AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Var de sånne personer som nesten aldri spiste frukt? Og hva med melk? Teoriene mine. Anonymkode: bb6cd...9f9
AnonymBruker874626 Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Både min mormor og farfar ble lett dement (ikke helt borte vekk). Usikker på min mormor, men vet at t min farfar hadde både egen fiskesjark og grønnsakshage med frukttrær, og han drakk melk.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Var de sånne personer som nesten aldri spiste frukt? Og hva med melk? Teoriene mine. Anonymkode: bb6cd...9f9 Nei, det passer ikke inn hos de jeg kjenner (og har kjent) med demens. Anonymkode: e3ede...594
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Sykepleier på demensavdeling på Vestlandet. Mange tidligere fiskere og bønder, spreke med sunt kosthold. Anonymkode: f236b...0ad
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Hva slags demens tenker du på? Det er hel verden innad i sekkebegrepet demens. Alzheimer? Vaskulær? Osv. Jeg ser alle typer demens på jobb og selv om dårlig kosthold er en risikofaktor så har nok de ferreste jeg har møtt et så dårlig kosthold at det er hovedgrunnen. Anonymkode: 9ea4a...743
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå