AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Jeg har ei i familien som er slik. Utrolig uinteressant å være i familieselskaper med vedkommende, for samtalen er kun enveis. Jeg liker å høre om andres liv og stiller spørsmål. Hun stiller ikke et motspørsmål, virker null interessert i mitt eller familien min sitt liv. Før prøvde jeg å stille spørsmål, men samtalene ble da bare enveis. Så ble jeg lei av det og stiller få spørsmål. Resultatet er stillhet og det virker som hun kjeder seg Hva gjør man med slike folk? Jeg forstår meg ikke på dem… Anonymkode: c19a3...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Man kutter dem ut…? Anonymkode: 02a83...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kutter dem ut…? Anonymkode: 02a83...fa0 Litt vanskelig, da vi er i samme familieselskaper veldig ofte😅 Anonymkode: c19a3...8ea
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ei i familien som er slik. Utrolig uinteressant å være i familieselskaper med vedkommende, for samtalen er kun enveis. Jeg liker å høre om andres liv og stiller spørsmål. Hun stiller ikke et motspørsmål, virker null interessert i mitt eller familien min sitt liv. Før prøvde jeg å stille spørsmål, men samtalene ble da bare enveis. Så ble jeg lei av det og stiller få spørsmål. Resultatet er stillhet og det virker som hun kjeder seg Hva gjør man med slike folk? Jeg forstår meg ikke på dem… Anonymkode: c19a3...8ea Er vi i slekt med samme person? Anonymkode: b7330...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vi i slekt med samme person? Anonymkode: b7330...6c0 Kanskje det😅hva gjør du for å overleve? Anonymkode: c19a3...8ea
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hva gjør man med slike folk? Jeg forstår meg ikke på dem… Anonymkode: c19a3...8ea Autisme? Eventuelt så kan vedkommende være skadet av skjermer, dingser, some, og alt annet tull som tar fra oss tid vi burde bruke med fysiske mennesker. Det er jo en grunn til at vi blir så krenket av alt, og det er jo for at vi ikke er vant til å prate og sosialisere med mennesker slik man gjorde i gamle dager. Det er klart at det forandrer mennesker over tid. Anonymkode: 3e855...e02
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Autisme? Eventuelt så kan vedkommende være skadet av skjermer, dingser, some, og alt annet tull som tar fra oss tid vi burde bruke med fysiske mennesker. Det er jo en grunn til at vi blir så krenket av alt, og det er jo for at vi ikke er vant til å prate og sosialisere med mennesker slik man gjorde i gamle dager. Det er klart at det forandrer mennesker over tid. Anonymkode: 3e855...e02 Er nok ikke autisme, men hun sitter mye på skjerm ja.. Anonymkode: c19a3...8ea
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Jeg har en slik venninne - som for det meste prater om seg selv. Om jeg ikke hadde stoppet henne, hadde hun snakket i timevis, bare om seg selv. Er kjempe vanskelig å være i en slik relasjon. Jeg har sagt i fra tidligere, at det blir mye prat om henne og lite om annet, men hun tar det ikke helt inn. Noen mennesker er dessverre veldig egosentriske - og har nok vansker med å se seg selv uten i fra. Anonymkode: 002fa...d34
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: hun sitter mye på skjerm ja.. Anonymkode: c19a3...8ea Dette mener jeg er et av de mest undervurderte problemene i dagens samfunn, som har rammet flest mennesker, men som det ikke stilles noen spørsmål ved, eller studeres i særlig grad. Anonymkode: 3e855...e02 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 Slike mennesker er overalt dessverre. Jeg prøver å unngå dem, eller så tvinger jeg ting inn om meg selv.. men gir opp, den andre er jo ikke interessert i andre.. Anonymkode: 47b6b...4ca 1
AnonymBruker 42 Skrevet 12. juli 2023 #11 Skrevet 12. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Man kutter dem ut…? Noen ganger kan man ta et "hint" også, da - selv om jeg ikke nødvendigvis er noen stor fæn av "hinte-kommunikasjon" - så har jeg faktisk forståelse av at ting jeg er interessert i ikke nødvendigvis er så interessant for andre, selv om det kanskje hadde være "høflig" å late som atte, da 😅 Endret 12. juli 2023 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #12 Skrevet 12. juli 2023 Jeg tenker ofte at jeg maser og invaderer andre ved å stille mye spørsmål, så er litt forsiktig med det. Alle liker jo ikke å snakke om seg selv, mens andre gjør det. Kanskje jeg er føkka i huet... Anonymkode: 6f2d5...9ff 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #13 Skrevet 12. juli 2023 Om dere er i selskap så er det vel andre du kan snakke med? Ellers så får det forbli taushet mellom dere. Anonymkode: 6a087...edb 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #14 Skrevet 12. juli 2023 Jeg kan noen ganger være denne personen. Som barn ble jeg mobbet og hadde lite sosial omgang med andre, så jeg fikk lite trening i å prate med andre. Dette endret seg først i voksen alder. Nå prøver jeg å være mer sosial, men jeg er redd for å stille spørsmål i tilfelle jeg spør om noe galt. Da er det mye tryggere å snakke litt selv, eller det kan noen ganger bli stille. Jeg elsker at andre snakker uoppfordret om seg selv, og når jeg gjør det er det ofte i håp om at andre skal gjøre det samme. Anonymkode: b98f4...401 1
Blod Skrevet 12. juli 2023 #15 Skrevet 12. juli 2023 Kan hende de ikke er så gode på det, bare. Hva med å fortelle hva du hadde svart selv om de ikke spør tilbake? Så ser du fort om de ikke spør fordi de er uinteressert eller om de rett og slett bare ikke tenker på at de må spørre for at du skal snakke om deg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #16 Skrevet 13. juli 2023 Ikke alle elsker smalltalk og selskapsprat. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor dette er er problem for deg. Folk er forskjellige. Anonymkode: 2582c...a90 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #17 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har ei i familien som er slik. Utrolig uinteressant å være i familieselskaper med vedkommende, for samtalen er kun enveis. Jeg liker å høre om andres liv og stiller spørsmål. Hun stiller ikke et motspørsmål, virker null interessert i mitt eller familien min sitt liv. Før prøvde jeg å stille spørsmål, men samtalene ble da bare enveis. Så ble jeg lei av det og stiller få spørsmål. Resultatet er stillhet og det virker som hun kjeder seg Hva gjør man med slike folk? Jeg forstår meg ikke på dem… Anonymkode: c19a3...8ea AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har en slik venninne - som for det meste prater om seg selv. Om jeg ikke hadde stoppet henne, hadde hun snakket i timevis, bare om seg selv. Er kjempe vanskelig å være i en slik relasjon. Jeg har sagt i fra tidligere, at det blir mye prat om henne og lite om annet, men hun tar det ikke helt inn. Noen mennesker er dessverre veldig egosentriske - og har nok vansker med å se seg selv uten i fra. Anonymkode: 002fa...d34 Samme her. Hun vil ikke høre når jeg sier det til henne. Og nei jeg sier det ikke for å være jævlig, har tatt det opp med henne fordi andre hat kommet til meg og fortalt hvor irriterende det er. Så jeg hat prøvd å fortelle henne at hun nå virke litt engasjert tilbake, men nei. En gang sa hun til og med ,,du har jo ingenting som skjer i livet ditt i forhold til meg,, Hun klarer heller ikke si noe tilbake når noen komplimenter hva hun har på seg på fest og annet. Sier bare takk. Samme på 17mai. Heiiii, gratulerer med dagen! Svar tilbake: takk.. 😒 Anonymkode: b8801...6d0
Becka Skrevet 13. juli 2023 #18 Skrevet 13. juli 2023 Jeg husker jeg så fra en tv-serie eller no, en lik gøy replikk, da en person føyde samtalen over på seg selv. " å ja, vi snakker om deg igjen nå ". Måten det ble sagt på var bare så bra. 😆 Jeg syntes man må bli mer direkte, og bane litt vei. Vi som ikke er sånn må støtte opp andre som oss i slike situasjoner. Jeg prøver iallefall alltid å gå tilbake til den personen som prøvde å si noe, men ble overkjørt av egopersonen. Jeg har dessverre noen rundt meg selv som aldri stiller spørsmål omtrent om noe som ikke er til interesse for dem selv. Vi nå begynne å si i fra tror jeg, rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #19 Skrevet 13. juli 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Litt vanskelig, da vi er i samme familieselskaper veldig ofte😅 Anonymkode: c19a3...8ea Snakk med noen andre da. Anonymkode: a8aff...b66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå