Gå til innhold

Når kom vi der at folk har mobiltelefonen fremme absolutt overalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jo registret at det har vart en stund. Jeg har derimot aldri vært en av dem selv, så da blir det kanskje mer påfallende for meg.

Gikk særlig opp for meg nå i ferien. Overalt hvor jeg går sitter folk, både alene og i flokk med hodet nedi telefonen. I dag var vi på resturant og der satt en familie på fem. Voksne og tre ungdommer/barn. Alle med hodet i hver sin telefon. Og da maten kom på bordet satt de fortsatt med hodet i telefonen i mens de spiste.. Ingen pratet.

På stranden er det nesten ingen ungdommer som spiller ballspill eller bader. De sitter eller ligger på teppe med hodet i telefonen. Hver for seg. Ingen prater.

Kjenner jeg blir skikkelig nedfor og et livredd for at barna mine vil bli slik. Men det blir de jo sikkert om alle vennene er slik. De er 6 og 7 år og er de eneste i klassen som ikke har fått egen smarttelefon eller nettbrett. De får heller ikke låne våre noe særlig. Kun litt enkel opplæring og surfing på spesifikke ting sammen med oss.

Er vi for strenge? Er det mulig å forebygge at barna våre som vokser opp i dag ikke lever livene sine i telefonen?

IMG_3079.png

Anonymkode: f568e...4f6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...