 12 tida? Eller må påføres nytt lag? Anonymkode: 8fe9c...be6
Roci Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Hvis du tåler det, kan du bruke din vanlige solkrem rundt øynene, men det finnes egne solkremer til øyepartiet. Solkrem påføres etter fuktighetskrem. Det burde gå bra å bruke kun solkrem innimellom, du kjenner jo selv om du synes det gir tilstrekkelig fukt. Men husk å være nøye med å rense huden om kvelden, det er fort gjort å få urenheter dersom solkremen blir værende på huden over natten. Hvor raskt solbeskyttelsen brytes ned, varierer litt, men den er ikke like høy etter 4 timer. Om du oppholder deg utendørs i direkte sol, bør du påføre solkrem annen hver time, oftere hvis du svetter mye. Du bør også påføre solkrem etter at du har badet. 1
Avopasia Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Du bør smøre solkrem under øynene også. Solkremen bør ligge over fuktighetskremen og kremen bør få litt tid på å trekke inn før du påfører solkremen. Det er bare du som kan svare på spørsmål nummer 4. Det verste som kan skje er at du ender opp med tørr hud. Solkremen er langt fra like sterk etter 4 timer. Det anbefales å smøre seg hver andre time.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #4 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Skal solkrem smøres under øynene også? Jeg bruker øyekrem men den har ikke spf. Skal solkrem påføres under eller over fuktigheteskrem? Hvis jeg er i farta kan jeg glemme å bruke fuktighetskrem. Holder det med kun solkrem? Eller ikke? Hvis jeg smøres 50spf 8 tida er den like sterk rundt 12 tida? Eller må påføres nytt lag? Du skal ikke sole deg mellom 12 og 16 da.. Anonymkode: 8fe9c...be6 Anonymkode: 01dd9...b90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå