Hvemhvahvorr Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 Lurte på om noen vet om den danske siden faraos cigarer har toll? Om den har det lurte jeg på om noen vet hvor mye det er? 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Er ikke lov å bestille tobakk fra utlandet. Anonymkode: 035b0...8c3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 Det er ulovlig så lenge tobakken ikke har opplysninger om helserisiko på pakken. Anonymkode: a7ba4...7ab
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #4 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er ikke lov å bestille tobakk fra utlandet. Anonymkode: 035b0...8c3 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ulovlig så lenge tobakken ikke har opplysninger om helserisiko på pakken. Anonymkode: a7ba4...7ab Faraos Cigarer selger ikke tobakk, så det skal nok gå veldig bra. Det er en butikk som er oppkalt etter Tintin-tegneseriealbumet ved samme navn. TS: Faraos Cigarer står ikke i VOEC-registeret. Dvs. at du vil måtte betale fortollingsgebyr på varer det skal betales toll og/eller importmva for. Tegneserier er både toll- og mva-frie, mens du må betale mva på spill (og merchandise, så vidt jeg kan se). Du kan bruke denne siden for å sjekke toll og mva på forskjellige typer varer. Anonymkode: 02b48...bbc 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er ikke lov å bestille tobakk fra utlandet. Anonymkode: 035b0...8c3 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ulovlig så lenge tobakken ikke har opplysninger om helserisiko på pakken. Anonymkode: a7ba4...7ab Morsomt med skråsikre folk som ikke vet hva de svarer på. Anonymkode: 7e93b...ccd 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 13 hours ago, Hvemhvahvorr said: Lurte på om noen vet om den danske siden faraos cigarer har toll? Om den har det lurte jeg på om noen vet hvor mye det er? Om du må betale toll på alt fra denne butikken vet jeg ikke, det er forskjellige satser for toll og om det er toll eller ikke på varer. Bøker feks er det ikke toll på, usikker på om dette også gjelder blader og tegneserier (tegneserier i bokform er fritatt). Bøker er det heller ikke mva på, men det er det på så og si alt av andre varer https://www.toll.no/no/varer/boker/ Anonymkode: eee4b...127
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #7 Skrevet 13. juli 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke lov å bestille tobakk fra utlandet. Anonymkode: 035b0...8c3 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er ulovlig så lenge tobakken ikke har opplysninger om helserisiko på pakken. Anonymkode: a7ba4...7ab Snakk om å bare svare uten å ha peil på det man svarer på, facepalm Anonymkode: eee4b...127 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #8 Skrevet 13. juli 2023 Bøker er fritatt for moms, og da blir det heller ingen fortollingsgebyr. Har selv kjøpt både den og Den blå lotus fra Amazon, fikk ingen moms/toll. Anonymkode: e180b...058
skrue Skrevet 14. juli 2023 #9 Skrevet 14. juli 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Morsomt med skråsikre folk som ikke vet hva de svarer på. Anonymkode: 7e93b...ccd Det med helserisiko ser ut til å stemme (altså om man bestiller fra et annet land). «Krav ved innførsel: Sigaretter, rulletobakk og snus må ha standardisert forpakning med innholdsfortegnelse. Produktene skal være merket med norsk helseadvarsel. » https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat_import_av_tobakk_og_snus/
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #10 Skrevet 14. juli 2023 3 minutter siden, skrue said: Det med helserisiko ser ut til å stemme (altså om man bestiller fra et annet land). «Krav ved innførsel: Sigaretter, rulletobakk og snus må ha standardisert forpakning med innholdsfortegnelse. Produktene skal være merket med norsk helseadvarsel. » https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat_import_av_tobakk_og_snus/ Hva har tobakk å gjøre med det TS spør om? Anonymkode: 604c9...3c9 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #11 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Snakk om å bare svare uten å ha peil på det man svarer på, facepalm Anonymkode: eee4b...127 Hvorfor er det så merkelig når det står cigar? Tegneserier er litt barnslig for meg ihvertfall, så den tanken hadde jeg aldri tenkt 😄 Anonymkode: 