AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Jeg blir heøt fastlåst og lurer på hvordan løse dette, har en venn som sier hun skal gjøre det eller det, men det skjer ikke og når jeg prøver å ta det opp med henne så sier hun at jeg kunnr gjort det selv. Vi avtalte at hun skulle besøke meg, jeg ventet og hadde kjøpt snacks og drikke, men hun kom ikke. Jeg så på insta at hun var blitt syk og var hjemme, men hun glemte å si der til meg. Hun sa jeg kunne ringt og etterlyst henne. Flere ganger sier hun at hun kommer og møter meg, eller skal besøke meg, eller ringe meg, så skjer det ikke. Jeg forsøkte å ha en samtale med henne og hun gikk bare rett i forsvar og sa at jeg kan ta kontakt også, at det ikke bare er hun som skal. Jeg mener at har man sagt man skal gjøre noe og har en avtale så bør man si fra om en ikke kan komme. Hvem har retr? Burde jeg ringe og sjekke at hun er på vei? Eller huzker? Anonymkode: 10f36...926
Millaz Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Nei det selfølgelig hun som skal gi deg beskjed. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Avskriv henne som en upålitelig person man ikke skal gjøre avtaler med. Anonymkode: 16058...8ac 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 "Venninnen" din høres slitsom ut. Hadde ikke giddet det der. Anonymkode: 41e3e...b53 1
Ava+, Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 Du har rett. En avtale er jo tross alt en avtale. Jeg hadde for øvrig sluttet å invitere denne venninnen 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 Hva med å snu det tilbake på henne med spørsmål? - mener du at jeg skal kontakte deg for å høre om du kommer? Skal jeg gjøre det hver gang, eller bare når jeg allerede har ventet lenge og du er forsinket? - javel, så jeg skal gjøre det når du er forsinket, men da kunne jo du allerede skrevet til meg at du måtte avlyse, så slapp jeg å vente forgjeves? Anonymkode: 322da...3ee 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 Nå ble jeg lettet! Hun overser bare det fakta at vi hadde en avtale og presser på at jeg også kunne tatt kontakt. Synes det blir vanskelig å diskutere fordi jeg er enig i at kommunikasjon ikke går bare en vei, men jeg føler jeg kan ha forventninger til henne når hun sier "jeg kommer i morgen" og "jeg ringer deg når jeg er ferdig på jobb" osv. Den dagen hun ble syk så satt jeg jo bare og ventet på henne da jeg oppdaget tilfeldig via insta at hun kom til å bli hjemme. Hun var irritert over det og sa at hun var jo blitt syk, det var svaret hennes til hvorfor hun ikke kom eller sa fra.. Anonymkode: 10f36...926
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 Ønsker du ha henne som venn, ts? Altså - liker du henne som person, med denne feilen og mangelen? Hvis ja - fokuser på å bygge en relasjon MED hennes kjente feil og mangler. Venner er folks om godtar oss som de er, ikke folk som forsøker endre oss. For du får nulll glede av forsøket på å gjøre henne mer slik du kunne tenkt deg hun var, og hun får intet utbytte av det. Hele forsøket ditt er dermed irrasjonelt. Dersom du ikke liker henne med feil og mangler (som du også har, kan jeg garantere deg)? Avslutt vennskapet. Så løsningen? Send en melding 10 min før hun skal være der og spør om hun er på vei. Om hun ikke er kommet 15 min etter hun skulle vært der? Send melding og hør om hun er ok. Og velg å ikke irritere deg over uvanene til venner du har valgt. Det er irrasjonelt. De tåler dine uvaner - du tåler deres. Tenk på det som en byttehandel. Anonymkode: 60bf3...d1e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 Hun er ikke en person å ha avtaler med… en upålitelig person Anonymkode: 77718...899 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ønsker du ha henne som venn, ts? Altså - liker du henne som person, med denne feilen og mangelen? Hvis ja - fokuser på å bygge en relasjon MED hennes kjente feil og mangler. Venner er folks om godtar oss som de er, ikke folk som forsøker endre oss. For du får nulll glede av forsøket på å gjøre henne mer slik du kunne tenkt deg hun var, og hun får intet utbytte av det. Hele forsøket ditt er dermed irrasjonelt. Dersom du ikke liker henne med feil og mangler (som du også har, kan jeg garantere deg)? Avslutt vennskapet. Så løsningen? Send en melding 10 min før hun skal være der og spør om hun er på vei. Om hun ikke er kommet 15 min etter hun skulle vært der? Send melding og hør om hun er ok. Og velg å ikke irritere deg over uvanene til venner du har valgt. Det er irrasjonelt. De tåler dine uvaner - du tåler deres. Tenk på det som en byttehandel. Anonymkode: 60bf3...d1e Jeg er jo veldig glad i henne, men jeg synes dette blir slitsomt og når jeg prøvde å ta opp med henne at hun bare kunne si fra om hun ikke kom, så snudde hun det til at jeg også kan ta kontakt. Jeg synes det er vanskelig å vite hvor jeg har henne når det kommer til avtaler og pålitelighet om jeg kan si det sånn. Jeg skal ta det tipset om å dobbeltsjekke at vi fortsatt har en avtale, men jeg synes det er litt ubehagelig å puste noen ned i nakken slik, men kanskje det bare er jeg som føler det slik. Anonymkode: 10f36...926
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #11 Skrevet 13. juli 2023 Hun skulle hente meg i byen en gang og jeg spurte henne ekstra om hun er sikker på at hun kan osv fordi drt var etter siste buss, da ble hun nesten oppgitt over at jeg maste sånn, vanskelig dette Anonymkode: 10f36...926
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #12 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er jo veldig glad i henne, men jeg synes dette blir slitsomt og når jeg prøvde å ta opp med henne at hun bare kunne si fra om hun ikke kom, så snudde hun det til at jeg også kan ta kontakt. Jeg synes det er vanskelig å vite hvor jeg har henne når det kommer til avtaler og pålitelighet om jeg kan si det sånn. Jeg skal ta det tipset om å dobbeltsjekke at vi fortsatt har en avtale, men jeg synes det er litt ubehagelig å puste noen ned i nakken slik, men kanskje det bare er jeg som føler det slik. Anonymkode: 10f36...926 Hvis hun blir sur fordi du dobbeltsjekker, som hun bar BEDT deg om, så er hun i hvert fall ikke noe å samle på. Hadde egentlig bare sluttet å lage avtaler med henne. Anonymkode: 5559a...429
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #13 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis hun blir sur fordi du dobbeltsjekker, som hun bar BEDT deg om, så er hun i hvert fall ikke noe å samle på. Hadde egentlig bare sluttet å lage avtaler med henne. Anonymkode: 5559a...429 Hun blir kanskje ikke sur, men om vi lager en avtale og så senere sier jeg "du torsdagen, du kommer da ikke sant?" Så kan hun si feks litt irritert at hun har jo sagt hun skal komme, så når torsdag kommer og jeg må etterlyse henne eller spørre om hun kommer så kjenner jeg meg litt stressa og som jeg maser, selv om jeg ikke har grunn fordi hun har sagt det selv. Anonymkode: 10f36...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå