Gå til innhold

Kan storebror på 12 være barnevakt for en 3 åring om natten på hotell i Tyrkia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt søskenbarn har vært i Tyrkia med mann og barn på 3 og nesten 12 år.

De bodde på hotell og storebror var på hotellrommet alene med søster på 3, mens foreldrene var ute halve natten.

Jeg ble sjokkert når jeg hørte det og moren (mitt søskenbarn) lo når hun fortalte at hun hadde fått 8 tapte anrop fra sønnen sent en kveld, fordi han var engstelig for å være alene på hotellet med søsteren.

Hun og mannen er i seriøse jobber, men er glade i å dra på byen og feste/være sosial.

Jeg mener det er helt uansvarlig å etterlate barn på et hotell i et fremmed land, i tilfelle det skjer noe med barna eller hotellet.

Drar man på ferie med barn er det på barnas premisser.

Egoistiske mennesker og dårlige foreldre.

Anonymkode: 06d6f...1aa

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært uaktuelt for oss

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Innafor. Barn har godt av å være redde og engstelige, det er slik dem lærer at det er irrasjonelt.

Anonymkode: 1e420...a9b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette synes jeg er ugreit og det blir enda verre ved at 12-åringen tydeligvis ikke var komfortabel med det heller. 

Anonymkode: 7fbd3...212

• Liker 33
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, det er ikke innafor.

• Liker 4
Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt. Nettopp kommet hjem fra ferie med en 11-åring, og det var aldri et alternativ å la 11-åringen være alene på hotellet. Reiser man med barn må man innrette seg deretter. Min jobb var å sørge for en best og tryggest mulig ferie for mitt barn. Ikke feste. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Når man er i et land der man ikke snakker språket, ikke er komfortabel med det og ikke får kontakt med foreldrene så bør det være uaktuelt.

Hadde det vært hjemme og 12-åringen syntes det var greit, samt at man hadde fått tak i foreldre ved behov hadde det vært noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Man leser jo om liknende hvert eneste år. Foreldre som drar til syden for å drikke seg drita i en uke. Det er altså bare så trist.

Anonymkode: 3b124...a4f

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke dratt til Tyrkia. Vil ikke legge igjen en krone i det landet.

Anonymkode: 7d151...32b

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg fortalte henne hva jeg mente om saken, men det hadde hun ingen forståelse for for de kjente barna sine og hotellet var så barnevennlig, og de hadde fortalt de som jobbet på hotellet at barna var alene på rommet så alt var ordnet...

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit.

Har en 11 åring og en 4 åring selv, og det lengste 11 åringen har hatt ansvaret alene for de to er i 10 minutter. Og jeg syns det var litt ubehagelig….

Anonymkode: cea86...898

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit. En 12 åring har ingen forutsetninger for å håndtere vanskelige/farlige situasjoner. Det føles heller ikke trygt for han når han ringer på kvelden. 

Jeg håpet du er tydlige med tilbakemeldingene dine, ts. 

Anonymkode: c7f4b...00b

• Liker 6
Skrevet

Hadde aldri i verden tatt med barn til Tyrkia i hele tatt, ikke dratt selv heller.

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er tydelig at dem aldri skulle hatt barn di bryr seg bare om seg selv og driter i ungen

det er helt feil at dem drar ut og drikker og lar dem være alene på rommet spesielt i et land dem ikke kan språket og at dem ikke en gang tar telfonen når sønnen ringer og bryr seg ikke en gang om at han har ringt og er redd

det er så mye feil her som dem ikke en gang får inn i hue, jeg skjønner ikke at det går ann

syns nesten man skulle ringt barnevernet

Anonymkode: ca16d...c7d

• Liker 4
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Hadde aldri i verden tatt med barn til Tyrkia i hele tatt, ikke dratt selv heller.

Men det var nå ikke spørsmålet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig ikke ok, stakkars barn. Gjør de like dårlige vurderinger hjemme til vanlig også? Ville fulgt litt med jeg.

Anonymkode: 3898c...ada

• Liker 2
Skrevet
Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Men det var nå ikke spørsmålet. 

Da regner jeg med at man konkluderer med at jeg mener :ikke innafor..

• Liker 1
Skrevet

Spørs på 11-åringen og 3-åringen 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper dette er en trolle-tråd. Hvis ikke håper jeg du melder fra til barnevernet.

Anonymkode: 1f025...bca

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts her

Jeg fortalte henne hva jeg mente om saken, men det hadde hun ingen forståelse for for de kjente barna sine og hotellet var så barnevennlig, og de hadde fortalt de som jobbet på hotellet at barna var alene på rommet så alt var ordnet...

Ts

Ja, det gjorde det jo bedre ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...