AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Har en gutt på 12. Synes det sosiale rundt han har forandret seg i det siste Tidligere ringtes han og venner hverandre for å game sammen online, avtalte å treffes på fritiden, være med hverandre hjem etter skolen/, besøke hverandre osv. Nå er det ingenting lengere. Er det slik at de er mindre sosiale med venner på fritiden i denne alderen? Anonymkode: 5aa91...a37
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Tror ikke det er uvanlig at vennskap endres i den alderen ihvertfall. Vil jo tro at noen fortsatt møtes etter skole og treninger. Det er ingenting på min heller. Har ikke vært med noen siden ferien begynte. Anonymkode: e65dc...58a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror ikke det er uvanlig at vennskap endres i den alderen ihvertfall. Vil jo tro at noen fortsatt møtes etter skole og treninger. Det er ingenting på min heller. Har ikke vært med noen siden ferien begynte. Anonymkode: e65dc...58a Synes det er så trist. Min virker lei seg rett og slett. Har prøvd å høre med et par foreldre om gutta kan besøke hverandre også, men får til svar feks "ja vi er litt opptatt med husmaling, men skal se om vi klarer å finne en dag". Dette er folk som vi vet er hjemme. Barna er jo sammen på skolen. Min spurte meg om han egentlig har venner siden ingen tar kontakt lengere. Synes det er så trist! Er jo kjedelig å bare være sammen med foreldrene sine hele sommern. Blir også rart å begynne på skolen igjen uten å ha snakket med noen på 2mnder. Anonymkode: 5aa91...a37 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 Skjønner det kanskje er sånn noen uker hvis "alle" er borte på ferie, men ellers er jeg vant til at venner i den alderen tar kontakt hver dag i ferien. Om ikke for å fysisk henge sammen, så for å game. Anonymkode: b4a9b...9c2 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Synes det er så trist. Min virker lei seg rett og slett. Har prøvd å høre med et par foreldre om gutta kan besøke hverandre også, men får til svar feks "ja vi er litt opptatt med husmaling, men skal se om vi klarer å finne en dag". Dette er folk som vi vet er hjemme. Barna er jo sammen på skolen. Min spurte meg om han egentlig har venner siden ingen tar kontakt lengere. Synes det er så trist! Er jo kjedelig å bare være sammen med foreldrene sine hele sommern. Blir også rart å begynne på skolen igjen uten å ha snakket med noen på 2mnder. Anonymkode: 5aa91...a37 For et merkelig svar. Når barna er blitt 12 så er det vel ikke vanlig lenger at foreldre avtaler «playdates». Det ordner de opp i selv. Og 12 åringer klarer jo fint å være sammen selv om foreldrene maler hus. De burde jo være selvgående på det området nå. Anonymkode: 0f714...4d2 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For et merkelig svar. Når barna er blitt 12 så er det vel ikke vanlig lenger at foreldre avtaler «playdates». Det ordner de opp i selv. Og 12 åringer klarer jo fint å være sammen selv om foreldrene maler hus. De burde jo være selvgående på det området nå. Anonymkode: 0f714...4d2 Ja det tenker jeg også. Så føler egentlig det var en høflig avvisning fra foreldrene. Begynner å lure på om det er slik at gutten min ikke har venner. Det rare er at alt var greit før ferien. Men nå ringes de ikke engang for å game sammen. Min har prøvd å ringe når han ser venner er online på roblox. Men de svarer ikke. Anonymkode: 5aa91...a37 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det tenker jeg også. Så føler egentlig det var en høflig avvisning fra foreldrene. Begynner å lure på om det er slik at gutten min ikke har venner. Det rare er at alt var greit før ferien. Men nå ringes de ikke engang for å game sammen. Min har prøvd å ringe når han ser venner er online på roblox. Men de svarer ikke. Anonymkode: 5aa91...a37 Dette hadde fått alarmbjeller til å ringe hos meg. Hva sier gutten din når du spør, da, for det gjør du vel? Har det vært noe konkret som has skjedd? Anonymkode: bf177...38b 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 Godt du følger med. Nå syntes jeg det alltid gat vært vanskelig med samvær på sommeren, da alle er opptatt med sitt. Men rart de ikke svarer osv da. Vent til høsten og se hva som skjer når de begynner igjen. Og ta opp problemet med skolen. Obs han er 12 år, så prøv å ikke blande deg så synlig inn, bare skaff deg en oversikt. Og for all del ikke gjør noe sønnen din ikke ønsker selv. Da kan ting bli bare værre. Godt mulig han blir mobbet og utfryst. Men mulig alle bare er opptatt Anonymkode: 9a8cc...500 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 Dersom en forelder forsøker å snakke med noen andre foreldre, så kan man kjapt få stempel som en slags "masekopp" som bare blir irriterende for de andre foreldrene. Og selv om foreldrene prøver å planlegge ett eller annet med hverandre, så har dere selvfølgelig null og niks "garanti" for at barna faktisk kommer til å bli venner uansett. Hvis det virkelig fantes noen mulighet for vennskap der, så ville dette mest sannsynlig klart å vokse frem av seg selv - uten noen inngrep fra dere foreldre. Hvis noen forsøker å dytte frem noen vennskap der, så ender det vel bare med at barna ender opp med å like hverandre enda mindre enn de allerede gjøre. Anonymkode: 89990...6f3
GammelKaktus Skrevet 13. juli 2023 #11 Skrevet 13. juli 2023 Tror ikke dette er så uvanlig jeg. Var et par foreldre som nevnte det samme på siste skoletreff jeg var på, der var de litt bekymret for at barna ikke "orket" å gjøre så mye etter skolen og slikt. De ville heller være hjemme og henge for seg selv. Var litt delt i to på de som var hjemme uten å gjøre så mye og de som var ute og lekte. Når de er i denne alderen så er de jo litt mellom barn og ungdom. Men synes det er rart at det ikke skjer noe som helst for sønnen din sin del. Nå er jo juli litt unntakstilstand for de fleste er på ferie men tror du ikke at det blir litt mer som skjer i august? Eller var det slik før skolen sluttet og? Jeg hadde ikke hatt noe i mot å få en telefon fra noen på trinnet om de var bekymret for at deres barn ikke hadde noen og om vi skulle sette opp en slags "playdate". De er 12 år og gutter, er ikke akkurat de vanskeligste å få med på noe. Kanskje du skal prøve å gi en lyd til noen...eventuelt at du får gutten din til å spør om de vil være med på noe kino eller fornøyelsespark lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå