Gå til innhold

Ha valpen i bilen på jobb, hvor tidlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk en golden retriever (valp) for to dager siden. Vi skal ha ferie i to uker til og hadde heldigvis funnet noen som kunne komme innom huset flere ganger om dagen og luftet valpen mens vi var på jobb. Vi har tre barn i skolealder som kommer hjem når skolen er ferdig ca 13:30, likevel så ville vi ikke at de skulle være alene med valpen eller lufte den, så denne personen skulle fikse dette også frem til en av oss kom hjem rundt kl 15. Nå har denne personen blitt såpass syk at det blir helt uaktuelt å gjennomføre pass/lufting av valp. Og da vet vi ikke hva vi skal gjøre: jeg har mulighet for hjemmekontor 2 dager i uken, mannen min én gang i uken. Pga allergi hos kollegaer kan ingen av oss ta valpen med på jobb. Jeg kan ha valpen i bilen da på jobb, og lufte den ca 1 gang i timen. Når vi begynner på jobb igjen er valpen ca 11 uker. Noen som har erfaring med å ha valpen med i bilen på jobb? Eller forslag til andre løsninger dersom 11 uker er for tidlig. Takk på forhånd. 

Anonymkode: bc2ee...140

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hunden i bil fra den kommer i hus. Kjøp kamera du kan montere i bilen sånn at valpen overvåkes. 

Anonymkode: 11879...464

Skrevet

Har valper i bilen med på jobb fra jeg får de om jeg ikke får tatt ut ferie/permisjon ett par uker. 

AnonymBruker
Skrevet
Svisle skrev (12 minutter siden):

Har valper i bilen med på jobb fra jeg får de om jeg ikke får tatt ut ferie/permisjon ett par uker. 

Takk for svar. Og det har gått fint? Har kamera i bilen samt hundemodus som holder temperaturen i bilen stabil 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Og det har gått fint? Har kamera i bilen samt hundemodus som holder temperaturen i bilen stabil 🙂

Gått helt fint - gjort det med de 7 siste hundene. Til og med mor og to stk. 9 uker gamle valper. Går ut og sjekker det jevnt og trutt, bruker lunsjen min ute med valpen og passer på at den er mett og fornøyd før den puttes inn i bilen igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Når siste valpen kom her for snart 3 år siden så var hun mye med i bilen. På stevner, kurs osv med den eldre hunden så kunne hun være opptil 2 timer i bilen bare 12-13 uker gammel. Da fikk hun mye stimulering og var trøtt og fornøyd i buret sitt. Jeg jobber ute og hun fikk også være med på jobb i over et halvt år. Ingen problem å være i bilen mange timer da heller å få komme ut innimellom for å tisse eller sosialisere/miljøtrene litt med omgivelser å mennesker på jobb. Det viktige er at valpen blir vandt med bilen/buret sitt og er trygg der, også må temperatur osv passes godt på spesielt om sommeren. Jeg tok valpen ut og bandt den fast i f.eks et tre nær meg der det var mulig med min jobb på de varmeste sommerdagene.

Anonymkode: 76453...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...