035b0...8c3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #12 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har tobakk å gjøre med det TS spør om? Anonymkode: 604c9...3c9 Tror ikke at det er 13 åringer som oppretter tråder på kg, men så feil kan man ta, beklager så mye at jeg tenkte i litt mer voksne baner. Skal tenke Donald Duck og Co. i neste tråd 😄 Hvordan skal vi komme oss i bingen? Altså jo du får da snakke med gutten først. Altså , halloooo, jeg snakker om å rane Skrue McDuck. Takk og hei 😃😃😄😄 Anonymkode: 035b0...8c3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #13 Skrevet 14. juli 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det så merkelig når det står cigar? Tegneserier er litt barnslig for meg ihvertfall, så den tanken hadde jeg aldri tenkt 😄 Anonymkode: 035b0...8c3 Men hva med å google det FØR man svarer? Og tillegg har AB nr 3 i tråden forklart hvor navnet er hentet ifra.... altså kjære vakre vene.... Anonymkode: 604c9...3c9 1 1
Entern Skrevet 14. juli 2023 #14 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Faraos Cigarer selger ikke tobakk, så det skal nok gå veldig bra. Det er en butikk som er oppkalt etter Tintin-tegneseriealbumet ved samme navn. TS: Faraos Cigarer står ikke i VOEC-registeret. Dvs. at du vil måtte betale fortollingsgebyr på varer det skal betales toll og/eller importmva for. Tegneserier er både toll- og mva-frie, mens du må betale mva på spill (og merchandise, så vidt jeg kan se). Du kan bruke denne siden for å sjekke toll og mva på forskjellige typer varer. Anonymkode: 02b48...bbc Jepp Faraos Cigarer er en KJEMPEBRA butikk kjede med tegneserier, rollespill osv. MYE bedre enn norske Outland. 3
Entern Skrevet 14. juli 2023 #15 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor er det så merkelig når det står cigar? Tegneserier er litt barnslig for meg ihvertfall, så den tanken hadde jeg aldri tenkt 😄 Anonymkode: 035b0...8c3 Ikke noe barnslig med tegneserier. Beste norske forfatter siste 25 år er ikke Knausgård, det er Jason. 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #16 Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva med å google det FØR man svarer? Og tillegg har AB nr 3 i tråden forklart hvor navnet er hentet ifra.... altså kjære vakre vene.... Anonymkode: 604c9...3c9 Ja, men det var senere, ro ned egga Bestemor Duck før du får infarkt. Anonymkode: 035b0...8c3
Entern Skrevet 14. juli 2023 #17 Skrevet 14. juli 2023 skrue skrev (21 minutter siden): Det med helserisiko ser ut til å stemme (altså om man bestiller fra et annet land). «Krav ved innførsel: Sigaretter, rulletobakk og snus må ha standardisert forpakning med innholdsfortegnelse. Produktene skal være merket med norsk helseadvarsel. » https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat_import_av_tobakk_og_snus/ Men dette er altså ikke en tobakksforretning, men en tegneserie- og spillbutikk oppkalt etter et klassisk Tintin album 😉 2
skrue Skrevet 14. juli 2023 #18 Skrevet 14. juli 2023 29 minutter siden, Entern said: Men dette er altså ikke en tobakksforretning, men en tegneserie- og spillbutikk oppkalt etter et klassisk Tintin album 😉 Ja. Jeg skulle ha skrevet at jeg svarte i den konteksten noen andre drev ut på, altså ikke originalspørsmålet (dumt jeg ikke presiserte det, selvom jeg tenkte på det). Var en anonym over her som syntes det nok var litt morsomt, men kverulerer ikke med slike. 1
Entern Skrevet 14. juli 2023 #19 Skrevet 14. juli 2023 skrue skrev (3 minutter siden): Ja. Jeg skulle ha skrevet at jeg svarte i den konteksten noen andre drev ut på, altså ikke originalspørsmålet (dumt jeg ikke presiserte det, selvom jeg tenkte på det). Var en anonym over her som syntes det nok var litt morsomt, men kverulerer ikke med slike. Det er en ærlig feil 😊 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #20 Skrevet 14. juli 2023 1 hour ago, skrue said: Det med helserisiko ser ut til å stemme (altså om man bestiller fra et annet land). «Krav ved innførsel: Sigaretter, rulletobakk og snus må ha standardisert forpakning med innholdsfortegnelse. Produktene skal være merket med norsk helseadvarsel. » https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat_import_av_tobakk_og_snus/ Hva har dette med denne tråden å gjøre? Anonymkode: eee4b...127 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå