Gå til innhold

PCOS - og kcl inntak og metformin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen som har erfaring med kcl underskudd og hvor lite dere kunne spise for vektnedgang? 
Er ikke i kategorien overvektig men for å holde vekten må jeg egentlig konstant «sulte meg». Ligger jevnt over på ca 1000kcl dagen og med en gang jeg øker opp mot ideal kcl inntak for kvinner i 20 årene går jeg opp. Ligger jeg på 1000kcl ligger jeg stabilt i vekt men det er jo ikke sunt i lengden å spise så lite heller. (2 måltid til dagen)

Har vurdert metformin for å se om det kan hjelpe. Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 0969a...ba0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pause fra slankingen nå så jeg vet ikke hvor jeg ligger på kalorier da jeg ikke teller. Er stabil på vekten så jeg går derfor i null. Jeg telte kalorier inn (mat/drikke) og ut (24timers måling med pulsklokke) for å vite at jeg lå i minus.

Jeg har brukt metformin for pcos i maaange år. Alle cystene forsvant det første året og gynekologen min mener det var et "mirakel". Noen av cystene har kommet tilbake, men det er langt ifra så ille som det var. 

Ble veldig kvalm i begynnelsen og gikk dermed også ned i vekt, men dette stabiliserte seg og jeg gikk opp igjen etterhvert. Man blir dårlig i magen hvis man spiser mye sukker/karbohydrater, men utover det er det ikke noen bivirkninger når man er over startfasen.

AnonymBruker
Skrevet

Metformin hjalp veldig bra på vekten for meg, men etter at jeg flyttet fikk jeg ny lege som ikke ville gi meg det lenger. Lagt på meg sytten kilo. 

Anonymkode: d3a50...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Det beste merker jeg er å ligge høyt i proteininntak, 1,3-2 gram protein pr. kg kroppsvekt. Da blir jeg mye mettere og føler meg ikke sulten. Holder også det lavt med karbohydrater.. da jeg lett holder mye vann og blir oppsvulmet.. men jeg har IBS i tillegg.. vet ikke om det har med det å gjøre.. Jeg spiser også fiber, da blir jeg mett lenge. 

Stress påvirker meg veldig mye.. jeg blir mer sulten av stress. Så det jeg har funnet ut funker er styrketrening 3 ganger i uka x 1 time, høyt proteininntak, fiber, passelig med fett og å holde tilbake på raske karbohydrater og karbohydrater generelt (utenom grønnsaker og fiber). Ellers prøver jeg å slappe av, ikke stresse eller sove lite. Holder meg også unna høyhastighetskardio.. blir så sulten av det og dårlig.. blir stresset.. så trener alltid rolig.. enten gåing/tur eller rolig styrketrening.. 

jeg ligger på 58 kg og høyde 172 nå. Er fit og fornøyd med fettprosent. Og hormonene mine er stabile. Spiser 1500 kcal på dager uten trening og 2000 kcal på dager med styrketrening. Dette fører til at jeg ikke blir plutselig sulten og hiver nedpå sjokolade eller raske karbohydrater.. siden jeg blir så sjokksulten. Jeg prøver bare å leve rolig og stabilt.. med lite stress. 

Føler med dere ❤️ Pcos er noe herk…

Anonymkode: e0a89...766

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...